08.04.2014 US Bank Arena Cincinnati Ohio

Keskustelua vuoden 2014 keikoista
Avatar
Salla
Downbound Train
Viestit: 1084
Liittynyt: 13.01.2013 10:46
Paikkakunta: Tampere

Re: 08.04.2014 US Bank Arena Cincinnati Ohio

Viesti Kirjoittaja Salla »

Itse tarkoitin viestilläni sitä, kuinka tietyllä vähemmistöllä on vähän liiankin kovat standardit keikoille, ja nämä henkilöt yleensä purkavat siitä näppäimistö tulessa eri Bruce-foorumeille internetissä. Se on mun silmääni koomista ja jokseenkin järjetöntä. En siis puhunut encoreista tai settilistoista ylipäätään. Mutta nyt kun puhutaan, niin let's fire away!

Jj, lukeudun myös mukaan niihin, jotka pettyivät Kilkenny #1 BitUSA-kuulutuksen jälkeen. Olin heijastellut 2013 kiertueen loppua edeltävän vuoden kiertueeseen, joka upealla tavalla räjähti käsiin päätöskeikkoja kohden. Kilkennyn lähestyessä keikat taas samalla tavalla pitenivät, settilistohin tuli rutkasti variaatiota ja Bruce sekä bändi näyttivät olevan todella 'loosen up'. Sen vuoksi odotukset nousivat tottakai korkealle ja full album BitUSA oli hetken aikaa kuin märkä särki poskelle läimäytettynä. Enkä yhtään ihmettele, että se oli vieläkin karvaampi hetki niille, jotka olivat sen jo useaan otteeseen kiertueen aikana kuulleet. Mutta hetken nieleskelyn jälkeen itselläni fiilis koheni taas.

Itse settilistoista, tässä oon mrk:n kanssa samaa mieltä. Pari biisin muutosta siellä täällä keikkojen perusrungossa pitäisi homman tuoreena bändille sekä vakituisille keikallakävijöille ja suuri yleisö nauttisi ihan yhtälailla. Bruce varmasti tietää sillä olevan jonkin verran näitä vakikävijöitä (enkä vakikävijöillä tarkoita jo mainitsemiani näppäimistöhakkaushirmuja), joille myös täytyy antaa kaikkensa. Se varmaan antaa oman inspiraationsa ja potkunsa pyllylle.

Sori OT, ja haluan vaan painottaa, että ootte kivoja ja tykkään teistä enkä halua loukata ketään, oivoi.
Tonight I'll be on that hill 'cause I can't stop
archie60
Jack Of All Trades
Viestit: 150
Liittynyt: 12.01.2013 21:12

Re: 08.04.2014 US Bank Arena Cincinnati Ohio

Viesti Kirjoittaja archie60 »

Hyvä viesti, kiitos Salla. Olen täsmälleen samaa mieltä. Ihan turhaa toimintaa valittaa settilistoista. Keikoilla saattaa olla tuhansia tai jopa kymmeniä tuhansia ihmisiä joille keikka on ensimmäinen Bruce-keikka, joten settilista on usein jonkinlainen kompromissi tai sitten promootiota uudelle levylle. Määrätyt biisit toistuvat, setin viimeiset biisithän on viime vuosina säilyneet aika muuttumattomina. Onko rockin historiassa ketään joka kuitenkin näin spontaanisti muuttaa settilistoja jopa keikan aikana tai soittaa yllättäviä vetoja? Minä olen aina tyytyväinen siihen settiin mikä on tarjolla siinä keikalla missä olen ja nautin siitä parhaani mukaan. Enkä tarvitse ketään kertomaan miten minun pitää heiluttaa kättä jonkin biisin aikana.
Avatar
mrk
Prove It All Night
Viestit: 3187
Liittynyt: 11.01.2013 11:31
Paikkakunta: Tampere

Re: 08.04.2014 US Bank Arena Cincinnati Ohio

Viesti Kirjoittaja mrk »

Kyllä sille ensimmäisellä keikalla olijalle varmaan menisi esim I'm Going Down iänikuisen Darlington Countyn tilalla, se tuskin laittaa pahakseen jos Shackled&Drawnin tilalla tulee jotakin muuta, se tuskin jää kaipaamaan Pay Me My Money Downia tai Sunny Dayn vaihtamista Radio Nowhereen.

Tässä nyt mennään kuitenkin kolmatta vuotta ja toista albumia lähes samalla peruskaavalla. Settien alku on usein hyvä, mutta sitten tuutataan samat setin lopetusbiisit (ns epic-slottikin unohtui johonkin jo aikoja aikoja sitten) aina ja samassa järjestyksessä.
archie60
Jack Of All Trades
Viestit: 150
Liittynyt: 12.01.2013 21:12

Re: 08.04.2014 US Bank Arena Cincinnati Ohio

Viesti Kirjoittaja archie60 »

Kannattaa muistaa, että eihän noille keikoille ole mikään pakko mennä jos kaava ja settilistat kyllästyttää. Minä aion kyllä mennä. Ei Brucen ja E Street Bandin kiertue-elämä niin montaa vuotta jatku tällaisena, tuskin kymmentäkään.
Avatar
rane
Mr. BruusTone
Viestit: 2568
Liittynyt: 10.01.2013 0:19
Viesti:

Re: 08.04.2014 US Bank Arena Cincinnati Ohio

Viesti Kirjoittaja rane »

niin, tuskinpa kukaan meistä (saati sitten one-timerit) jättää sen takia menemättä keikalle että pelkää jos tulee "peruskauraa" tai että "en kyllä mene keikalle kun se soittanut pari viimeistä keikkaa Shak&Dawnin Waitingkin jälkeen" tai että "en mene keikalle kun se on nyt encoreissa soittanut BTRn ja DITDn" jne jne.

Mutta kyllä silti kriittistä ja analyytistä arviota ja pohdintaa settilistoista voi heittää kehiin. Mutta pitää muistaa aina kuitenkin se että loppujen lopuksi hemmoteltuja me ollaan, niikuin tuossa jo yllä todettiin.

Ja onhan Brucekin vaan ihminen eli joskus fiilis voi olla sellanen että auto-pilotti on päällä ja mennään biisistä seuraavaan ns "vanhasta muistista", ja joskus taas ihan päinvastoin. Toki me jotka käydään usealla keikalla per Tour, toivoo osuvansa tuohon jälkimmäiseen. Itselle on kohdalle osunut molempia mutta silti ei minkään keikan jälkeen ole kertaakaan pänninyt että mitäs läksit. Huonoimmat fiilikset oli ekalla Stokiksen keikalla 2009 kun oltiin eukon kanssa ekat kun ei päässeet pittiin (juuri meidän kohdalla loppui ....) ja sitten keli oli hiton kylmä ja satoi vettä. Siis se meikän "huonoin kokemus" ei tullut settilistan takia. Sori OT.
31.07.2012 - when Helsinki turned to Heavenski
Avatar
Salla
Downbound Train
Viestit: 1084
Liittynyt: 13.01.2013 10:46
Paikkakunta: Tampere

Re: 08.04.2014 US Bank Arena Cincinnati Ohio

Viesti Kirjoittaja Salla »

Onnekkaita me ollaan kun näin upeista livemusiikin elämyksistä saadaan nauttia, ja jokainen meistä varmasti arvostaa niitä samalla tavalla. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä, että jo aiemmin mainittu kriittinen ajattelu ja analyysi sulkeutuu samalla pois. Eräs herrahan totesi, että sokea usko ei johda hyvään.

Bruce nimenomaan on profiloitunut monipuoliseksi live-esiintyjäksi, joten tietysti ihan kaikenlaisten keikkakävijöiden, one-timereiden, +70 showta nähneiden ja kaikkien siltä väliltä, on syytä odottaa rikasta settilistaa. Me, jotka käydään useasti keikoilla, tiedetään, että Bruce esiintyy koko yleisöä varten ja siksi ei kuulekaan ihmisten valittavan suurimpien hittien soittamisesta varsinkin keikan loppua kohden. Ei ketään tietystikään harmita kuulla Born to Runia, joka on aina yhtä säväyttävä... Mutta mrk:n mainitsema settilistan perusrungon tuoreena pitäminen on mun mielestä enemmän kuin tervetullutta. Keikan ennalta-arvaamattomuus on ihan mieletön tunne, ja Bruce pystyisi saamaan sen aikaiseksi parilla muutoksella. Kuinkapa hieno Badlands on esimerkiksi encoreissa? Tai miten fiilis vaan nousee entisestään kun sieltä pamahtaakin se I'm Goin' Down puolivälissä keikkaa?

Haluan siis vielä täsmentää (sori, mä jo toistan itseäni), että ensimmäisessä viestissä puhuin vähemmistöstä, joka vaatii keikan koostuvan vähintäänkin outtakeista, kahden ekan levyn kappaleista ja soittaisi vielä perkule Electric Nebraskan (ja nämä kaikki vain se pieni osa yleisöstä edes tietää), ennen kuin on lopputulos on hyvä. Kyseisiä henkilöitä löytyy siis vaikkapa sieltä BTX:stä. Huh. Oonpas pakkomielteinen tän asian suhteen. Ilmaisin itseni nähtävästi vaan liian epäselvästi aluksi.
Tonight I'll be on that hill 'cause I can't stop
Avatar
JaSu
Drive All Night
Viestit: 1585
Liittynyt: 19.03.2013 11:29
Paikkakunta: Lieto

Re: 08.04.2014 US Bank Arena Cincinnati Ohio

Viesti Kirjoittaja JaSu »

Salla kirjoitti:että edellisessä viestissä puhuin vähemmistöstä, joka vaatii keikan koostuvan vähintäänkin outtakeista, kahden ekan levyn kappaleista ja soittaisi vielä perkule Electric Nebraskan (ja nämä kaikki vain se pieni osa yleisöstä edes tietää), ennen kuin on lopputulos on hyvä. Kyseisiä henkilöitä löytyy siis vaikkapa sieltä BTX:stä. Huh. Oonpas pakkomielteinen tän asian suhteen. Ilmaisin itseni nähtävästi vaan liian epäselvästi aluksi.
Eikös jossain ollut jo mainittu, että tulevan syksyn Suomen keikkojen settilistat on juuri tämmöisiä? :)
I was Bruced and battered, I couldn´t tell what I felt. I was unrecognizable to myself on the seats of HK-Areena 8.5.2013
Avatar
Salla
Downbound Train
Viestit: 1084
Liittynyt: 13.01.2013 10:46
Paikkakunta: Tampere

Re: 08.04.2014 US Bank Arena Cincinnati Ohio

Viesti Kirjoittaja Salla »

^Haha, meidän THL-exclusive keikalla ainakin on. ;)
Tonight I'll be on that hill 'cause I can't stop
Avatar
JaSu
Drive All Night
Viestit: 1585
Liittynyt: 19.03.2013 11:29
Paikkakunta: Lieto

Re: 08.04.2014 US Bank Arena Cincinnati Ohio

Viesti Kirjoittaja JaSu »

Lost in the flood Cincinnati. Kylmät väreet! Kelpais kyllä Suomessakin...

https://www.youtube.com/watch?v=5P-05P9eZhg" onclick="window.open(this.href);return false;
I was Bruced and battered, I couldn´t tell what I felt. I was unrecognizable to myself on the seats of HK-Areena 8.5.2013
Vastaa Viestiin