18.07.2013 Páirc Uí Chaoimh, Cork, Ireland

Tänne kaikki keskustelu vuoden 2013 kiertuesta
Avatar
Johnny72
Drive All Night
Viestit: 1948
Liittynyt: 11.01.2013 12:40

Re: 18.07.2013 Páirc Uí Chaoimh, Cork, Ireland

Viesti Kirjoittaja Johnny72 »

Irlanti on tosiaan aivan mahtava maa ja lisäksi mahtava Bruce-maa. Minun THL-t-paitani noteerattiin tänään Dublinin lentokentän Hiltonissa; matkalaukkujamme nostellut shuttle bus -kuskimme näki ylimääräistä vaivaa hakeakseen muutaman tunnin Dublinin keskustassa pistäytymistämme varten jostain takahuoneesta meille kätevän opasvihkon. Huonoa ruokaa ei ole syöty koko viikkoon, olut on tunnetusti loistavaa, ja paikalliset ovat kautta linjan kohteliaita ja huomaavaisia. Tänne pitää tulla uudestaan ja useasti, se on selvää jo nyt; huomenissa lennämme haikein mielin kotiin. Toivottavasti Belfastiin jatkavat saavat sielläkin erinomaisen keikan!
Avatar
Janey
Downbound Train
Viestit: 1353
Liittynyt: 11.01.2013 11:27

Re: 18.07.2013 Páirc Uí Chaoimh, Cork, Ireland

Viesti Kirjoittaja Janey »

Huh, huh, mitkä viisi päivää takana... Meidän kaksikko kotiutui Irlannista viime yönä ihan raatona. Reissuun mahtui niin mahtavia kokemuksia kuin vauhtia ja vaarallasia tilanteitakin, mutta ehjin nahoin lopulta selvittiin. Tarinoin aiheesta lisää, kunhan ehdin vielä vähän toipua viikosta.
It's Bo... boycott time!
Avatar
Liisa S
Daydream Believer
Viestit: 4206
Liittynyt: 09.01.2013 16:57
Paikkakunta: Espoo

Re: 18.07.2013 Páirc Uí Chaoimh, Cork, Ireland

Viesti Kirjoittaja Liisa S »

Janey kirjoitti:Tarinoin aiheesta lisää, kunhan ehdin vielä vähän toipua viikosta.
Hyvä kun olet turvallisesti kotosalla. Mutta sait uteliaisuuden kunnolla hereille, nyt odotellaan innolla jännää stooria! Ja viimeistään tiistaina heti aamulla, joohan, eli ennen kuin mä lähden mun reissulle?
Avatar
Janey
Downbound Train
Viestit: 1353
Liittynyt: 11.01.2013 11:27

Re: 18.07.2013 Páirc Uí Chaoimh, Cork, Ireland

Viesti Kirjoittaja Janey »

Aloitan sepustukseni vähemmän kivoista kokemuksista, jotta voin päättää sen niihin vähän mukavampiin (mitään Hollywood-luokan jännitysnäytelmää meidän seikkailuista tuskin kuitenkaan saa aikaiseksi). Ylimääräisiä sydämentykytyksiä ja hikoilua aiheutti paikallisbussien kulkeminen varsinkin Limerickissä. Bussit vaikutti usein tulevan ja menevän vähän milloin sattuu (tai sitten me ei vain osattu lukea pysäkkiaikatauluja), joten aina sai jännittää, tuleeko bussi ajallaan ja ehditäänkö nimenhuutoon. Ekasta huudosta vähän myöhästyttiinkin ja pelättiin jo numeroiden menneen. Meidät oli jo merkitty poissaoleviksi, mutta selvittiin kuitenkin pelkällä varoituksella ja saatiin onneksi pitää numerot. Se jäi reissun ekaksi ja viimeiseksi myöhästymiseksi nimenhuudosta. Kerran mentiin lisäksi väärään bussiin, mikä moka huomattiin onneksi pian ja jäätiin pois kyydistä ja rynnättiin sitten puolijuoksua takaisin lähtöpisteeseen.

Kroonisempaa V-käyrän nousua taas aiheutti/aiheuttaa miljoonaluokan stalkkausmahdollisuuden missaaminen vain lähtemällä kyttäyspaikalta hieman liian aikaisin. Nimenomaan se, että se oli niin pienestä kiinni, syö naista ja pahasti. No, parhaamme kuitenkin tehtiin sen hetkisten tietojen pohjalta ja opittiin mokasta tulevaisuuden varalle. Meikäläiselle harmaita hiuksia aiheutti erityisesti myös repussa sattunut vesivahinko, joka oli koitua uuden kameran kohtaloksi. Yhden repussani olleen vesipullon korkki vuoti kuin seula, ja huomasin asian tietysti vasta veden tippuessa repun pohjasta jaloilleni. Kamera oli kastunut jonkin verran, mutta se toimi kuitenkin joten kuten, kunnes ei enää hetken päästä käynnistynyt ollenkaan. Olin jo lähes varma laitteen tulleen ennenaikaisesti tiensä päähän, mutta yllätyksekseni se heräsikin vähän myöhemmin henkiin ja toimi täysin normaalisti. Meikäläisen kommellukset ja kömmähdykset oli vielä aika kevyttä settiä verrattuna matkaseuralaiseni Matildan koettelemuksiin Corkissa keikkapäivänä. Hän kertonee aiheesta halutessaan itse tarkemmin, mutta suuret katastrofit kuitenkin lopulta vältettiin, eli siinä mielessä tyytyväisiä ollaan, vaikka välillä turhan koville ottikin.

Sitten niihin mukavampiin kokemuksiin. Kuten täällä on jo todettu, sää oli hyvä koko reissun ajan. Vielä viikonlopulla luvattiin mahdollista vähäistä sadetta Limerickin keikkapäivälle, mutta silloinkaan ei satanut pisaraakaan, mikä oli hienoa. Hellettä ja auringon paahdetta tuntui riittävän vähän liiaksikin: varsinkin karsinassa ja pitissä odottelu oli hetkittäin tosi tukalaa. Sään lisäksi tykkäsin irlantilaisten ylitsevuotavasta ystävällisyydestä ja avuliaisuudesta, mikä teki vaikutuksen. Ei tarvinnut kauan seisoa kadunkulmassa huuli pyöreänä, kun joku tuli kysymään, tarvitaanko apua tai mitä etsitään ja neuvoi sitten oikeaan suuntaan. Irlannin maaseutukin näytti oikein kauniilta niiden maisemien perusteella, joita ehdittiin Limerickin ja Corkin välisellä bussimatkalla nähdä.

Eräs reissun kohokohdista sattui jo maanantaina matkalla Limerickiin. Me oltiin Heathrow'n kentällä jatkolennon juuri avautuneella lähtöportilla jonossa odottamassa pääsyä koneeseen, kun meikäläisen katse osui erääseen vähän edempänä olleeseen mieshenkilöön. Katsoin ensin äijän tatuoituja käsivarsia, sitten reppua ja lopulta päätä ja kasvoja. Sitten se iski: eikös tuo ole Graham?! Aloin tökkiä vieressäni seisonutta Matildaa kyynerpäällä kylkeen irrottamatta katsettani tuosta Grahamia muistuttavasta miehestä ja olin, että "onko tuo tuolla Graham?" Matilda vahvisti havaintoni, kunhan sai ensin äijän näköpiiriinsä edessä olleen eläkeläisryhmän takaa, ja siitähän me sitten innostuttiin: Graham samalla lennolla Lontoosta Limerickiin, ei ole todellista!!! Koko homma tuli yhtä puskista kuin pre-show Pariisissa tässä taannoin. Meidän kaksikko käytti tietysti tilaisuuden hyväkseen: moikattiin Grahamia ja vaihdettiin pikaisesti muutama sana, kun raahauduttiin matkalaukkuinemme ohi lentokoneen käytävällä. Melkoinen ylläri siis heti reissun alkuun. Me päästiin vielä Limerickissäkin keikkapäivänä vähän juttusille Grahamin kanssa ja bongattiin äijä torstaina Corkissa (ilman paitaa). :D

Sitten ketjun varsinaiseen aiheeseen eli Corkin keikkaan ja siihen liittyviin asioihin. Itse keikkapaikasta ja sen ympäristöstä on heti alkuun todettava, että olen mukavammissakin paikoissa ollut. Koko alue kaikkine harmaine muureineen, piikkilanka-aitoineen, ruosteisine portteineen, joutomaineen ja hylättyine hökkeleineen oli tosi luotaantyöntävä. Stadionkin näytti ulkopuolelta siltä, että se varmaan sortuu viimeistään BitUSA:n intron pärähtäessä ilmoille. Olin vähän järkyttynyt, kun näin paikan numerot hakiessamme. Käsittämätöntä, että nykypäivänä järjestetään semmoisessa mestassa tapahtumia. Ainoa hyvä puoli oli se, että keikkapäivän karsinassakökötysosuus tapahtui ruohokentällä, joten istumisalusta oli poikkeuksellisen miellyttävä (repustakin löytyi heinänkorsi kotiin paluun jälkeen).

Pittijonotus oli mun mielestä ihan hyvin järjestetty. Tiedotus oli riittävän selkeää ja nimenhuudot hoidettiin useimmiten ripeästi. Pittirannekkeet oli/on poikkeuksellisen laadukkaat: kestävät muovirannekkeet, joissa on kiertueen nimi, keikkapäivämäärä ja kaikki.

Keikka oli jälleen hieno ja meidän kaksikko todisti sitä 2.-3. rivistä Nilsin puoleisen catwalkin kohdalla. Suurimpia kohokohtia oli tietysti pre-show, joka tuli tällä kertaa täysin puskista. Istuskeltiin Matildan kanssa kaikessa rauhassa ja meikäläinen oli parhaillaan lisäämässä aurinkorasvaa, kun tuli yhtäkkiä kiire kammeta itsensä tolpilleen (olin ihan, että "mitä hemmettiä..?"). Onneksi olin päättänyt lisätä ensin aurinkorasvaa ja lähteä vasta sitten wc-reissulle! Meikäläiselle pre-show'n parasta antia oli Real World, jonka soolo piano -version olen löytänyt ja johon olen totaalisesti hurahtanut vasta aika äskettäin. En olisi uskonut, että tulen kuulemaan sen livenä ja vielä tänä kesänä! Ja kaiken kukkuraksi kahdesti samalla keikalla! Pre-show'n veto oli hieno, mutta encoren veto oli mun mielestä selvästi parempi. Herrajestas niitä kylmiä väreitä..! Luulin jo Limerickin keikan For You:n jääneen toistaiseksi ainoaksi livenä kuulluksi soolo piano -versioksi, mutta olin mielelläni väärässä.

Muita suuria kohokohtia mun "tahtoo kuulla livenä" -listalta oli Sherry Darling ja Seeds. Varsinkin viimeksi mainittu tuli ihan totaalisesti puskista ja siinä taisi ratketa kropasta viimeisetkin saumat. Huh, huh... Muita erityisen päräyttäviä biisejä oli Adam, Wild Thing (en ole koskaan erityisesti tästä biisistä perustanut, mutta kyllä kolisi ja kovaa), Prove It '78 (herramunjee sitä introa!) ja tietysti keikan päättänyt akustinen TR, joka sai kyynelkanavat tällä kertaa tulvimaan vähän enemmänkin (vetistelyä lisäsi tietysti se, että kiertue oli omalta osalta päättymässä, eikä jatkosta ole tietoa). Erityisen kiva oli kuulla myös Frankie.

Yksi illan hienoimmista hetkistä oli meidän kaksikolle se, kun Bruce otti Waitin' -lapset lavalle melkein meidän vierestä ja laulatti sitten heitä catwalkilla ihan meidän edessä. Me ei olla aikaisemmin päästy todistamaan tätä lastenlaulatusta niin läheltä, joten kyseessä oli ehdottomasti yksi keikan kohokohdista meidän listalla. Meikäläinen pääsi myös hieman lääppimään Brucea muutaman kerran (ei kuitenkaan niin paljon kuin Limerickissä).

Kiitos kaikille meidän kanssa tekemisissä olleille hengailu- ja juttuseurasta Irlannissa! Oli kiva nähdä jälleen sekä ennestään tuttuja että uusia foorumikasvoja. Meikäläisen kiertue on nyt tällä erää ohi, joten edessä on totuttelua elämään ilman kalenteriin merkittyjä Bruce-keikkoja.
It's Bo... boycott time!
Avatar
Liisa S
Daydream Believer
Viestit: 4206
Liittynyt: 09.01.2013 16:57
Paikkakunta: Espoo

Re: 18.07.2013 Páirc Uí Chaoimh, Cork, Ireland

Viesti Kirjoittaja Liisa S »

Kiitos Janey! Siinä taisi olla aika sopivasti keikkareissuseikkailuita, ja juuri noita voi sitten aikanaan pimeinä talviöinä muistetella kavereiden kanssa.
Avatar
Janey
Downbound Train
Viestit: 1353
Liittynyt: 11.01.2013 11:27

Re: 18.07.2013 Páirc Uí Chaoimh, Cork, Ireland

Viesti Kirjoittaja Janey »

^ Eipä kestä. :) Kyllähän noihin päiviin aika paljon härdelliä ja tunneskaalaa mahtui, joten muisteltavaa riittää. Toivottavasti me joskus vielä nauretaankin ainakin osalle meidän kämmäilyistä.

Itse keikkaan liittyen semmoinen lisäkommentti, että meikäläinen oli oikein tyytyväinen siihen, ettei tällä kertaa tullut albumikeikkaa. Mulla ei varsinaisesti ole mitään albumikeikkoja vastaan, mutta ehkä se yllätyksettömyys alkaa pidemmän päälle vähän tökkiä.
It's Bo... boycott time!
Avatar
reno
Growin' Up
Viestit: 59
Liittynyt: 11.01.2013 19:03

Re: 18.07.2013 Páirc Uí Chaoimh, Cork, Ireland

Viesti Kirjoittaja reno »

Juuri palattu Irlannin reissusta. Corkissa oli kuumaa kuin Saharassa, siis ihan liian kuumaa näin skandinaaviseen makuun. Dublinissa hieman inhimillisemmät kelit. Odotin vähän perinteisempää irkkusäätä, mutta kas näinhän ne helteet näyttävät seuranneen perässä Suomeen loppuviikoksi vaikka äsken Helsinki-Vantaalla oli jo ihan miellyttävä keli, eli +15 ja pimeää ja tuulista.

Auringonpistoksen ja ylimääräisen ressaamisen välttämiseksi päätettiin tulla Corkin keikalle vähän myöhemmin kuin yleensä eli vasta iltakuuden aikoihin. Tultiin ilmeisesti tuurilla oikeasta suunnasta kentälle koskapa juuri ennen stadionia mukava järkkärisetä kiepautti meille ranteeseen viimeiset pittirannekkeet. Huraa! Keikka oli hieno, kuten aina. Ainoa mikä tökki oli irlantilainen, jo hieman olutta maistellut yleisö, joka hiljaisten biisien aikana höpötti kuin jossain pubissa ja kantoi olutta pittiin vielä parin viimeisen biisin aikana. Muutama naikkonen myös koki asiakseen kiljua suoraa huutoa koko keikan läpi. Voin sanoa että teki kyllä mieli karjaista takaisin mutta tyydyin vaan antamaan pahaa silmää takavasemmalle. Ei auttanut.

Irlannissa on kyllä eri mukavaa sakkia, tämän lyhyen viikon reissun perusteella, vaikka kasa pönttöjä osuikin keikalla viereen. Rentoja ja ystävällisiä ja tottuneita turisteihin. Parhaita olivat corkilaiset taksikuskit, joiden kanssa rupateltiin taloudesta ja matkustamisesta ja vähän myös Brucesta. Kaikki taksikuskit oli sitä mieltä että Bruce on very popular ja very good. Hieno maa, hieno keikka. Seuraavalla kiertueella uudestaan.

PS. Gourmet Burger Bistrossa oli aika iso kasa foorumilaisia syömässä ennen keikkaa. Tultiin sinne nauttimaan perinteiset keikkaburgerit juuri ennen kuin foorumilaiset alkoivat tehdä kupu täynnä lähtöä keikalle. Siinä sitten myöhemmin syödessämme tiskin takana puotia pyörittänyt herrasmies hoksasi että joku foorumiporukasta oli poistunut maksamatta ja läksytti tästä hetken tarjoilijoita :D Että muistihan kaikki varmasti maksaa laskun? Loppusumma tais olla 29 euroa...

PS2. Ai siellä oli pre-show? Hitto. You never know...
Some guys come home from work and wash up
And go racin' in the street
Avatar
Teemu
Pilgrim Supreme
Viestit: 890
Liittynyt: 10.01.2013 8:14

Re: 18.07.2013 Páirc Uí Chaoimh, Cork, Ireland

Viesti Kirjoittaja Teemu »

Ruse kirjoitti:Terveisia IHANASTA Irlannista. Keikat on ollu loistavia. Ihmiset ja ilmat aivan superia. Nyt Dublinissa matkalla Belfastiin. Suomi-Irlanti seuraan taytynee liittya.
Myöhästyneet onnittelut muuten siitä, että olet nyt niitä harvalukuisia ihmisiä, jotka ovat kuulleet The Price You Pay kappaleen sekä Jenkeissä, että Euroopassa. ;)
Take 'Em As They Come
Avatar
teromk
Travelin' Man
Viestit: 2699
Liittynyt: 10.01.2013 8:17
Paikkakunta: Tampere Rock City

Re: 18.07.2013 Páirc Uí Chaoimh, Cork, Ireland

Viesti Kirjoittaja teromk »

Ruse sanoikin keikan jälkeen, että taas tuo Price You Pay :-)
Avatar
marymcwave
Lucky Man
Viestit: 287
Liittynyt: 11.01.2013 11:10

Re: 18.07.2013 Páirc Uí Chaoimh, Cork, Ireland

Viesti Kirjoittaja marymcwave »

teromk kirjoitti:Ruse sanoikin keikan jälkeen, että taas tuo Price You Pay :-)
Joo, alvariinsa sitä rimpauttelee :D
"The reason I'm running for president is because I can't be Bruce Springsteen."
President Barack Obama
Vastaa Viestiin