16.7.2016 - Rooma, ITA (Circus Maximus)

Keskustelua vuoden 2016 kiertueesta
Jukka69
Growin' Up
Viestit: 87
Liittynyt: 01.12.2015 19:34

Re: 16.7.2016 - Rooma, ITA (Circus Maximus)

Viesti Kirjoittaja Jukka69 »

Keikkapaikka oli tosiaan upeissa puitteissa, mutta hieman tuuli pääsi varsinkin keikan alkupuolella sotkemaan soundeja omalla mestallani. Olin pujotellut itseni melkoisen ihmismeren kautta paikkaan josta ei enää ilman kyynärpäitä olisi päässyt etenemään. N 50 m lavaPA:sta oli haasteellinen sijainti ja välillä ääni oli aika tumppu. Oli onneksi ohimenevää ja pääosin ihan ok livePA soundi.
Oli kiva kuulla muutama ennen kuulematon biisi henk koht enkä ihan heti muista milloin "omalla" keikalla on viimeksi ollut Patti mukana. TTTR olikin nostalgiaa koska Roomassa 1988 taisi aikanaan hengailu tulla julkisuuteen ja muistaakseni en tätä biisiä tuon kesän jälkeen ole livenä kuullut.
Drive All Night oli hyvä komppaaja tässä yhteydessä ja oli aika erilainen esim Ullevilla 2012 kuultuun versioon kuiskailuineen ja Dream Baby Dreamista otettuine lainoineen.

River/Point Blank toimi upeasti, mutta lauloiko Bruce Köpiksessä paremmin? Jäi mietityttämään. Ei ollut kyllä eilenkään valittamista...

Alkupuolen rokkiyllätykset Summertime Blues ja DWTBD medley ja energia jolla ne vedettiin sopivat hyvin iltaan jossa tuli täyttä luukutusta ja suvantoja sopivasti. Tämä oli saturday night rock show joka vesittyi Solna 3:lla aikoinaan pahasti. Nyt oli iloa ja sydäntä pelissä eikä väkisin yrittämistä.

TGOTJ oli Rooman sosiaalityöntekijöiden toive ja hyvin olivat toivoneet. Minäkin haluan kuulla sooloBrucea mutta koska sitä on paljon helpompi vetää yli 70v lähivuosina mittarissa kuin tätä niin antaa sedän nyt paahtaa kun vielä jalka nousee.
leena
Lucky Man
Viestit: 382
Liittynyt: 11.01.2013 12:06

Re: 16.7.2016 - Rooma, ITA (Circus Maximus)

Viesti Kirjoittaja leena »

Aloitan toteamalla, että olen iloinen paikallaolijoiden puolesta. Tietty.

MUTTA en voi muuta kuin ihmetellä tätä: Mitä ihmettä milanolaiset, ne maailman parhaaksi yleisöksi todetut, ovat tehneet? Kaksilla viimeisillä Milanon keikoilla olleena olo nyt on kuin olisi vedelty naamaa haisevalla märällä rätillä moneen kertaan. Our love is real - yrittääkö tämä nyt saada todistettua tämän rakkauden vääräksi vai näyttää, että häntähän ei määräillä eikä biisivalintoja sanella?

Mun mielestäni NYCS kahteen kertaan peräkkäin Roomassa on nyt lieväää vahvemmin törkeää. Ei yhtään kertaa Milanossa. Vähän niinkuin turkulaisilta vietäis jäähalli tamperelaisille?

Mä en tiedä mitä ajattelisin. Mä ajattelen ja katson tätä nyt puhtaasti Milanossa neljällä perättäisellä keikalla olleena, mukanaeläneenä, osallisena. Mulla on vahva tunne siitä, että mut on petetty. Että mulle näytetään, että perhanan pöljä, etkö sä ymmärrä, lopeta jo keikoilla käynti. Ikinä et saa sitä NYCS:ää. Enkä ymmärrä.

Jos tämä olisi uskonto, sanoisin, että uskoni on isosti koetuksella.

Valistakaa, viisaammat?
Avatar
Teemu
Pilgrim Supreme
Viestit: 890
Liittynyt: 10.01.2013 8:14

Re: 16.7.2016 - Rooma, ITA (Circus Maximus)

Viesti Kirjoittaja Teemu »

Olisi kyllä ihan kiva tietää mistä Bruce sai inspiraation vetäistä NYC Serenaden taas Roomassa. Ihan hetken mielijohteestahan se ei onnistu, jos meinaa saada jousisektion paikalle. Ja saisihan sen jousisektion aika helposti muuallekin roudattua, ainakin Italian sisällä, jos asian suunnittelee vähänkään etukäteen. Mun mielestä tuo on niin hieno biisi, että sitä voisi vähän useamminkin soittaa ilman että sen erikoislaatuisuus karisisi.
Take 'Em As They Come
JapeT
Growin' Up
Viestit: 93
Liittynyt: 14.01.2013 9:58

Re: 16.7.2016 - Rooma, ITA (Circus Maximus)

Viesti Kirjoittaja JapeT »

Jukka69 kirjoitti: Oli kiva kuulla Drive All Night oli hyvä komppaaja tässä yhteydessä ja oli aika erilainen esim Ullevilla 2012 kuultuun versioon kuiskailuineen ja Dream Baby Dreamista otettuine lainoineen.
Tuo Dream Baby Dream laina osui aika yksiin Alan Vegan poismenon kanssa....
Avatar
rane
Mr. BruusTone
Viestit: 2568
Liittynyt: 10.01.2013 0:19
Viesti:

Re: 16.7.2016 - Rooma, ITA (Circus Maximus)

Viesti Kirjoittaja rane »

NYCS: Varmaan ihan käytännöllinen syy, jouset Roomassa ja logistiikka sanelee. Mutta mielellään sen biisin kuulisi livenä eikä varmaan rahasta ole kiinni, veikkaan että logistiikasta enemmänkin.
31.07.2012 - when Helsinki turned to Heavenski
leena
Lucky Man
Viestit: 382
Liittynyt: 11.01.2013 12:06

Re: 16.7.2016 - Rooma, ITA (Circus Maximus)

Viesti Kirjoittaja leena »

Meinaatteko oikeasti ettei sopivia jousia ole muualla kuon Roomassa??

Älkää ny.
Ruse
Jack Of All Trades
Viestit: 105
Liittynyt: 16.01.2013 15:14

Re: 16.7.2016 - Rooma, ITA (Circus Maximus)

Viesti Kirjoittaja Ruse »

Emminä ole ainakaan ikinä nähny jousia Milanossa ja kuiten useamman kerran olen kaupungissa käynyt. Como-järvellä ja siinä vieressä Bellagion kylässä olen käynyt ja - ei jousia! Mutta Roomassa on jousia vaikka millä mitalla. Niitä loju jopa Pantheonin aukiolla kadulla, maassa. Siksi NYCS tulee aina Roomassa.
leena
Lucky Man
Viestit: 382
Liittynyt: 11.01.2013 12:06

Re: 16.7.2016 - Rooma, ITA (Circus Maximus)

Viesti Kirjoittaja leena »

Kaupungissa, jossa on maailmankuulu ooppera, voi olla myös pari jousisoittajaa. La Scalasta saisi varmaan lainaksi..
Hansu
Growin' Up
Viestit: 76
Liittynyt: 21.04.2013 11:58

Re: 16.7.2016 - Rooma, ITA (Circus Maximus)

Viesti Kirjoittaja Hansu »

Mies saa päättää mitä soittaa ja missä soittaa ja milloin soittaa. Turha meidän siinä pullikoida, itse voi päättää meneekö minne ja koska menee vai meneekö ollenkaan.
Dan Tucker
Drive All Night
Viestit: 1779
Liittynyt: 11.01.2013 12:54

Re: 16.7.2016 - Rooma, ITA (Circus Maximus)

Viesti Kirjoittaja Dan Tucker »

Komppaan edellistä ja siinä se jännityskin on vaikka josks ehkä harmittaakin jonkun ennen kuulemattoman suosikin missaaminen. Mutta eiköhän muutaman kymmenen vuoden jälkeen ole jo materiaalia kertyny joten aina ei osu kohdalle.
"Loose Ends In The Land Of Hope And Dreams 31.7. 2012"
Vastaa Viestiin