7.-8. 5. Turku settilistat ja jälkipyykki

Keskustelua 2013-kiertueen Suomen keikoista
cortinaGT
The Wind and the Rain
Viestit: 2495
Liittynyt: 11.01.2013 15:49
Paikkakunta: Kiikoinen, Suur-Vammala

Re: 7.-8. 5. Turku settilistat ja jälkipyykki

Viesti Kirjoittaja cortinaGT »

LateS kirjoitti:
cortinaGT kirjoitti: Kuinkahan lähellä mahdoittekaan istua?? Itse olin B3 7-rivillä paikalla545
C1, rivi 7, paikka 155, ei näköjään kovinkaan kaukana
No niinpä näkyy! Mulla on taltioituna yksi niistä Turtolan Cittarin printatuista ja tussilla väritetyistä lohkokartoista. Ja pysyy! :)
Helsinki, July 31, 2012 - Once in a Life-time
Avatar
twister
Lucky Man
Viestit: 358
Liittynyt: 11.01.2013 12:28
Paikkakunta: Woods of Nurmijärvi

Re: 7.-8. 5. Turku settilistat ja jälkipyykki

Viesti Kirjoittaja twister »

Bowmore kirjoitti:Muistaakseni - korjatkaa taas, viisaammat - Ullevin BitUSA-keikalla 85 tyttö oli pyörtynyt edessä ja kun hän heräsi, hän pääsi joraamaan Dancing in the Darkin, muttei yhtä hyvin kuin Salla.
En ole viisaampi, eikä ole korjauskaan vaan vahvistus. Kyseessä oleva tyttö oli ihan eturivissä aitaa vasten puristuksissa ja paine, nestehukka ja tunnekuohu veivät raukan tajuttomuuden partaille. Järkkärit nostivat hänet turva-aidan ja lavan väliin tokenemaan. Siitä Bruce sitten nappasi hänet lavalle. Eihän tätä prologia tietenkään näkynyt sinne katsomoon, missä itsekin olin ihan dingeli-dong-tiloissa, mutta juttu oli kuvineen seuraavan päivän lehdessä. Ostin lehden mutta sen loppu oli kauhea. Seuraavana syksynä näjetsen yksi neropatti maalasi seinää meidän treenikämpällä ja teippaili paikalla olleita lehtiä lattian ja katon suojaksi. Yhyy! Ja vahvistan myös Bow'n vimpan lauseen, siinä tuli kyllä kunnon referenssiä seuraajille!
Ihmisellä on tässä avaruudessa kusiaisen valtuudet. - Veikko Huovinen
Avatar
JaSu
Drive All Night
Viestit: 1599
Liittynyt: 19.03.2013 11:29
Paikkakunta: Lieto

Re: 7.-8. 5. Turku settilistat ja jälkipyykki

Viesti Kirjoittaja JaSu »

Jotenkin tuntuu että turkulaisena näissä keikoissa oli ylimääräinen tunnelataus. Pomo esiintyy omien lapsuudenmaiden takapihalla. Ei voi vieläkään käsittää. Once in a lifetime experience.
I was Bruced and battered, I couldn´t tell what I felt. I was unrecognizable to myself on the seats of HK-Areena 8.5.2013
Bowmore
Mr Tongue Twister
Viestit: 3004
Liittynyt: 11.01.2013 14:05
Paikkakunta: Helsinki

Re: 7.-8. 5. Turku settilistat ja jälkipyykki

Viesti Kirjoittaja Bowmore »

Ekan keikan alla pyysin yhtä stevaria ilmoittamaan ylöspäin, että vettä olisi hyvä saada. Ei kai sitten ilmoittanut. Tokan keikan alla kun aamulla juttelin turvapomon kanssa (sen verran kova jätkä olen) samasta aiheesta, vesi sitten järjestyi. Tiedä sitten, oliko siitä hyötyä, mutta kun porukkaa oli pudonnut Solnassa ja Turku II:n jonotuskeli oli rankempi, kannatti varmuuden vuoksi vettä pyytää. imo
Wanna change my clothes, my hair, my face
Avatar
rosie_77
Ipod Graduate
Viestit: 1300
Liittynyt: 10.01.2013 17:29

Re: 7.-8. 5. Turku settilistat ja jälkipyykki

Viesti Kirjoittaja rosie_77 »

Ainakin meidän kohdalla vettä oli tarjolla, jenkkivahvistus taisi juoda keikan aikana yhden mukillisen.
I want the whole damn world to come dance with me
merja
Jack Of All Trades
Viestit: 160
Liittynyt: 12.01.2013 20:37

Re: 7.-8. 5. Turku settilistat ja jälkipyykki

Viesti Kirjoittaja merja »

arttu kirjoitti: Bruce saa mun puolesta tulla Suomen turkuun toistekin. Nakkiareena on sopivan kokoinen, mutta yyberhienoa ois jossain vielä pienemmässä paikassa....Tavastia 2014! anybody???
Valtuutetaan Taapsa asioimaan, niin eiköhän homma onnistu :D Sibeliustalokin kelpais, kenttäkatsomo jäis kyllä silloin puuttumaan.
pesku
Factory
Viestit: 520
Liittynyt: 11.01.2013 11:11
Paikkakunta: turku

Re: 7.-8. 5. Turku settilistat ja jälkipyykki

Viesti Kirjoittaja pesku »

merja kirjoitti:
arttu kirjoitti: Bruce saa mun puolesta tulla Suomen turkuun toistekin. Nakkiareena on sopivan kokoinen, mutta yyberhienoa ois jossain vielä pienemmässä paikassa....Tavastia 2014! anybody???
Valtuutetaan Taapsa asioimaan, niin eiköhän homma onnistu :D Sibeliustalokin kelpais, kenttäkatsomo jäis kyllä silloin puuttumaan.
Eikös nämä euroopan turneet ole perinteisesti päättyneet Suomeen, joten kyllähän tuonne heinäkuun loppuun luulisi saavan vielä yhden keikan ainakin melkein loppuunmyytyä näillä viimeaikaisilla näytöillä.
Ei viksusti, mutta rehellisesti.
Avatar
Janey
Downbound Train
Viestit: 1353
Liittynyt: 11.01.2013 11:27

Re: 7.-8. 5. Turku settilistat ja jälkipyykki

Viesti Kirjoittaja Janey »

^ Kannatetaan! :D

Miten ihminen voi koskaan palata normaaliin elämään viime päivien kokemusten jälkeen? Pohkeet on vieläkin kipeät, ääni käheä kaikesta hysteerisestä kiljumisesta ja laulamisesta ja suupielet korvissa suunnilleen koko ajan. Mielentilaa hallitsee kummallinen sekoitus onnellisuutta, kiitollisuutta, epäuskoa ja haikeutta. Mihinkään ei pysty keskittymään, eikä ajattelemaan mitään muuta kuin Brucea ja viime päivien huikeita kokemuksia. Ei tässä tiedä, miten päin pyörisi.

Turun keikat oli meikäläisen 4. ja 5. Bruce-keikat ja tähän mennessä parhaat laatuaan. Odotukset oli tosi korkealla (varsinkin kakkoskeikan osalta) ja kyllähän sitä kermaa tulikin niskaan siihen malliin, ettei sitä vieläkään käsitä. Viimeinenkin järjen hiven lähti päästä molempina iltoina ja hetkittäin tuntui, että henkikin menee saman tien. Huh, huh...

Ekana keikkapäivänä ounastelin, ettei luvassa ehkä vielä ole aivan superhyperspesiaalia settiä, vaan se osasto säästetään tokalle keikalle. Onneksi olin väärässä! Keikan aloitus oli vähän liian tuttu ja turvallinen, mutta ennen pitkää alkoi sitten tapahtua asioita, jotka pisti meikäläisen pään aika tehokkaasti pyörälle. Illan ensimmäiset suuremmat sävärit sain No Surrenderista, joka oli mun Tahtoo kuulla livenä-listalla. Spiritin aikana koitti sitten yksi monista suurista huippuhetkistä: oli hienoa kuulla biisi uudestaan livenä Solnan jälkeen ja mikä parasta, päästä ensimmäistä kertaa lääppimään Brucea ja vielä ihan kunnolla! Ah! Sen jälkeen taisi vähän jalat tutista hetken aikaa ja osa biisistä mennä ohi. Meidän kaksikko pääsi vielä tämän jälkeen kolme kertaa kastelemaan kätensä Brucen hiellä. :D Viimeisellä kerralla (muistaakseni Tenth Avenuen aikana) Bruce otti ohi kulkiessaan ensimmäistä kertaa kunnolla kiinni kädestäni, mikä oli hienoa.

Fyysisen kontaktin lisäksi muita huippuhetkiä oli tietysti tämän porukan Brucelta saama huomio ja foorumin nimikkobiisin soittaminen (mitä osasin vähän odottaakin, tosin ehkä vasta tokalla keikalla). Kiljuin ja rääyin henkeni kaupalla, kun Bruce alkoi puhua THL:stä (kyrsii vieläkin, kun ei ollut aikaa itse kirjoittaa mitään lahjakirjaan). This Hard Land oli tosi hieno veto, samoin The River, vaikkei jälkimmäinen kuulukaan omiin suosikkeihin. Sitten alkoikin tulla semmoista settiä, että meikäläinen olisi pitänyt viedä pehmustettuun pyöreään huoneeseen: From Small Things, Pink Cadillac (mahtavaa, Liisa!) ja Brilliant Disguise. Kahta ensin mainittua olin lähellä toivoa itsekin, joten kyllä kelpasi tämmöinen setti! En pysty vieläkään millään tasolla käsittämään, että oikeasti kuulin kyseiset biisit livenä ja vielä samalla keikalla ja kaiken lisäksi vielä Suomessa! Siis huh, huh... Jo se, että Bruce keräsi pinon toivekylttejä ja soitti niin monta toivebiisiä, tuli Solnan kokemusten perusteella vähän puskista, puhumattakaan siitä, mitä herkkua toiveiden muodossa tarjoiltiin! Meidän kaksikkokin tyrkytti kovasti omia kylttejään Brucelle, mutta ei kelvannut tällä kertaa. Siitä huolimatta oli hienoa ja jännittävää päästä ensimmäistä kertaa tyrkyttämään omaa toivebiisiään aivan Brucen nenän eteen hänen kerätessä kylttejä. Bruce taisi muuten mainita jotakin tyyliin "tuo soitettiin äskettäin" tutkaillessaan kylttejä meidän luona, ja mietin, mahtoiko kommentti viitata meikäläisen Fire-kylttiin (settilistapimentoa noudattavana en tiedä, mitä ennen Solna 1:tä on soitettu).

Ekan keikan ikimuistoisiin hetkiin lukeutuu myös se, kun Bruce tuli meidän luo Pay Me My Money Down:in aikana ja alkoi kiskoa porukkaa lavalle. Meidän kaksikkokin oli lähellä "joutua" tämän holtittoman toiminnan kohteeksi. Keikan loppupuolella Queen Of The Supermarket oli aikamoinen ylläri: biisi ei kuulu suosikkeihin, mutta kyllähän oli vakuuttava veto! Vakuuttava oli myös Sallan lavaesiintyminen Dancing:in aikana, meikäläinen ei kyllä pystyisi samaan.

Keikan jälkeen meidän kaksikko kävi hakemassa pittijonotusnumerot kakkoskeikkaa varten ja suuntasi sitten Marina Palacen eteen ilman minkään valtakunnan tietoa siitä, yöpyykö Bruce/bändi ylipäätään kaupungissa. Paikalla oli sentään jonkin verran muitakin. En uskonut mitään merkittävää tapahtuvan, mutta kuinkas sitten kävikään! Emme ehtineet kauaa kököttää kameroinemme ja nimmaritavaroinemme hotellin pääoven vieressä, kun Nakkihallin suunnasta koukkasi musta henkilöauto (kai se Mersu oli) ja lähestyi meitä. Yritin varmuuden vuoksi vähän silmäillä, minkänäköistä porukkaa autossa on (auton valotkin häikäisivät ensin pahasti) ja yhtäkkiä tajusin: etupenkillä istui Bruce! Seuraavassa hetkessä löysinkin itseni auton vierestä kuuntelemasta Brucen mielipidettä Nakkihallin akustiikasta (joku kysyi häneltä aiheesta). Bruce kirjoitteli kiireettömästi nimmareita (meidän kaksikko sai tietysti omansa) ja vaikutti hyväntuuliselta ja rennolta. Porukka kiitteli hienosta keikasta. Tämä episodi Marina Palacen edessä kruunasi ekan keikkapäivän ja meikäläinen leijui sen jälkeen ihan pilvissä! Ah, ihanuutta!

Olin kuin puulla päähän lyöty Turku 1:n (ja keikan jälkeisten tapahtumien) jäljiltä, enkä oikein tiennyt, mitä odottaa kakkoskeikalta. Oli vähän semmoinen fiilis, että kaikki ässät vedettiin hihasta jo ekana iltana, mutta kyllä niitä ässiä näköjään riitti kakkoskeikallekin. Aloitus oli paljon virkistävämpi kuin ekana iltana ja tuli vähän puskista. Kuten jotkut täällä jo taisi mainita, aloitusbiisistä tuli semmoinen fiilis, että se oli THL-porukalle suunnattu. Kyseisen biisin jälkeen oli vuorossa meikäläisen ensimmäiset suuret kiksit illan aikana: Long Walk Home ja Ties That Bind (molemmat mun Tahtoo kuulla livenä -listalla). Varsinkin ensin mainittu tuli ihan puskista, ja järkihän siinä meinasi lähteä.

Out In The Street:in aikana oli hetki, jota meikäläisen aivot on kelanneet lähes tauotta keikan päättymisen jälkeen: pääsin melkein heittämään Pomon kanssa yläfemmat. Bruce käppäili meidän lähelle ja minä tietysti yritin muiden mukana ängetä lääppimisetäisyydelle ja kurkotin parhaani mukaan kohti Brucea. Sitten tajusin hänen katsovan juuri minua ja ojentavan kämmenensä minua kohti. Meikäläinen siinä sitten teki kaikkensa yltääkseen läppäisemään Brucen kämmentä, muttei ihan onnistunut. Bruce kuitenkin otti hetkeksi löyhästi kiinni kädestäni ja sekös sopi meikäläiselle mainiosti. Tästä melkein onnistuneesta yläfemmasta sain kummasti lisää energiaa ja pian se järkikin sitten taas lähti, kun vuorossa oli Atlantic City. Olen halunnut ihan tajuttoman kovasti kuulla kyseisen biisin livenä ja nyt se sitten tapahtui! Ei pysty käsittämään! Muita vastaavanlaisia "Ei ole todellista!"-hetkiä oli Ain't Good Enough For You, Murder Incorporated ja Johnny 99. Siis huh, huh... Blinded ja Bus Stop oli tosi päräyttäviä vetoja, joista ensin mainitun kuulin nyt ensimmäistä kertaa livenä. Wages Of Sin tuli ihan puskista ja oli tosi hieno veto, vaikkei lemppareita olekaan. Oli tietty mahtavaa saada todistaa tämmöistä historiallista esitystä paikan päällä. Youngstown (ja The River tietysti myös) oli myös vaikuttava, vaikkei sekään ihan suurimpia suosikkeja ole. Ja Racing! Aivan huikea veto jälleen, ja oli hienoa kuulla se uudelleen livenä Solnan jälkeen. Tunnelma oli kaikin puolin kohdillaan ja tippaa pukkasi linssiin.

Ehkä ainoa asia, jonkä meikäläisen mielestä olisi voinut vielä heittää kirsikaksi tämän valtavan kermavuoren päälle, on joku soolo-pianoversio, jonka Bruce olisi voinut vetää jommalla kummalla keikalla. The Promise olisi ollut tajunnanräjäyttävä valinta, jos multa kysytään.

Oli kiva nähdä elävässä elämässä lukuisia uusia ja muutamaa jo ennestään tuttua foorumilaista. Foorumipaitoja vilisi ympärillä niin paljon, ettei olisi millään ehtinyt käydä esittäytymässä ja kysymässä kaikkien nimimerkkiä, mutta täytyy jatkaa tutustumista sitten uusien seikkailujen yhteydessä. Omalta osalta seikkailu jatkuu onneksi heinäkuussa parin keikan myötä. Kiitokset vielä hienosti järjestetystä pittijonotuksesta, jossa melko vähän jonotuskokemusta omaavakin pysyi kärryillä!

Nimim. "Tästä lähtien aina pittiin" ;)
It's Bo... boycott time!
Avatar
Kartsa
Street Poet
Viestit: 1080
Liittynyt: 10.01.2013 17:12

Re: 7.-8. 5. Turku settilistat ja jälkipyykki

Viesti Kirjoittaja Kartsa »

Niin hyvää, että poeetatkin tyytyvät tuumailemaan kaikkea koettua matkan päästä. Sitä matkaa alkaa olla pari päivää ja toistasataa kilometriä, mutta Turun keikkojen prosessointi jatkuu vielä.
Meanisi kirjoitti:"I was Bruced and battered and I couldn't tell what I felt."
Ei ihan niin mykistynyt olo kuin viime vuonna loppukesästä, kun pystyn tuottamaan joitakin sanoja. (Viimeksi irtosi vain kolme, kuten jotkut, esim. Kakun broidi muistavat.) Turun keikoilta päällimmäisenä mieleeni jäi se kuinka upeita versioita tutuista biiseistä saatiinkaan, ehkä ällistyttävimpänä keikalla uusiin mittasuhteisiin kasvaneista nousee Supermarket. E Street Horns tarjosi maukkaita mausteita Pink Cadillacin "uuzauksista" Wagesin tunteenpaloon, torvisektio loi riemua ja vauhtia, mutta se korosti myös tunteikkaimpia kohtia. Kitara- ja rumputaistelut olivat uljaita. Yleisö sai tanssia, ihailla taidokkaita soolo- ja yhteissuorituksia päätä nyökytellen, kannustaen ja hurraten, ja se sai herkistyä keskittyneeseen hitaiden tunnelmapalojen kuunteluun. Vau, mitä kyytiä saimmekaan!
Ile kirjoitti:Kiitti jengi.
Kiitos kaikille, tämä oli taas timanttinen yhteisöllinen kokemus.
teromk kirjoitti: Love you all!
Those were Happy Brucedays. I'll meet you further on up the road.
Viimeksi muokannut Kartsa, 10.05.2013 23:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
And I swear I found the key to the universe in the engine of an old parked car
Rover
Born To Run
Viestit: 15
Liittynyt: 21.01.2013 15:03

Re: 7.-8. 5. Turku settilistat ja jälkipyykki

Viesti Kirjoittaja Rover »

Kyllä oli 8.5. -konsertti oli todella hieno. Siinä olisi monella arvostamistani vanhemman kaartin artisteista (lue: esim. Dylan & Young) paljon opittavaa yleisön mukaan ottamisesta, hyvästä tunnelmasta, hienoista biisivalinnoista jne. Bruce esiintyi juuri niin hienona artistina kuin odotinkin.
Täällä on paljon kehuttu ja analysoitu konserttia hienolla tavalla. Haluan silti erityisesti kehua Johnny 99 -versiota. En ole pitänyt niistä Nebraska-biisien versioista, jotka olen kuullut keikkaversioina ja ovat olleet "full band versions". Siis oksat pois tämän Johnny 99:n kanssa! Ihan ykkösluokkaa. Pitää varmaan kaivaa kuunteluun jotain muutakin vastaavaa.

Tämä oli vasta elämäni toinen Bruce-konsertti. Ensimmäinen oli Göteborg vuonna 1985. Olen aloittanut Brucen kuuntelemisen joskus 70-80-lukujen vaihteessa, mutta Tunnel of Love oli aikoinaan sen verran heikko esitys, että sen jälkeen olen ollut skeptinen uusien levyjen suhteen. Olen ne aina ostanut, mutta aina on jotain mielestäni puuttunut verrattuna uran alun levyihin ja kuuntelu on jäänyt aika vähiin.

Sitä tässä ihmettelen, kun olen lukenut näitä foorumin kirjoituksia, että miksi näitä kylttien heiluttamisen kautta soitettuja biisejä pidetään spontaaneina suorituksina? Esimerkiksi Wages of Sin oli näköjään etukäteen sovittu soitettavaksi. Sehän oli käsinkirjoitetussa settilistassa, joka on netissä nähtävissä. Ihan hienoa sinänsä, että olen ollut kuuntelemassa sen biisin ensimmäistä Brucen live-esitystä. Iso kiitos sille alankomaalaiselle kyltinheiluttajalle (vai oliko se belgialainen), jos se nyt ollenkaan oli hänen ansiotaan.
Vastaa Viestiin