21.6. & 24.6.2025 - San Sebastian, Spain, Estadio Reale Arena (Anoeta)

Keskustelua vuoden 2025 kiertueesta
tsmalmbe
Lucky Man
Viesti:

Re: 21.6. & 24.6.2025 - San Sebastian, Spain, Estadio Reale Arena (Anoeta)

Viesti Kirjoittaja tsmalmbe »

Vähän pitemmästi. Kävelin stadionin ohitse pääsylippua heilutelleen. Olkapäähän tarttui sitten henkilö, käännyin ympäri ja siinä seisoi rähjäinen Columbo-hahmo. Olin vähän hämilläni, javielä enemmän kun hän otti taskustaan sellaisen perinteisen lompakko-virkamerkin ja nopeasti vilautti sitä. Sitten rupesi puhumaan Espanjaa ja kun en mitään siinä oikein osannut sanoa kuin kysyä "what's the problem" niin sitten pyydettiin henkilöllisyystodistusta (ymmärsin sanan identifi...jotain). Sitten napattiin ajokortti kädestä ja kovaan ääneen käskettiin siirtymään istumaan.

Sitten alkoi puhelimella soittelu. Kysyin että voiko tässä kommunikoida jotankin, vastauksena oli silencio. Sitten otin puhelimen käteen ja sekin aiheutti heti sitten reaktioita.

15 minuuttia sitten siinä istuskelin ja vain odottelin. Sitten paikalle saapui vilkkuauto, jossa kyydissä pari nuorempaa poliisia. Kysyin heti että puhuttaisiinko nyt vaikka englantia, sain vastauksen että kyllä se jossain rajoissa onnistuu. Sitten asioita selviteltiin vielä parikymmentä minuuttia. Käytiin ajokortin kaikki koodit ja numerot, kotiosoitteet. Erityisesti piti tavata isän ja äidin etunimet (!). Ajokortista piti selittää osia, kuten ajokorttia ei olisi koskaan nähtykään.

Sitten alkoi se tapahtuneen selvittely. Käytännössä selitin, että olisin antamassa lippua ilmaiseksi, mutta en huutele ilmaisuutta, siksi että silloin skalpperit vaan ottaa sen ja haluan sen menevän käyttöön. Sitten näytin, että minulla on oikea toinen lippu, jota aion oikeasti käyttää. Sitten näytin ranteessa olevia pittinauhoja, ja selitin että ihan oikea konsertinkävijä olen. Tätä kokonaisuutta sitten välillä käytiin konstaapeleitten kesken espanjaksi ja välillä minulta taas kysyttiin samoja asioita.

Siinä vaiheessa kun se lippu vietiin portille ja se viipyi siellä hetken, hermostutti. Lipussa on nimi, ja nimestä selviää tietysti ostajan kaikki liput - ja kun jossain pienessä präntissä lukee että toimimalla väärin evätään pääsy. Todennäköisesti se lippu "piipattiin" siellä portilla, vaikka poliisi sanoi vaan että he joutuu confiscada sen lipun. Mutta kun se on printti niin tietystikin se jotenkin nollattiin.

Eli kyllä, hermostutti vähän kun menin portille sitten illemmalla skannaamaan sen kentälipun. Että sanooko se vihreää vai ei.
Bowmore
Mr Tongue Twister

Re: 21.6. & 24.6.2025 - San Sebastian, Spain, Estadio Reale Arena (Anoeta)

Viesti Kirjoittaja Bowmore »

Pelottavaa! Olen itse väitellyt espanjalaisten moottoripyöräpoliisien kanssa yöllä jossain maantiellä vuokra-automme ajovaloista. Hyvin siinä kävi, kuten sullekin. Et yrittänyt Bara Bada Bastulla?
Wanna change my clothes, my hair, my face
Vastaa Viestiin