Bruce Springsteen Tour USB Wristband

Keskustelua vuoden 2014 keikoista
Avatar
heikki o
Moonlight motel
Viestit: 2035
Liittynyt: 09.01.2013 16:09
Paikkakunta: Maalla

Re: Bruce Springsteen Tour USB Wristband

Viesti Kirjoittaja heikki o »

rane kirjoitti:No mua ei kyllä audio-file-tallenne kuviot kiinnosta paljoakaan, oli se formaatti sitten MP3 tahi flac tahi joku muu. Eikös nuo file-jutskat ole jo vanhaa teknologiaa? Ja aika hankala käyttöisiä mun mielestä niiden kanssa tietsikalla puljata?

Nykyaikaa olisi sellainen että Brucen virallisille sivuille tulisi maksullinen osio (tai ihan uudet sivut) vaikka 5€ kk (vrt Spotify 10€, BooxTV 7€) jossa KAIKKI keikat voisi käydä striimaaten kuuntelemassa (ja vielä parempi jos olisi videoita mukana myös). Sitten voisi olla eri sivut tai eriksen maksettavat lataukset jos joku haluaisi downloudata itselleen. Mutta taitaa olla sellainen liikaa toivottu Bruce Org ja JLM:tä?
Ei tiedostopohjaisuus minun mielstäni mitenkään vanhanaikaista ole. Kuinkas striimaat, jollei ole tietoliikenneyhteyttä? Joo tiedän, että esim. Spotifyssa saa offline-kopion, mutta sitä ei voi edelleen siirtää minnekään. Itse tällä hetkellä käytän paljon autossa muistitikulla olevia tiedostoja ja on mielestäni erittäin toimiva tapa, kunhan laitteet tuota vain tukevat.
Avatar
Johnny72
Drive All Night
Viestit: 1948
Liittynyt: 11.01.2013 12:40

Re: Bruce Springsteen Tour USB Wristband

Viesti Kirjoittaja Johnny72 »

heikki o kirjoitti:
rane kirjoitti:No mua ei kyllä audio-file-tallenne kuviot kiinnosta paljoakaan, oli se formaatti sitten MP3 tahi flac tahi joku muu. Eikös nuo file-jutskat ole jo vanhaa teknologiaa? Ja aika hankala käyttöisiä mun mielestä niiden kanssa tietsikalla puljata?

Nykyaikaa olisi sellainen että Brucen virallisille sivuille tulisi maksullinen osio (tai ihan uudet sivut) vaikka 5€ kk (vrt Spotify 10€, BooxTV 7€) jossa KAIKKI keikat voisi käydä striimaaten kuuntelemassa (ja vielä parempi jos olisi videoita mukana myös). Sitten voisi olla eri sivut tai eriksen maksettavat lataukset jos joku haluaisi downloudata itselleen. Mutta taitaa olla sellainen liikaa toivottu Bruce Org ja JLM:tä?
Ei tiedostopohjaisuus minun mielstäni mitenkään vanhanaikaista ole. Kuinkas striimaat, jollei ole tietoliikenneyhteyttä? Joo tiedän, että esim. Spotifyssa saa offline-kopion, mutta sitä ei voi edelleen siirtää minnekään. Itse tällä hetkellä käytän paljon autossa muistitikulla olevia tiedostoja ja on mielestäni erittäin toimiva tapa, kunhan laitteet tuota vain tukevat.
Heikin kanssa samaa mieltä. Mutta ranen visioima, järkevästi hinnoiteltu ja toteutettu striimaussivun ja lataussivun yhdistelmähän olisi jotain sellaista, jota ainakin minä käyttäisin mielelläni!
teemu50
Jack Of All Trades
Viestit: 225
Liittynyt: 21.01.2013 9:36

Re: Bruce Springsteen Tour USB Wristband

Viesti Kirjoittaja teemu50 »

Innostuin aluksi tästä mahdollisuudesta saada keikka rannekkeelle. sehän sitten kulkisi mukana mukavana muistona ja aina valmiina käyttöön. Nyt kun totuus alkaa selvitä, niin ei se niin kivalta enää kuulostakaan.
On kumma miten vähän saa aikaan, jos vain lakkaa yrittämästä. Pauline 8v.
Avatar
Liisa S
Daydream Believer
Viestit: 4206
Liittynyt: 09.01.2013 16:57
Paikkakunta: Espoo

Re: Bruce Springsteen Tour USB Wristband

Viesti Kirjoittaja Liisa S »

Bruce-ranneke ja Bruce-muistitikku olisi kiva omistaa ihan noin muuten vaan, mutta että oma muistitikku joka hemmetin keikkaa varten vain siksi, että saisi tallenteen omakseen? No way, jäävät sitten ostamatta - ellei nyt yhtä tuon rannekkeen ja tikun takia.

Vietin aamun ulkomaan keskusteluita lukien, ja niita mielipiteitä on täällä jo aika kattavasti referoitu eli asiasta ei tykätä, ja tämä kyllä tullaan saattamaan tavalla tai toisella Brucenkin (tai siis taustavoimien) tietoon. Siellä oltiin aika varmoja siitä, että Bruce inc:ssä tajutaan kohtalaisen pian että nyt meni metsään, ja myöhemmin asia korjataan tavalla tai toisella - mutta nyt on ilmeisestikin tehty joku diili, ja asiaa ei voi korjata niin kauan kun se diili on voimassa. Puoli vuotta, vuosi, pidempään?

Tämä systeemi on kopioitu yksi yhteen bändiltä Matchbox 20, ja se on kuulemma bändi, jolla on aika vakio settilista kiertueen joka keikalla. Heillä tämä voikin toimia, eli yksi hyvä tallenne, mikä vaan, on hyvä muisto kyseisestä kiertueesta ja that's it, ei kukaan enempää kaipaakaan. Yhdestä kiertueesta voisikin ehkä maksaa tuon 40 taalaa ylimääräistä että saisi kivan muiston ja tallenteen, ja sitten seuraavalla kiertueella sama juttu.

Mutta Brucen kanssa tämä ei toimi samalla lailla. Vaikka onkin se casual fan, joka käy yhdellä keikalla per kiertue ja olisi varmaan tyytyväinen yhteen tallenteeseen per kiertue, tämä casual fan ei luultavasti osta moista tallennetta vaan mielummin Greatest Hits -levyn. Keikkatallenteita haluavat nimenomaan ne, jotka käyvät useilla keikoilla (jos vain voivat) ja haluaisivat useita eri keikkatallenteita, koska se settilista vaihtelee niin paljon keikasta toiseen. Ja juuri tämä faniryhmä on tottunut saamaan tallenteensa ilmaiseksi, eli he ovat viimeisinä valmiit maksamaan 40 $ (+ postikulut, pahimmillaan parikybää) näistä aiemmin ilmaisista tuotteista. Kipuraja menee jossain parissakybässä, koska ovathan nämä keikat pitkiä, vaihtelevia ja hienoja eli niistä voisi karhuta vähän enemmän kuin Pearl Jam tai Fogerty (molemmat 15 taalan hintaluokkaa). Mutta ei sentään kolme kertaa enemmän!

Koska Jland ja Dime pytkivät oleman jakamatta mitään laillisesti saatavaa, näitä keikkoja ei sitten ole bootteina tarjolla noista paikoista. Jostain villimmistä paikoista ehkä, mutta se on hankalampaa. Maailmalla keräsivät jo jengejä, jotka pistävät kukin yhden taalan likoon per jäsen, ostavat muutaman tikun + keikan ja jakavat ne sitten toisilleen netin kautta...
Avatar
mrk
Prove It All Night
Viestit: 3187
Liittynyt: 11.01.2013 11:31
Paikkakunta: Tampere

Re: Bruce Springsteen Tour USB Wristband

Viesti Kirjoittaja mrk »

Johnny72 kirjoitti:
heikki o kirjoitti:
rane kirjoitti:No mua ei kyllä audio-file-tallenne kuviot kiinnosta paljoakaan, oli se formaatti sitten MP3 tahi flac tahi joku muu. Eikös nuo file-jutskat ole jo vanhaa teknologiaa? Ja aika hankala käyttöisiä mun mielestä niiden kanssa tietsikalla puljata?

Nykyaikaa olisi sellainen että Brucen virallisille sivuille tulisi maksullinen osio (tai ihan uudet sivut) vaikka 5€ kk (vrt Spotify 10€, BooxTV 7€) jossa KAIKKI keikat voisi käydä striimaaten kuuntelemassa (ja vielä parempi jos olisi videoita mukana myös). Sitten voisi olla eri sivut tai eriksen maksettavat lataukset jos joku haluaisi downloudata itselleen. Mutta taitaa olla sellainen liikaa toivottu Bruce Org ja JLM:tä?
Ei tiedostopohjaisuus minun mielstäni mitenkään vanhanaikaista ole. Kuinkas striimaat, jollei ole tietoliikenneyhteyttä? Joo tiedän, että esim. Spotifyssa saa offline-kopion, mutta sitä ei voi edelleen siirtää minnekään. Itse tällä hetkellä käytän paljon autossa muistitikulla olevia tiedostoja ja on mielestäni erittäin toimiva tapa, kunhan laitteet tuota vain tukevat.
Heikin kanssa samaa mieltä. Mutta ranen visioima, järkevästi hinnoiteltu ja toteutettu striimaussivun ja lataussivun yhdistelmähän olisi jotain sellaista, jota ainakin minä käyttäisin mielelläni!
Odotellaan että joku muu bändi keksii tämän, muut lähtevät kelkkaan, siitä 10 vuotta eteenpäin Landau tekee saman homman, mutta viisi kertaa kalliimmalla ja kymmenen kertaa hankalammin.
Avatar
mrk
Prove It All Night
Viestit: 3187
Liittynyt: 11.01.2013 11:31
Paikkakunta: Tampere

Re: Bruce Springsteen Tour USB Wristband

Viesti Kirjoittaja mrk »

Kun nyt olen pariin kertaa droppaillut Phishin nimeä tässä keskustelussa, niin heillä on käytössä myös livestriimit keikoiltaan. Suunnilleen puolet keikoista striimataan videona maksua vastaan livenä. Ilmeisesti hyvin toiminut ja fanit tykänneet. Hinta noin puolet yhden Bruce-rannekkeen hinnasta.
Avatar
THE Badlands Man
Police Of Rock 'n' Roll
Viestit: 4972
Liittynyt: 20.07.2013 14:48

Re: Bruce Springsteen Tour USB Wristband

Viesti Kirjoittaja THE Badlands Man »

mrk kirjoitti:...eikä siinä vielä kaikki. Rannekkeet eivät tietenkään liikahda ilmaiseksi mihinkään. Eurooppaan postikulut ovat vain 15 dollaria yhdelle rannekkeelle. 20 dollaria kahdelle ja 30 kolmelle.

Eli kolme keikkaa saisi edulliseen 150 dollarin pakettihintaan. Samalla rahalla voisi tilata 15 Pearl Jam tai Metallica keikkaa ja saisi ne koneelleen heti.

Siis oikeasti :roll: :roll: :roll: :roll: :evil: :evil: :evil: :evil:
Joo joo ,mutta tää onkin Bruce.
Älkää olko noin negatiivisiä.
-Eka keikka 8/5 1981 Stockholm ......Vika keikka 25/5 2016 Manchester ja viä EddyHate stadium
-Hantta - Tampereelta Nääs.
cortinaGT
The Wind and the Rain
Viestit: 2495
Liittynyt: 11.01.2013 15:49
Paikkakunta: Kiikoinen, Suur-Vammala

Re: Bruce Springsteen Tour USB Wristband

Viesti Kirjoittaja cortinaGT »

Luin ketjun läpi ja ainakin hinnoittelu syvältä! Toisaalta mp3 tallenteesta tulisi kuitenkin merkittävästi parempi soundboardina kuin yleisöäänityksestä ämppärinä. Hinnoittelu kohdalleen tuonne 5-10 euron paikkeille/keikka ja homma kävisi minulle ja monille muillekin.
Helsinki, July 31, 2012 - Once in a Life-time
Avatar
Janey
Downbound Train
Viestit: 1353
Liittynyt: 11.01.2013 11:27

Re: Bruce Springsteen Tour USB Wristband

Viesti Kirjoittaja Janey »

Tuo edelliselle sivulle postattu musavideokommentti on ihan loistava! Se pitäisi ehdottomasti lähettää JLM:ään. ;)
It's Bo... boycott time!
Avatar
KaSTown
Drive All Night
Viestit: 1980
Liittynyt: 11.01.2013 12:57
Paikkakunta: Stadi

Re: Bruce Springsteen Tour USB Wristband

Viesti Kirjoittaja KaSTown »

Streamauksesta sen verran, etten itse ole spotifyn tai minkään vastaavan palvelun tilaaja. Taustakuunteluun sopivia juu, mutta jos haluat olla varma, että kyseinen musiikki on aina kuunneltavissasi, filet ovat ainoa vaihtoehto. Tämä siksi, että joku saattaa koska tahansa iskeä streamaus-palvelun kiinni ja se on sitten siinä: musiikki ei enää olekaan saatavilla. Tai Landaun tapauksessa palvelun hinta saattaisi moninkertaistua yht'äkkiä ja tilanne olisi sama.

Eikös jossain lukenut, että rannekkeita myydään KEIKOILLA ja WEB-KAUPASSA. Eli tämä wristband-ideahan on selkeästi suunnattu keikalle tulevalle ihmiselle. Tulee paikalle, näkee wristbandin myynnissä ja ostaa sen, katsoo keikan ja parin päivän päästä lataa netistä musan. Normaalikävijälle ihan ok-ratkaisu (paitsi formaatti :twisted: ), vaikkakin järjettömän kallis.

Tosifanit haluavat taas keikkoja, joilla itse eivät ja ole ja toisaalta haluttavien keikkojen määrä on niin suuri, että sitä fyysistä sälää (=rannekkeita) tulee aivan liikaa (naulaakohan Jyrki aina yhden seinän täyteen nauloja siten, että jokainen ranneke on omassa naulassaan :? ).
Vastaa Viestiin