The Ultimate THL TOP30 (2013)

Kaikki Brucen julkaisut, sekä levytykset että DVD:t
Avatar
Johnny72
Drive All Night
Viestit: 1948
Liittynyt: 11.01.2013 12:40

Re: The Ultimate THL TOP30 (2013)

Viesti Kirjoittaja Johnny72 »

Omasta puolestani en oikein näin Racing- ja The Promise -fanina tiedä, ollako hyvillään vai pahoillaan, että juuri noita biisejä pääsee nyt äänestämään kahdesti. Toisaalta niiden äänestäminen useampaankin kertaan on aina kivaa 8-) , mutta äänten hajautuminen heikentää niiden mahdollisuuksia tuloksia laskettaessa :cry: . Se hyvä puoli näiden kahden biisin hieman muutamista muista poikkeavassa kohtelussa kuitenkin ilmiselvästi on, että ainakin meille tulee tulkittavaa ja keskusteltavaa, siis oikein kunnon THL-sisällöntuotantoa! ;)

Mutta joka tapauksessa on todella kiva juttu, että saatiin tällainen äänestys! Kiitokset sen järjestämisestä!
MKN
Factory
Viestit: 703
Liittynyt: 11.01.2013 14:25

Re: The Ultimate THL TOP30 (2013)

Viesti Kirjoittaja MKN »

Ja mä kun kuvittelin, että ottaessani perjantain vapaapäiväksi töistä ei tarvitsisi leikkiä Excelin kanssa...
"Put your makeup on, fix your hair up pretty
and meet me tonight in Atlantic City"
Avatar
Liisa S
Daydream Believer
Viestit: 4206
Liittynyt: 09.01.2013 16:57
Paikkakunta: Espoo

Re: The Ultimate THL TOP30 (2013)

Viesti Kirjoittaja Liisa S »

MKN kirjoitti:Ja mä kun kuvittelin, että ottaessani perjantain vapaapäiväksi töistä ei tarvitsisi leikkiä Excelin kanssa...
Höh, ei tuota nyt sentään Excelillä tehdä vaan TUNTEELLA (ja WordPadilla... )
Itse jätän homman toistaiseksi hautumaan ja mietin sitä ehkä ensi tai seuraavalla viikolla.
Avatar
Ile
Saved by rock'n'roll
Viestit: 2362
Liittynyt: 10.01.2013 9:12
Paikkakunta: Turku

Re: The Ultimate THL TOP30 (2013)

Viesti Kirjoittaja Ile »

Sitähän mitä tässä mietin, että puhalletaanko listan lähettäjä? Selvin päin lista on karsiutunut 75 biisiin. Viikonlopun aikana voisin supistaa listaa vähän, mutta kill your darlings -toiminta on aina hyvä tehdä vastuuttomassa tilassa.

Disclaimer: Yllä oleva viesti on kirjoittajan henkilökohtainen mielipide, joka ei kannusta ketään leikkimään alkoholilla.
Let go of the little distractions
Hold close to the ones that you love
Cause we won't all be here this time next year
So while you can, take a picture of us
Philly
Downbound Train
Viestit: 1050
Liittynyt: 11.01.2013 12:13

Re: The Ultimate THL TOP30 (2013)

Viesti Kirjoittaja Philly »

^Tarkoitit varmaankin puhallutetaanko.
Brucea tulee itse kuunneltua enimmäkseen selvistäpäin, toisin kuin nykyään esim Hurriganesia.
Avatar
KaSTown
Drive All Night
Viestit: 1980
Liittynyt: 11.01.2013 12:57
Paikkakunta: Stadi

Re: The Ultimate THL TOP30 (2013)

Viesti Kirjoittaja KaSTown »

Ei tässä hommassa ole järkeä.

Esim. Brucen virallinen kotisivu ei listaa (Your Love Keeps Lifting Me) Higher And Higher -biisiä kirjainhaussa, mutta se löytyy Extra Trackseistä. 30 Days Out -biisiä en löytänyt edes sieltä. Miten voin äänestää biisiä joka ei löydy edes viralliselta sivulta? Tai itse en sitä sieltä löydä.

Syy miksi tämä meikäläisellä takkuaa, on siinä, että jokainen äänestevä kohde pitäisi määritellä tarkkaan. Hidas For You menisi mulla kirkkaasti Top-10-listalle, nopea ei varmaan edes Top-30-listallekaan. Ajattelutavasta siis riippuu laitanko sen listaan vai en. Eri äänestäjät voivat siis antaa äänensä samalle kohteelle, vaikka itse asiassa ajattelevat aivan eri versioita.

Selkeintä olisi tehdä lista siten, että sillä on jokainen virallisesti julkaistu biisi studio-versiona. Live-versio hyväksyttäisiin vain silloin, kun studio-versiota ei ole ja myös live-versio on julkaistu virallisesti. Kaikki muu materiaali jäisi äänestyksen ulkopuolelle. Näin myös esim. For Youn hidas versio, sillä biisihän on julkaistu virallisesti studio-versiona (joka nyt sattuu olemaan nopea version), mutta kriteerit olisivat silloin erittäin selvät. Tällöin virallisten julkaisujen ulkopuolella kuullut versiot (bootleg, live, netti yms) eivät saisi millään tavalla vaikuttaa listan tekoon.

Hankalaa...
Avatar
Teemu
Pilgrim Supreme
Viestit: 892
Liittynyt: 10.01.2013 8:14

Re: The Ultimate THL TOP30 (2013)

Viesti Kirjoittaja Teemu »

Ei se nyt niin vaikeaa ole... Itse rustasin listan 10 minuutissa sen kummemmin analysoimatta. Mun mielestä se on ihan sama, mitä versiota ajattelee kun biisiä äänestää, vaikka sovitus kovasti fiilikseen vaikuttaakin. Se on silti sama biisi. Erilaiset sovitukset vain todistavat biisin hyvyyden. Listalta voisi kyllä mun puolesta poistaa duplikaatit (esim. The Promise on turhaan kahdesti), jotta saman biisin saamat äänet eivät turhaan jakaantuisi, mutta menee tämä näinkin.
Take 'Em As They Come
Avatar
teromk
Travelin' Man
Viestit: 2705
Liittynyt: 10.01.2013 8:17
Paikkakunta: Tampere Rock City

Re: The Ultimate THL TOP30 (2013)

Viesti Kirjoittaja teromk »

Mä oon samaa mieltä noista duplikaateista paitsi ehkä Born In The USAn kohdalla, ne on selkeesti kaksi eri biisiä, ei vain 'versioita' samasta biisistä. Nimenomaan tuon äänten jakautumisen perusteella.
Avatar
Teemu
Pilgrim Supreme
Viestit: 892
Liittynyt: 10.01.2013 8:14

Re: The Ultimate THL TOP30 (2013)

Viesti Kirjoittaja Teemu »

teromk kirjoitti:Mä oon samaa mieltä noista duplikaateista paitsi ehkä Born In The USAn kohdalla, ne on selkeesti kaksi eri biisiä, ei vain 'versioita' samasta biisistä. Nimenomaan tuon äänten jakautumisen perusteella.
Tuo onkin hyvä kysymys, että missä vaiheessa kyse on eri biisistä. BitUSAsta olen siinä mielessä samaa mieltä, että siinähän ei ole oikeastaan muuta samaa, kuin sanoitus. Melodiakin on varsin eri. Ehkä tuo melodia onkin se ratkaiseva tekijä. Jos on samat sanat (ainakin kutakuinkin) ja sama melodia, niin silloin on kyse selkeästi samasta biisistä. Brucen kohdalla melodiat eivät tosin ole aina kovin kunnianhimoisia (syy minkä takia ihan kaikki eivät arvosta Springsteeniä biisintekijänä yhtä korkealle, kuin me)...
Take 'Em As They Come
Avatar
teromk
Travelin' Man
Viestit: 2705
Liittynyt: 10.01.2013 8:17
Paikkakunta: Tampere Rock City

Re: The Ultimate THL TOP30 (2013)

Viesti Kirjoittaja teromk »

Aivan, näitä vois halkoa loputtomiin. Onhan esim. Circus Song biisikin julkaistu ihan virallisesti Columbian toimesta, vaikkakin live versiona, mutta kuitenkin. Sanat ihan pikkusen erilaiset kuin tuntemassamme Wild Billyssä, mutta en sitä silti toivo erikseen listalle.
Lukittu