Re: Lippuhankintakeskustelu, Oslo, Ullevaal, 29.6.

Keskustelua vuoden 2016 kiertueesta
Jukka69
Growin' Up
Viestit: 87
Liittynyt: 01.12.2015 19:34

Re: 29.6.2016 - Oslo, NOR (Ullevaal Stadion)

Viesti Kirjoittaja Jukka69 »

Täällä jos vertaisin tilaamaani sisäfilepihviä saamaani serviisiin, olisi omalla lautasella vähintään gourmet burger. Ei se Bruce nyt mikään kaurapuuro ole :D

Keikkanautinto on omalla kohdalla aina löytynyt, ehkä Solna 3 poikkeuksena loistavien Turun keikkojen jälkeen, enkä kovin vihainen ole vaikka jollain muulla keikalla sisäfilettä tarjottaisiin.

Maalaispoika kun harvoin saa niin jaksaa olla tyytyväinen ja toivoo joka kerta että kestäisi mahdollisimman pitkään...
Avatar
THE Badlands Man
Police Of Rock 'n' Roll
Viestit: 4920
Liittynyt: 20.07.2013 14:48

Re: 29.6.2016 - Oslo, NOR (Ullevaal Stadion)

Viesti Kirjoittaja THE Badlands Man »

Itte en niikää "syytä" Brucee & Co ,tiätysti ne vois pistää piisilistaa uusiks vaikka kuinka ,mutta Ihan tosi ei meirän kaltasia "Hörhöja" ole kun alkupään prosentteja tosta keikkayleisöstä ja sille "Suurelle yleisölle" ne kuitenkin esiintyy ,tää ov vaa taivahan tosi.
Keikoilla käy nykyään nii paljon porukkaa joilla ei oikeesti o "mitää käsitystä" siitä mitä siältä lavalta tarjoillaa ,kuhan on "Kivaa" ja saa seuraavana päivänä kehuskella röissä ,että "Määkin olin siällä" ja oli kyllä nii mahtava konsertti että , mutta sitte jos se duunikaveri sattuuki olee "alan miäs" ja kysäsee ,että mikkä oli parhaat piisit? nii se onki kovapaikka ku joutuu vetää tän normi jargonian "Emmää ny just muista niitte piisien nimiä" :o (Sori ku mää dissaa tätä "Suurta yleisöö" ,mutta on tullu tähän ikää käytyä "Muutamassa" yleisötapahtumassa ja katteltua siinä vähän ympärilleniki.....)
Eli meirän on erelleenki turha täälä "taistella" onko jaksonkeissi parempi valinta ku hankrihaatti ,mutta Teemun toteemus keikoilla käymisestä on munkin miälestä just oikee ,sev vaa tuntee munaskuissaa onks tää enää sitä mikä toi joskun Palan kurkuu mulla ei (Tairan tulla wanhaks ;) ) Jukan asenteenki ymmärrän varsin hyvin ,onhan näitä "juttuja" sumplittu yhressäkin aikas monta vuatta.
-Eka keikka 8/5 1981 Stockholm ......Vika keikka 25/5 2016 Manchester ja viä EddyHate stadium
-Hantta - Tampereelta Nääs.
Jukka69
Growin' Up
Viestit: 87
Liittynyt: 01.12.2015 19:34

Re: 29.6.2016 - Oslo, NOR (Ullevaal Stadion)

Viesti Kirjoittaja Jukka69 »

Jep, Badlands Man on kyllä ytimessä. Varmaan 99% ja ylikin yleisöstä vaihtuu ainakin silloin kun mennään maasta toiseen ja varmasti iso osa samassa kaupungissakin jaksaa vaan yhdelle keikalle jos on tupla. Meillä on niin vähän Suomessa sitä suurtakin yleisöä ettei siitä riitä monelle kiertueelle. Brucehan on nähty jo...
Avatar
Liisa S
Daydream Believer
Viestit: 4206
Liittynyt: 09.01.2013 16:57
Paikkakunta: Espoo

Re: 29.6.2016 - Oslo, NOR (Ullevaal Stadion)

Viesti Kirjoittaja Liisa S »

Kovasti Jukka69:ä komppaan, eli just näin. Ei Brucen keskiverto keikka ole ikinä kaurapuuroa. Nyt oli luvattu naudanlihaa, ja toiset saavat filettä ja toiset palapaistia. Jotkut fileensaajistakin saavat vähän sitkeää ulkofilettä, toiset sisäfilettä ja vielä juuri sopivan meheväksi paistettuna. Mutta ne patapaistin saajatkin saivat naudanlihaa ja kun tarkemmin miettii, se oli paljon parempaa palapaistia kuin mikään peruslihakastike missään normaalissa lounasruokalassa tai edes paikallisessa hyvässä ravintolassa.

Ja totta on että ehdottomasti suurin valtaosa yleisöstä vaihtuu keikalta toiselle, ja niistä vaihtuvistakin erittäin suuri osa on elämänsä ekalla Bruce-keikalla tai ei ainakaan ole ollut millään Brucen keikalla pariin vuoteen eikä tällä kiertueella muualle menekään. Tämä settilistoista itkeminen nimenomaan tässä hifistelymielessä on aika pienen porukan hommaa ja vaikka se onkin johonkin asti ymmärrettävää (hei, itsekin kuulun usein itkijöihin - paitsi kun olen ollut itse keikalla...) niin joku raja sentään. Vaikka se pilaa joidenkin koko illan niin ne pilaantuneet ovat kyllä niin pieni vähemmistö koko jengistä että en näe näiden nykyisten settilistojen ja livekeikkojen laadun todistaneena (vaikka en millään Ullevi kakkosella nyt ollutkaan) mitään erityistä syytä valittaa yhtään sen pahemmin kuin mitä pikkuisen whinetettiin parin edellisen kiertueen listoista.
Avatar
Teemu
Pilgrim Supreme
Viestit: 890
Liittynyt: 10.01.2013 8:14

Re: 29.6.2016 - Oslo, NOR (Ullevaal Stadion)

Viesti Kirjoittaja Teemu »

Johnny72 kirjoitti:Koska tätä eurokiertuetta myytäessä monet olettivat kyseessä olevan albumikeikkojen, pidän selvänä, että Bruce managereineen mokasi vaihtaessaan formaattia.
Niin, tämähän se on tässä se ongelman varsinainen ydin, ei se että keikan X settilista on parempi kuin keikan Y. Sehän ihan normihommaa jokaisella rundilla normaaleine vikinöineen. Mutta tätä rundia markkinoitiin The River rundina ja se näkyy edelleen selkeästi kaikessa kiertuerihkamassa, lipuissa, mainoksissa jne. The Riverin (ja outtakeiden) osuus on jäänyt monilla Euroopan keikoilla aika vähäiseksi, saatikka että olisi tullut koko levyä missään. Ensimmäistä kertaan Springsteen fanituksen aikana koen, että minua on kustu selkeästi linssiin. Tällä hetkellä kaikkia Euroopan keikoille menijöitä on kusetettu enemmän tai vähemmän tasapuolisesti, mutta JOS koko levy soitetaan joillakin keikoilla (tämähän jää vielä nähtäväksi), niin silloin kyllä asetetaan eri yleisöt aika raakasti eriarvoiseen asemaan siinä mielessä, että osa saa sen mitä alunperin luvattiin ja osa ei. Ajattelisin täsmälleen samalla tavalla, vaikka sattuisin full album keikalla itse olemaankin paikalla.

Suuri yleisö tosiaan tuskin nakkaa paskaakaan, mitä nyt joku valistuneempi saattaa hiukan ihmetellä rundin nimeä.
Take 'Em As They Come
Avatar
wkw
Prisoner Of Rock And Roll
Viestit: 145
Liittynyt: 11.01.2013 13:02

Re: 29.6.2016 - Oslo, NOR (Ullevaal Stadion)

Viesti Kirjoittaja wkw »

Ei tulisi mieleenikään valittaa, vaikka lippuja ostaessa kuvittelinkin kuulevani Thr River albumin kokonaisuudessaan.
Lost In The Flood eka kertaa livenä, Trapped, Point Blank, Independence Day, For You. Muutenkin aivan loistava keikka, kyllä maistui 3 vuoden jälkeen.
Meininki taaempana kentällä ei ole ihan samaa kuin pitissä, mutta me hypittiin ja jorattiin ihan tosissaan vähän rauhallisempien Norjalaisten keskellä :D

Parin viikon päästä Neil ja Bruce peräkkäisinä iltoina Roomassa, tuskin jaksan odottaa.
Two hearts are better than one
Avatar
Johnny72
Drive All Night
Viestit: 1948
Liittynyt: 11.01.2013 12:40

Re: 29.6.2016 - Oslo, NOR (Ullevaal Stadion)

Viesti Kirjoittaja Johnny72 »

Teemu kirjoitti:Niin, tämähän se on tässä se ongelman varsinainen ydin, ei se että keikan X settilista on parempi kuin keikan Y. Sehän ihan normihommaa jokaisella rundilla normaaleine vikinöineen. Mutta tätä rundia markkinoitiin The River rundina ja se näkyy edelleen selkeästi kaikessa kiertuerihkamassa, lipuissa, mainoksissa jne. The Riverin (ja outtakeiden) osuus on jäänyt monilla Euroopan keikoilla aika vähäiseksi, saatikka että olisi tullut koko levyä missään. Ensimmäistä kertaan Springsteen fanituksen aikana koen, että minua on kustu selkeästi linssiin. Tällä hetkellä kaikkia Euroopan keikoille menijöitä on kusetettu enemmän tai vähemmän tasapuolisesti, mutta JOS koko levy soitetaan joillakin keikoilla (tämähän jää vielä nähtäväksi), niin silloin kyllä asetetaan eri yleisöt aika raakasti eriarvoiseen asemaan siinä mielessä, että osa saa sen mitä alunperin luvattiin ja osa ei. Ajattelisin täsmälleen samalla tavalla, vaikka sattuisin full album keikalla itse olemaankin paikalla.
Teemu, mehän taidamme nähdä koko tämän asetelman lopulta melko lailla samoin lukuunottamatta moraalista johtopäätöstä siitä, olisiko jo kuukausia sitten tehdyn Brucen & Landaun & co. mokan oikaiseminen edes osalle asiakkaista oikein vai väärin. Sinun ravintolassasi keittiön unohtaessa joidenkin pöytäseurueiden pihvilautasilta kastikkeen ei sinä iltana tarjottaisi kastiketta kenellekään, mutta minä taas näkisin olevan reilua muuttaa toimintatapaa siinä vaiheessa, kun virhe huomataan (ja sen jälkeen mielellään pysyä oikeassa toimintatavassa!). Olet oikeassa siinä, että sinun linjaasi voi perustella paitsi jonkun osapuolen kateellisuudella, myös pitkälle viedyllä tasapuolisuuden ihanteella -- pitkälle viedyllä siksi, että sen ulottaminen tänne asti rikkoo jo toista ihannetta, siis sitä, että jokaiselle eri asiakkaalle jokaista myytyä eri palvelulupausta vastaan pitäisi pyrkiä tarjoamaan ainakin se, mitä palvelua myytäessä on annettu ymmärtää.

Tulen kuitenkin nyt uteliaaksi sen suhteen, jos palataan analogioista Brucen kiertueeseen, miten pitkälle olisit tasapuolisuuden vaatimustasi valmis ulottamaan tämän River-full albumin lisäksi myös muihin asioihin. Sanot ihan selkeästi hyväksyväsi sen, että keikan X parempi settilista keikkaan Y verrattuna on normihommaa, mutta jos tämä tasapuolisuuden vaatimus otetaan oikeasti tosissaan, niin eihän sen pitäisi tuosta lähtökohdastasi olla niin. Eikö jo se, että Ullevi 1:n yleisö sai kuulla soolopiano- The Promisen tai Ullevi 2:n yleisö sekä Racingin että Junglelandin tai me Oslossa Lost in the Floodin ja Trappedin, aseta meidät eriarvoiseen asemaan kuin vaikkapa Manchesterin tai Coventryn yleisöt, joista jommankumman (en muista tarkistamatta, kumman) spesiaalijuttu oli saada seurata lavalle päässyttä joulupukkiasuista fania ja kuulla treenaamatonta Santa Claus is Coming to Townia toukokuussa? Minusta tämä arvaamattomuus on Brucen keikkojen suola ja olennainen osa jännitystä (varsinkin kun minulle huonoinkin Brucen keikka on vielä toistaiseksi ollut hyvä) ja minusta myös se jännitys, saavatko jotkut Riverinkin vielä kokonaan, kuuluu osana tähän samaan pakettiin. Mutta tämä on ehkä taas sitä, keille ne kesämökin hyttyset ovat ikävä asia ja keille taas osa nautintoa, siis makuasia. Kaikki eivät tykkää kaikesta yhtä paljon tai ole valmiita sietämään epämukavuutta yhtä paljon, and that's ok.

Sitä kuitenkin toivon, ettei ketään harmita liian paljon se, että me Oslossa olleet saimme Riveriltä peräti 13 biisiä. Omasta puolestani olen varma, että jos olisin valinnut toisin ja ollut vaikkapa vain kolmen River-biisin keikalla enkä Oslossa, jonka threadissa me edelleen tätä keskustelua käymme, olisin ilman muuta sisimmässäni jossain määrin kateellinen, mutta myös samalla iloinen niiden puolesta, jotka saivat, mitä olivat toivoneet. Tätä iloisuutta yritän viljellä omalta osaltani jatkossakin, kun osat taas varmasti jo pian ovat niin päin, että jo Milanossa soitetaan jotain unohtumatonta minun ollessani Suomessa -- tästähän riippuu meidän hyvä THL-foorumihenkemme niin nyt kuin jatkossakin.
Youngstown
Downbound Train
Viestit: 1082
Liittynyt: 11.01.2013 11:44

Re: 29.6.2016 - Oslo, NOR (Ullevaal Stadion)

Viesti Kirjoittaja Youngstown »

Kaurapuuro on joka tapauksessa terveellistä ja sillä jaksaa pitkään! ;)
Avatar
Teemu
Pilgrim Supreme
Viestit: 890
Liittynyt: 10.01.2013 8:14

Re: 29.6.2016 - Oslo, NOR (Ullevaal Stadion)

Viesti Kirjoittaja Teemu »

Tätä keskustelua voidaan jatkaa eri ketjussa sitten JOS tulee full album keikkoja. Mutta mun mielestä nyt olisi kumminkin kyseessä aivan täysin eri asia kuin normaali settilistojen vaihtelu. Ei ole kyse vain kastikkeista tai muista vivahteista vaan täysin eri annoksesta, mikä tuli alunperin tilattua. Siitä olen täysin samaa mieltä, että JOS nyt lähdettäisiinkin yhtäkkiä full album linjalle, niin se pitäisi pitää sitten kiertueen loppuun asti. Jotenkin en vain jaksa uskoa niin täydelliseen suunnanmuutokseen.
Take 'Em As They Come
Avatar
Johnny72
Drive All Night
Viestit: 1948
Liittynyt: 11.01.2013 12:40

Re: 29.6.2016 - Oslo, NOR (Ullevaal Stadion)

Viesti Kirjoittaja Johnny72 »

Joo, sinulla Teemu ja minulla on tästä full album -kysymyksestä tehtynä hieman erilaiset johtopäätökset, ja meillä molemmilla on mielestämme niihin syymme. Tämän verran tästä kuitenkin oli kiinnostavaa vaihtaa ajatuksia, kun tämä aihe kerran oli meidän Oslo-keikkamme ketjussa tullut useamman viestin voimalla esiin ihan heti, kun Bruce soitti edes vain suunnilleen puolet albumista oikeassa järjestyksessä. Itse keikalla olleena ja siellä jo useamman biisin ajan full album -mahdollisuutta mielessäni maistelemaan ehtineenä näitä THL-reaktioita oli aidosti hämmentävää lukea, varsinkin kun oma näkemykseni on ollut toinen.

Sen vielä haluan lisätä, että vaikka olin Ullevaalin pitissä oikeasti koko ajan ainakin 95-prosenttisen varma, ettei River-biisejä sittenkään tule peräkkäin kahtakymmentä, jo se, ettei tuotakaan mahdollisuutta voinut oikeasti sulkea pois, nosti live-elämystä johonkin Crush on Youhun mennessä selvästi entistäkin paremmaksi, eikä siinä keikkaa seuratessa ja kuunnellessa tosiaankaan ajatellut kyllä niin yhtään, että mahdollinen full album olisi jotenkin jollakin logiikalla pois jo soitetuilla keikoilla käyneeltä yleisöltä. Sen sijaan se ajatus kävi kyllä aivan heti mielessä ja on mielessäni pysynyt myös sen jälkeen, että edes tällainen varovaisesti annosteltu paluu kohti Riveriä jo tässä vaiheessa kesää voi olla tältä osin lupaava merkki siirtymästä takaisin lähemmäksi kiertueen markkinoitua teemaa. Eli ties vaikka Bruce taipuisi soittamaan kesän mittaan eurooppalaisillekin edes jossain myös vielä Stolen Carin, Fade Awayn ja Wreck on the Highwayn. Jos näin kävisi, ainakin useammalla keikalla käyville faneille voisi syntyä mahdollisuus kuulla albumin kaikki biisit koko albumia pienempiin annoksiin ripoteltuna, eikä tähän välttämättä saateta tarvita edes kovin montaa keikkaa (itse olen nyt kuullut kolmella peräkkäisellä skandinaavikeikalla 15/20, ja jos olisin ollut läsnä jo Köpiksessä, sama saldo olisi jo 16/20; nämä ovat oikeasti jo paljon suurempia osuuksia albumista kuin mitä kuulin Wrecking Ballista yhteensä kymmenellä sen kiertueen keikallani). Minulle tämäkin täyden, aidon albumikeikan puutteessa kelpaisi, oli tämä sitten filettä, kaurapuuroa, palapaistia, gourmet-hampurilaista, kastiketta, tai vaikkapa perunoita tai mansikoita. Kaikki nuo ovat hyviä, ja sellaista Brucen keikkaa ei vielä ole omalle kohdalleni vastaan tullut, jonka aikana olisin mieluummin ollut jossain muualla.
Vastaa Viestiin