31.05.2013 Stadio Euganeo, Padua, Italy

Tänne kaikki keskustelu vuoden 2013 kiertuesta
Avatar
teromk
Travelin' Man
Viestit: 2699
Liittynyt: 10.01.2013 8:17
Paikkakunta: Tampere Rock City

Re: 31.05.2013 Stadio Euganeo, Padua, Italy

Viesti Kirjoittaja teromk »

Kiitos raporteista!

Nyt mua kaduttaa sen ilmapallokyltin kanssa, kun menin toivomaan, että se karkaisi omistajiltaan. Ja niinhän se sitten teki. Sooorrryyyyy.
Avatar
Liisa S
Daydream Believer
Viestit: 4206
Liittynyt: 09.01.2013 16:57
Paikkakunta: Espoo

Re: 31.05.2013 Stadio Euganeo, Padua, Italy

Viesti Kirjoittaja Liisa S »

Hyvin samalla kaavalla siis mentiin kuin useimmilla muillakin albumikeikoilla nyt Euroopassa. Italialainen yleisö olisi kiva nähdä joskus tositoimissa, mutta ehkä joskus toiste. Ja tosiaan, keikan jälkeen on ilmeisestikin tarvittaessa varauduttava kävelemään tai odottamaan pitkäänkin oli missä päin Eurooppa vaan.
SunnyDay
Jack Of All Trades
Viestit: 189
Liittynyt: 11.01.2013 17:31

Re: 31.05.2013 Stadio Euganeo, Padua, Italy

Viesti Kirjoittaja SunnyDay »

Liisa S kirjoitti: Italialainen yleisö olisi kiva nähdä joskus tositoimissa...
Samaa ajattelin, kun luin noita kommentteja. Itse lähdin Ruotsin keikalle juuri siksi, että halusin nähdä paljon puhutun ruotsalaisen yleisön tunnelman. Ensi kierroksella sitten Italiaan!

Ja kiitos raportoijille, on aina mukava aistia fiiliksiä niiden kautta, kun itse ei ole paikalle päässyt.
The aurora is risin' behind us!
Avatar
Johnny72
Drive All Night
Viestit: 1948
Liittynyt: 11.01.2013 12:40

Re: 31.05.2013 Stadio Euganeo, Padua, Italy

Viesti Kirjoittaja Johnny72 »

Lyhyt aamulisäys öisiin riveihini: jotenkin tietyt pari biisiä tuntuivat siis eilisiltana todella poikkeuksellisen konkreettisilta: do you feel the spirit, jne, -puheet kun tulivat, taivaalta tosiaan alkoi pudota jotain kosteaa, ja sieltä "maaseudulta" ilman navettaa kohti kaupunkia tarpoessa päässä alkoi kyllä soida uudestaan keikan alussa kuultu Long Walk Home. Mutta jotenkin italialainen ilta ja iloisen riehakas kenttäyleisö kantoivat yhdessä Brucen kanssa niin, etteivät nämäkään oikeasti harmittaneet mitenkään. Pienellä sateellakin oli sikäli positiivisia puolia, että se vähän hillitsi italialaisten tupakointia edes BTR:n ajaksi. Ja joo, se peltipyykkilautamies soittolusikoineen oli kyllä hauska. :D
mika
Lucky Man
Viestit: 479
Liittynyt: 11.01.2013 15:45

Re: 31.05.2013 Stadio Euganeo, Padua, Italy

Viesti Kirjoittaja mika »

Kävellen tulin kanssa takaisin hotellille. Yhden Bus navetta -kyltin huomasin heti uloskäynnin yhteydessä, mutta sitä seuraamalla ei löytynyt kuin pienempien peltilehmien navetta eli katettu parkkipaikka. Onneksi ruoka- ja juomahuolto toimi hyvin ennen ja jälkeen keikan sekä areenalla että pitkän matkaa lyhimmän kävelyreitin varrella kaupunkiin. Hyvin jaksoi kävellä 4 kilometriä, kun palkitsi itseltä matkalla parilla birralla :)

Nyt matkalla Venetsiaan viettämään turistipäivää ja huomenna kohti Milanoa.
Avatar
KaSTown
Drive All Night
Viestit: 1980
Liittynyt: 11.01.2013 12:57
Paikkakunta: Stadi

Re: 31.05.2013 Stadio Euganeo, Padua, Italy

Viesti Kirjoittaja KaSTown »

Vau, mitäpä sanoa eilisestä. Täydellinen ristiriitojen päivä. Aluksi sää huoletti, sitten se parani. Kuulin lähtiessä ns. pre-showsta, mutta edellisen pre-shown kohdalla ihmettelin, mikä show? Helsinki ja Oslo saivat kunnpn pre-showt, kahta biisiä on enää vaikea kutsua showksi. Ehkä näytteitä tulevasta tai makupaloja ennemminkin.

Juu, taksilla perille, senkin saantiin meni respalta ainakin vartti, kysyntä oli kaiketi suurta. No, Italia on Italia ja meikäläisen kannalta se tietää kävelyä. Terveelle varmasti ok, mulla 500m ei suju niin nopeasti. No, sain jopa ostettua parit jääteet, paikannäytäjä ohjasi mut lähes kädestä pitäen... väärälle riville eli Italiassa oltiin, noh, ollaan edelleen.

Ennen kuin mennään itse musiikkiin, pitänee mainita yhdestä mielenkiintoisesta... noh, miellyttävästä yksityiskohdasta. Viereinen paikka oli tyhjä, siis lähempänä lavaa ja siinä 4. tai 5. biisin kohdalla näin yht'äkkiä edessäni tummahiuksisen italialaiskaunottaren kasvot ja hän tuntui kysyvän onkp paika vapaa. No, ilman muuta oli...

Alku oli hyvä. Okei nyt tulee KaSTownin valitusosa: se oli hyvä, mutta kuulin My Love Will... ja Long Walkin jo kai ainakin kolmatta kertaa setin alussa. Miksei Bruce voi esim. vuorotella Roulettea, Rendezvousia ja My Lovea... siinä kohtaa. Ei paljon tarvitse vaihdella, mutta 2-3 biisin vuorottelu olisi mukavaa. Eli nyt alustakin tullut toiveita lukuunottamatta melko staattinen.

Esitys oli hyvä. Ja se Born To Run-levy. Pnneksi en kuullut sitä Solnassa ja Köpiksessäkään siitä ei kunolla päässyt nauttimaan, sillä juuri Italia on se paikka, missä se pitää kuulla. Yleisö tajuaa, milloin pitää olla hiljaa, milloin ei. Ja biisit osataan todella hyvin, tiedä sitten, osaavatko muuten englantia. S vieressäni istunut italialaisneito oli hyvä esimerkki. Ikää varmaan oli n. 25v., mutta se tytön ilme, kun sanoi soittavansa albumin: hän oli pakahtua onnesta. Thunder Roadin ja Backstreetsin aikana taisi pyyhkäistä kyyneleitään ja kuunteli Junglandinkin kaikella hartaudella. Siis italialaiset rakastivat, kunnioittivat ja tunsivat levyn ja se myös näkyi kaikessa. Kaiken hillittömän tuska ja vaivan jälkeen vaihtaisin tuon yleisön ja tunnelman Solnaa hetkeäkään miettimättä.

Loppuosa olikin sitten juuri tasan sitä samaa, kuin muissakin konserteissa tänä vuonna. Aivan liian staattinen. Mutta onneksi tunnelma teki lopusta ihan mukavan. Mukavuus tosin loppui siölä hetkellä kuin konserttikin. Kysyin vielä stadionin turvamieheltä bus shuttlea, muttta vasta italiaksi navetta herätti hänet. Etelän ja näytti vielä kädellään. Juu niin sanoivat kyltitkin. Arvata saattaa, että kitosin taas kävelyä. Alkoi sataa, mutaa siellä täällä, ihmistungos ja selkä ja jalka kipeät. Noin, 300-400m istuskelin vähän aikaa yhden pöydän ääressä, kunnes selkä tass loksahti kuntoon. Jee, parkkipaikka näkyy jo.

Nuoli, jo sanottiin taxi. Hm... Ei ole missään. Eteenpäin kulkevi lapsosen tie ja nin lulki myös meikäläiset parin hengähdystauon saattelema. Jipii, joku tie ja poliisi liikennettä ohjaamassa. Poliisin kimpussa oli useampikin kyselijä ja lopulta pääsin kysymään asiaa englanniksi: missä on navetta? Toisella puollella stadionia, oli vastaus. Poliisi puhui englantia ja sanoin sydänviastani ja etten pystyisi kävellä takaisin ja hän totesi asian luten se olikin: taksit eivät pääsisi sinne tungoksessa ja busseja ei, odota kunnes liikenne loppuu ja tilaa sitte taksi.

Ok, pysyin ihmeen pirteänä ja nojailin siinä sateessa kaiteeseenja katselin touhua. Kyllä siitä kymmeniä, varmaa sata tai kaksi ainakin kääntyi takaisin. Siinä kävi myös vanhempi poliisi, ihan mulavakin, puhui englantia, mutta sanoi samaa: odota ja tilaa taksi. Päällä oli muuten tuulen pitävä ja melkohyin vettä hylkivä takki, seka foorumin huppari ja paita, jo kiitos Erkolle lämmikkeistä. Huppari on tosi hyvä. Siinä yhden jälleen parkkipaikalle alkoi vyöryä sitten niitä kailkien tuntemia rekkoja. Siinä ne menivät metrin päästä meikäläistä. Yksi rekka oli ilmeisesta yhtä helv... virtalähdekokonaisuutta, huikeita pelejä. Sitten liikenne alkoi rauhoittua.

Vanhempi poliisi tuli nuoremman luo ja varmaan ihmettelivät meikäläistä aina vaan samassa paikassa. Vanhemåi tuli mun luo hymyillen ja sanoi, että nyt mä voin soittaa taksin. Juu, kunhan tietäisin mihin. Ekaks ne ei tajuneet, että tarkoitin juuri sitä paikkaa. Sitten ne avustivat taksinumeron näppäilyssä ja vanhempi poliisi jopa otti mun åuhelimen puhui keskukselle. No, 10min jälkeen selvisi, ettei ole vapaita takseja. Varmistin vielä osoitetiedot. Via Rocca entre 1. Noh, mua lykästi ja sanottiin, että taksi on paikalla. Noh, 15 eikä ollutkaan. Sitten meni jonkun aikaa, ei vapaita takseja.

Siihen lähelle oli tullu kolme kundia. Noh, öopulya tuli taksi ja sanoin kuskille soittaneeni taksin. Olin jo sisällä kun ne kundit selittivät myös kuskille soittaneensa taksin. Yksi puhui englantia ja selitti asian mulle. Tiesin jääväni tappiolle kolmelle italiaa puhuvalle tyypille ja kuskikaan ei puhunut englantia. Taktikointia peliin: ehdotin englantia puhuvalle taksin jakoa ja kulujen pilkkomista. Okei, kuskikin suostui. Kaverit jäivät ekana pois antoivat kympin ja mun hotellille. Kaipa taksikuski ajattelin mun olevan ns. pihi turisti. Lasku oli 28e ja annoin sille 35e. Se meinaan hiukka hämmästyi ja kiitteli ja toivottipa jopa hyvää yötä.

Hotellissa olin 2:20 eli aikalailla 3h keikan loppumisen jälkeen. Ei ihan hirveän paha, 2008 olin Milanossa hotellissa neljän aikoihin. Tänään varmaan tunnin bussisightseeingille ja vaihteeksi toiseen ravintolaan.

-KaSTown-

Edelleen Ileä lainaten: 10 years, 30 concerts
Avatar
KaSTown
Drive All Night
Viestit: 1980
Liittynyt: 11.01.2013 12:57
Paikkakunta: Stadi

Re: 31.05.2013 Stadio Euganeo, Padua, Italy

Viesti Kirjoittaja KaSTown »

Huomauttaisin myös, että vihdoinkin ns. 7 keikan kirous meni rikki. Tämä oli meikäläiselle 8. keikka tänä vuonna. Tätähän voisi tehdä enemmänkin...

Onko elämää Kilkennyn jälkeen? Enpä ole varma, rahaa ei ainakaan ole.
Candy's Boy
Jack Of All Trades
Viestit: 195
Liittynyt: 11.01.2013 19:03
Paikkakunta: Tampere

Re: 31.05.2013 Stadio Euganeo, Padua, Italy

Viesti Kirjoittaja Candy's Boy »

Pitti jonon Padovassa missanneena, miten pittijonotus toimi? Joku saksalainen pariskunta kertoi arvonnassa ja toinen ettei sellaista ollut? San Siron varalle kysyn, että tietää miten kannattaa olla paikalla.
Lisäksi joku sanoi, että ei ollut arvotaa ja pittiin pääsi jos oli aamulla paikalla... mikä on teidän silminnäkijöiden käsitys?
Joka tapauksessa nyt katsastamaan stadion ettei käy niin kuin eilen, että tilaa rajattua ees sun takas.
kekko
Mr. Podcast
Viestit: 2071
Liittynyt: 11.01.2013 12:14
Paikkakunta: Turku

Re: 31.05.2013 Stadio Euganeo, Padua, Italy

Viesti Kirjoittaja kekko »

Candy's Boy kirjoitti:Pitti jonon Padovassa missanneena, miten pittijonotus toimi? Joku saksalainen pariskunta kertoi arvonnassa ja toinen ettei sellaista ollut? San Siron varalle kysyn, että tietää miten kannattaa olla paikalla.
Lisäksi joku sanoi, että ei ollut arvotaa ja pittiin pääsi jos oli aamulla paikalla... mikä on teidän silminnäkijöiden käsitys?
Joka tapauksessa nyt katsastamaan stadion ettei käy niin kuin eilen, että tilaa rajattua ees sun takas.
Viime kesänä San Sirolla mulle naurettiin, kun kysyin hieman ennen kymmentä arvontaranneketta. Olivat kuulemma loppuneet jo ennen yhdeksää. Eli luultavasti heti aamulla on niin paljon porukkaa paikalla, että kaikki 2000 ranneketta menevät niin nopeasti kuin ehtivät ne ihmisten ranteisiin kiinnittää.
It ain't no sin to be glad you're alive
mika
Lucky Man
Viestit: 479
Liittynyt: 11.01.2013 15:45

Re: 31.05.2013 Stadio Euganeo, Padua, Italy

Viesti Kirjoittaja mika »

Hieman oli sekava systeemi ja etenkin kuin tiedotus oli olematonta (ja pääosin väärää). Ennakkoon oli jossain tiedotettu, että rannekkeita jaetaan aamulla kello kahdeksaan saakka. Itse missasin tämän tiedon ja tulin paikalle vasta kymmeneltä. Irkku oli ollut paikalla kuudelta ja sai numeron 588. Ilmeisesti rannekkeiden jaon jälkeen oli perustettu toinen jono, sillä pitissä näkyi muutamilla olevan pieniä numeroita käsissä, mutta klo. 10 ei tälläistä jonoa enää ollut tai ei löytynyt. Kyselin tuolloin useilta henkilökunnan edustajilta, että missä kannattaa jonottaa pittiin, mutta kaikki sanoivat, että pitti olisi täysi. Väkeä oli kyllä paikalla paljon, mutta en uskonut, että pitti voi mitenkään olla vielä oikeasti täynnä, joten ei auttanut kuin turvautua perinteisiin jonotusmenetelmiin kenttälippujen sisäänkäynnin eteen. Jonossa oli onneksi vieressä kolmen hengen porukka Italian saksankieliseltä alueelta joiden kanssa juttu sujui hyvin (englanniksi) ja paikkoja pidettiin jonossa huoltotaukojen aikana. Pittiarvonta oli kahdeltatoista ja voittaja oli joku about 1500, joten Irkunkin numero vaihtui about 1200. Portit aukesivat normijonolle muutaman minuutin yli neljä ja sitten juoksukilpailu pittiin. Hyvälle paikalle pääsiin ja pre-shown alkaessa vielä lähemmäksi lavaa. Pre-shown jälkeen etuosassa oli jo niin tiivistä, että ei mahtunut enää istumaan, joten otin suosiolla pari taka-askelta, kun ilmoitettuun aloitus aikaan oli vielä kolme tuntia. Lopulta olimme Irkun kanssa joka suunnasta aikalailla keskellä pittiä. Takanamme oli kaveri, jolla oli numero 12. Eli jonottomalla kyllä pääsee pittiin, mutta samoille paikoille voi päätyä aika monella eri tapaa :)
Vastaa Viestiin