19.6.2016 - Berliini, GER (Olympiastadion)

Keskustelua vuoden 2016 kiertueesta
pesku
Factory
Viestit: 520
Liittynyt: 11.01.2013 11:11
Paikkakunta: turku

Re: Berliini Olympiastadion, Saksa 19.06.2016

Viesti Kirjoittaja pesku »

Jep. Kiitos rapsasta. Tunnelma kohoaa.

Tässä jo katse tähyää meren taa...

... pysähtyäkseen Finnlinesin check-in -kopin seinään...

Tästä kuitenkin lienee hyvä jatkaa...
Ei viksusti, mutta rehellisesti.
Avatar
flowingki
Lucky Man
Viestit: 296
Liittynyt: 11.02.2014 13:03
Paikkakunta: Berliini/Helsinki
Viesti:

Re: Berliini Olympiastadion, Saksa 19.06.2016

Viesti Kirjoittaja flowingki »

Kiitos Liisa raportista! Samansuuntaista tunnelmaa ja kokemusta katsomostapaikoillakin - siis yleisesti ottaen (Graham ei koskenut minua...). The River tunki sieluun kauempaakin ja Backstreets - ei unohdu milloinkaan.

Ilmeisen hyvä katsomoporukka sattui ympärille, joten oli oli hyvä rokata peesaten pittiä - Kaljaralli oli vähäistä ja lähes kaikki seisoivat miltei koko keikan. Huomasin myös, että samassa katsomossa oli muitakin FOS bändäreitä, joita olin nähnyt jonossa pitkin viikkoa. Syystä tai toisesta (selkäkipuja ja muita vaivoja) he sitten seurasivat keikan istumapotentiaali paikoilta. Niin tai näin -heidän läsnäolonsa toi hyvää energiaa katsomoon.

En ollut aiemmin nähnyt Brucea niin kaukaa ja pienenä suuressa yleisössä (68 000 katsojaa) - se karisma on uskomatonta! Sain myös uuden näkökulman avauskokemuksen: tavallaan ymmärrän tuon "main stream" settilistavalinnan paremmin tällä keikalla, kun ympärilläni ja varmaan 95% yleisöstä reagoi erittäin vahvasti biiseihin, joihin itse suhtauduin hieman "kevyemmin". Kannattaahan innon ja ilon antaan tartua, kun ympärillä oleva yleisö nauttii kaikin siemauksin ja itse artistikin tuntuu iloitsevan biisien esittämisestä. Oli oikeastaan mukavaa löytää muutamat omasta näkökulmastani "super-main-stream-biisit" uudelleen ( tuo määritelmä kertoo enemmän kirjoittajan lokeroivasta mielestä kuin biiseistä). Kiitos siitä kanssayleisölle ja B:lle. Kyllähän omat toivebiisnikin soivat "Adam", "the River" ja "Backstreets" niistä tärkeimpinä. Uusimpia suosikkejani tällä toivelistalla olivat liian ajankohtainen "41 Shots", eksistentiaalinen LOHAD ja "Wrecking ball" - erityisesti se Hard times come ... - osio, jossa voi raivota vapaasti. Terapeuttista!

Keikkahan oli ilmeisesti isänpäivänä (Pohjois-Amerikan kalenterissa) ja uskon teemaan liittyen nähneeni "My Hometownissa" Brucella kostuneet silmäkulmat ainakin yhdessä säkeessä tai sitten ne olivat omani. Isänpäiväteemaan "Adam" sopi hyvin ja olisi kyllä sopinut "Independence Daykin"?

Bruce keikathan ovat ainutlaatuisia kokemuksia, jotka ainakin omalla kohdallani aukeavat ja syventyvät ajan kuluessa - päällimäisenä jäi mieleen energinen, rento ja hyvä olo, kun kävelin ulos leudossa säässä Berliinin kuutamoiseen yöhön.
"...Where we swore forever friends
On the backstreets until the end ..."
Avatar
Liisa S
Daydream Believer
Viestit: 4206
Liittynyt: 09.01.2013 16:57
Paikkakunta: Espoo

Re: Berliini Olympiastadion, Saksa 19.06.2016

Viesti Kirjoittaja Liisa S »

Kuva
Tällainen se mun kyltti on. Laukun kyltti siinä alapuolella (ja niitä kannattelevat kädet ovat Laukun kädet)
Anneli
Lucky Man
Viestit: 284
Liittynyt: 11.01.2013 19:50

Re: Berliini Olympiastadion, Saksa 19.06.2016

Viesti Kirjoittaja Anneli »

Kiitos Liisa mukavasta rapsasta. Ihana, että jaksat aina tehdä näin tarkkaa kuvausta. Ja wow kuinka komiat kyltit teillä :) Berliinissä meidän nelihenkisen keikkaporukan paikat vaihtu Munchenin pitin erittäin hyviltä paikoita pittiaidan toiselle puolen, mutta kivaa oli sielläkin. Aidassa kuitenkin oltiin kiinni, mikä oli tavoitteena. Näki kaiken erittäin hyvin eikä ollut kuitenkaan mitään tönimistä jne. Tosin sisäänmenon ryysiksessä porukkamme jakautui kahtia, mutta ei sekään lopulta haitannu, kun kukaan ei jäänyt yksin ;) Itse keikka oli tunteiden vuoristorataa. Candy's Room, American Skin, The Rising ja tietty Backstreets mulle tärkeitä ja kuulipa ne missä ja milloin tahansa, menee sydän sykkyrälle ja kyyneleet nousee silmiin. Thunder road on vielä omaa luokkaansa ja nyt aivan huippu. Ympärillä olevat ihmiset vaikuttaa nekin keikkaan ja sen tunnelmaan, ja nyt oli tosi ystävällistä ja mukavaa seuraa, mutta ei mitenkään riehakasta todellakaan. Saivatpa sitten seurata ujon suomalaisen fanin heilumista ja hyppimistä, mikä taisikin hieman heitä huvittaa ilmeistä päätellen.
Onneksi tää oli vasta mun 15. keikka niin ei oo iskenyt minkään sortin settilistauupumusta. Mulle kelpaa kaikki biisit. Keikoilla on paljon nuoria ihmisiä, jotka ovat vasta nyt löytäneet Brucen. On lähes käsittämätöntä kuinka universaalia ja sukupolvet yhdistävää tää musa on ja herättää tunteita nykynuorisossakin. Bändiläiset ovat vanhentuneet, mutta ihan yhtä monta vuotta kuin me kaikki muutkin. Ei kait siinä muuta ikävää ole kuin tosiasia, että nykyisenkaltaisilla ESB:n tarjoamilla livemusaelämyksillä on rajansa. Ja se saa mut niiiiiin nöyräksi ja kiitolliseksi. Onneksi on vielä yhdet liput takataskussa!
disco
Born To Run
Viestit: 4
Liittynyt: 06.05.2013 19:28

Re: Berliini Olympiastadion, Saksa 19.06.2016

Viesti Kirjoittaja disco »

Ensimmäinen keikka sitten Munchen & Leipzig 2013. Mahtava oli keikka, vaikka pieni väsy Brucesta näkyikin, mutta silti ikäisekseen huippu vedossa. Mahtopontinen jytä oli kyllä noin isolla stadionilla ja sää mitä parhain. Vielä voisi toisen keikan yrittää päästä näkemään ennen kuin bändi jättää Euroopan taakseen.

Saksalainen Starfm muuten aloitti Springsteen kanavan (ilmeisesti tilapäinen) josta tulee musiikkia tauotta;

http://berlin.starfm.de/mitrocken/aktio ... een-radio/
Viimeksi muokannut disco, 30.06.2016 13:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
flowingki
Lucky Man
Viestit: 296
Liittynyt: 11.02.2014 13:03
Paikkakunta: Berliini/Helsinki
Viesti:

Re: Berliini Olympiastadion, Saksa 19.06.2016

Viesti Kirjoittaja flowingki »

Kiitos loistavasta linkistä disco! Kanava soinut jo pari päivää ja olen aivan koukuttunut siihen :)
"...Where we swore forever friends
On the backstreets until the end ..."
Avatar
jjvirta
Mr. Collector
Viestit: 5359
Liittynyt: 09.01.2013 14:38

Re: Berliini Olympiastadion, Saksa 19.06.2016

Viesti Kirjoittaja jjvirta »

Liisa S kirjoitti: I keep staring at Garry especially during 41 Shots, as he has now a bass in his hands which looks like a Gretsch guitar and it sounds wonderful. That must be a Gretsch, no?
Guild Starfire nauhaton puoliakustinen
"I believe in the love that you gave me
I believe in the faith that can save me
I believe in the hope and I pray that some day
it may raise me above these Badlands"
Avatar
Liisa S
Daydream Believer
Viestit: 4206
Liittynyt: 09.01.2013 16:57
Paikkakunta: Espoo

Re: Berliini Olympiastadion, Saksa 19.06.2016

Viesti Kirjoittaja Liisa S »

jjvirta kirjoitti: Guild Starfire nauhaton puoliakustinen
Kiitos! Tämmöisestä merkistiä en ollut kuullutkaan, mutta upea ääni siinä oli! On se (tai joku samankaltainen) varmaan ollut Garryllä jo ennenkin, mutta en ole osannut kiinnittää siihen niin huomiota.
Avatar
THE Badlands Man
Police Of Rock 'n' Roll
Viestit: 4906
Liittynyt: 20.07.2013 14:48

Re: 19.6.2016 - Berliini, GER (Olympiastadion)

Viesti Kirjoittaja THE Badlands Man »

Saksan Opa tarjoilee Kokokeikan "Aika Messevällä Kuvanlaarulla :

-Eka keikka 8/5 1981 Stockholm ......Vika keikka 25/5 2016 Manchester ja viä EddyHate stadium
-Hantta - Tampereelta Nääs.
Vastaa Viestiin