7.-8. 5. Turku settilistat ja jälkipyykki

Keskustelua 2013-kiertueen Suomen keikoista
Avatar
KaSTown
Drive All Night
Viestit: 1980
Liittynyt: 11.01.2013 12:57
Paikkakunta: Stadi

Re: 7.-8. 5. Turku settilistat ja jälkipyykki

Viesti Kirjoittaja KaSTown »

Judanssi kirjoitti:
Rover kirjoitti: En todellakaan halua särkeä kenenkään illuusioita, mutta kerron sen minkä itse olen omin silmin nähnyt.
Pahus... nyt varmaan paljastuu sekin, että se ekan illan Dancing in the Dark fani olikin amerikkalainen näyttelijätär, joka vihaa Brucea ja diggaa Justin Bieberiä. Sen verran hyvät fyrkat sai, että suostui yhden illan tanssimaan Turussa ;)
No sitähän mäkin! Suomalaiset naiset on niin kilttejä, ettei se syöjätär voinut olla suomalainen. Veikkaan kyllä ruotsalaista.
Pauno
Lucky Man
Viestit: 273
Liittynyt: 26.01.2013 11:39
Paikkakunta: Bay

Re: 7.-8. 5. Turku settilistat ja jälkipyykki

Viesti Kirjoittaja Pauno »

KaSTown kirjoitti:
Judanssi kirjoitti:
Rover kirjoitti: En todellakaan halua särkeä kenenkään illuusioita, mutta kerron sen minkä itse olen omin silmin nähnyt.
Pahus... nyt varmaan paljastuu sekin, että se ekan illan Dancing in the Dark fani olikin amerikkalainen näyttelijätär, joka vihaa Brucea ja diggaa Justin Bieberiä. Sen verran hyvät fyrkat sai, että suostui yhden illan tanssimaan Turussa ;)
No sitähän mäkin! Suomalaiset naiset on niin kilttejä, ettei se syöjätär voinut olla suomalainen. Veikkaan kyllä ruotsalaista.
Puhunette siitä Joan Jett look-a-likesta. Väitti haastattelussa olleensa tamperelainen, muttei siltikään puhunut yhtään nääsmäisesti.
Salaliitto?
pesku
Factory
Viestit: 520
Liittynyt: 11.01.2013 11:11
Paikkakunta: turku

Re: 7.-8. 5. Turku settilistat ja jälkipyykki

Viesti Kirjoittaja pesku »

Rover kirjoitti:Olin C3-katsomossa rivillä 1. Siinä oli Brucen ja bändin seuraamisen ohella mukava välillä seurata, miten oheishenkilöstö toimi. Kameraa käyttänyt nainen tiesi tasan tarkkaan miten toimia. Häntä auttaneet miehet samoin. He tiesivät etukäteen milloin Bruce siirtyy mihinkin paikkaan salissa. Olin noin 15 metrin päässä, kun Bruce poimi rap-pojan mukaansa. Minusta se näytti sellaiselta toiminnalta, että se ei todellakaan ollut sattumaa.

Tähän kohtaan haluan sanoa, että se rap-osuus oli todella koskettava.
Näin ja tunsin selvästi, että yleisö lähelläni koki samoin.

Olen pahoillani: en todellakaan halua särkeä kenenkään illuusiota, mutta kerron sen minkä itse olen omin silmin nähnyt.
Kuten käsittääkseni voimakaksikko Tapsa ja Antti ja KaSTown yrittivät sanoa rivien välistä ja minkä olen itse kantapään kautta oppinut ja kuten Antoine de Saint-Exupéryn pikku prinssi sanoi: ”Ainoastaan sydämellään näkee hyvin. Tärkeimpiä asioita ei näe silmillä.”

Edit: joutavuuksia pois.
Viimeksi muokannut pesku, 11.05.2013 6:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ei viksusti, mutta rehellisesti.
Rover
Born To Run
Viestit: 15
Liittynyt: 21.01.2013 15:03

Re: 7.-8. 5. Turku settilistat ja jälkipyykki

Viesti Kirjoittaja Rover »

Judanssi kirjoitti:Pahus... nyt varmaan paljastuu sekin, että se ekan illan Dancing in the Dark fani olikin amerikkalainen näyttelijätär, joka vihaa Brucea ja diggaa Justin Bieberiä. Sen verran hyvät fyrkat sai, että suostui yhden illan tanssimaan Turussa ;)
Nyt en ymmärrä.
Kirjoitin mielestäni perusteltua asiaa ja sinä vastaat tällaisella ulkinukella. Miksi ihmeessä?
Viimeksi muokannut Rover, 11.05.2013 0:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
KaSTown
Drive All Night
Viestit: 1980
Liittynyt: 11.01.2013 12:57
Paikkakunta: Stadi

Re: 7.-8. 5. Turku settilistat ja jälkipyykki

Viesti Kirjoittaja KaSTown »

Rover,

Totta kai tuossa showssa on paljon harjoiteltua, pakkohan sen on olla. Tietyt spiikkaukset menevät samalla tyylillä lähes joka ilta, kaikille oli Turussa selvää että Bruce kiertää pitin, Tenthin alussa Bruce seisoo pianon päällä jne. Kyllähän fanitkin tietävät, että Waitin' aikana haetaan joku lapsi (Tukholmassa ei muuten sopivaa lasta löytynyt), Dancingin aikana otetaan lavalla joku nainen (näin jo videossa), Spiritissä Bruce tulee aina aivan fanien läheisyyteen, Born To Runin aikana fanit pääsevät räpläämään kitaraa jne. Ja totta kai pojalla oli sanat taskussa, koska se halusi päästä esiintymään.

Kuitenkin satunnaisuutta löytyy paljon: lasten laulutaito vaihtelee, joskus Brucen eteen vain tulee tyyppi, jonka se haluaa mukaan lavalle, joskus joku kyltti voi aktivoida toiminnan jne. Brucella on paljon faneja, jotka kiertävät jumalattomat määrät keikkoja ja ihmehän se olisi, jos ei oli vuosien mittaan nähnyt sitä Wages Of Sin kylttiä pitissä. Se vain päätti ennen keikkaa antaa nyt juuri sille fanille sen mahdollisuuden. Veikkaanpa, että jos kyseinen fani ei olisi ollut nyt paikalla, biisi olisi jätetty Turussa soittamatta.

Hyvällä artistilla pitää olla samaa kykyä kuin hyvällä DJ:llä: lukea yleisön reaktioita ja toimia niiden mukaan. Tämä on taito, jota kaikilla ei ole. Ja suurin osa artisteista vetää settilistan läpi tasan sellaisena kuin se on harjoiteltu riippumatta siitä, toimiiko se vai ei. Iron Maiden tai Madonna ovat hyviä esimerkkejä tästä. Sitten on Bruce ja Prince, jotka voivat koska tahansa vaihtaa biisiä lennosta, jopa ohjata koko keikan tunnelman hyvinkin erilaiseksi muutamalla tarkalla biisivalinnalla, jotka tapahtuvat keikan aikana. Jos Prince on normaali, keikka on kai n. 2h. Toisaalta jos se itse pitää fiiliksestä ja kaikki menee hyvin, keikka voikin lipsahtaa 3 tuntiseksi.

Tähän vaaditaan laaja tuotanto, lahjakkuutta ja tilannetajua.
Avatar
Judanssi
Gypsy Biker
Viestit: 953
Liittynyt: 09.01.2013 13:59
Paikkakunta: Hyvinkää DC

Re: 7.-8. 5. Turku settilistat ja jälkipyykki

Viesti Kirjoittaja Judanssi »

Rover kirjoitti: Kirjoitin mielestäni perusteltua asiaa ja sinä vastaat tällaisella ulkinukella. Miksi ihmeessä?
Olen pahoillani, jos huono huumorini ei auennut. Tosin eipä ole ensimmäinen (eikä viimeinen) kerta kun minua ei ymmärretä.

Se miksi heitin tuon, oli jonkinlainen kannanotto tuohon "Kaiken käsikirjoitukseen". Itselläni on takana vasta 5 showta, ja uskon vahvasti tuohon "illuusioon" keikkojen spontaaniudessa. Toki jotain suunnitelmaa on, mutta melko pitkälle ohjelmaa muodostuu illan kuluessa. Mitään Copperfieldmaisia illuusioita en usko näissä olevan. Kun sama bändi ja sama henkilökunta ruuvaa satoja keikkoja, niin taatusti siinä oppii lukemaa pääjehun eleitä. Ruumiinkieli kertoo paljon ihmisestä ja pienillä merkeillä saadaan isokin armeija liikkumaan. Ja kun aktiivisessa soittokierrossa olevia biisejäkään ei montaa sataa ole, niin kyllä tuo orkesteri ne hallitsee.
When I die I don’t want no part of heaven, I would not do heaven’s work well
I pray the devil comes and takes me to stand in the fiery furnaces of hell
Avatar
KaSTown
Drive All Night
Viestit: 1980
Liittynyt: 11.01.2013 12:57
Paikkakunta: Stadi

Re: 7.-8. 5. Turku settilistat ja jälkipyykki

Viesti Kirjoittaja KaSTown »

Vielä se lisäys, että puhut nyt kahden keikan kokemuksella Rover. Ehkä tässä pitäisi kuulla foorumin veteraaneja, joilla on takana keikkoja 30-60. Ei siis millään pahalla, mutta he varmaan pystyisivät myös kertomaan oman näkemyksensä pidemmän kokemuksen pohjalta.

Lisäksi toinen hyvän kommentoija olisi varmaan Sausage Finger, jonka kaksi eri poikaa on onnistunut laulamaan Brucen konserteissa, viimeksi nyt 7.5.2013. Häneltä varmaan saisimme myös oman näkemyksensä.

Nyt itse menen yöunille, jotta ehdin vielä lennollekin...
Avatar
rane
Mr. BruusTone
Viestit: 2571
Liittynyt: 10.01.2013 0:19
Viesti:

Re: 7.-8. 5. Turku settilistat ja jälkipyykki

Viesti Kirjoittaja rane »

^ eipä noihin KasTownin postauksiin ole paljon lisättävää. Noin se menee. Imo also.
31.07.2012 - when Helsinki turned to Heavenski
MKN
Factory
Viestit: 700
Liittynyt: 11.01.2013 14:25

Re: 7.-8. 5. Turku settilistat ja jälkipyykki

Viesti Kirjoittaja MKN »

Olikos muuten keskiviikon The River omistettu jollekin? Muistanko ihan väärin vai oliko se siinä, kun Bruce yritti tavata jotakin (nimeä tai vierasta kieltä)?

Saattoihan tosin olla, että siihen väliin osui vain tuo vuoropuhelu fanien kanssa eikä se liittynyt itse kappaleeseen. Osaisiko joku valaista asiaa vai onko se jo täällä ollutkin esillä?

Yllätyin hieman (positiivisesti) kyseisen kappaleen kahdesta peräkkäisestä esityksestä ja aloin miettimään, oliko keskiviikon vedolle joku erityinen syy.
"Put your makeup on, fix your hair up pretty
and meet me tonight in Atlantic City"
Avatar
rane
Mr. BruusTone
Viestit: 2571
Liittynyt: 10.01.2013 0:19
Viesti:

Re: 7.-8. 5. Turku settilistat ja jälkipyykki

Viesti Kirjoittaja rane »

MKN kirjoitti:Olikos muuten keskiviikon The River omistettu jollekin? Muistanko ihan väärin vai oliko se siinä, kun Bruce yritti tavata jotakin (nimeä tai vierasta kieltä)?

Saattoihan tosin olla, että siihen väliin osui vain tuo vuoropuhelu fanien kanssa eikä se liittynyt itse kappaleeseen. Osaisiko joku valaista asiaa vai onko se jo täällä ollutkin esillä?

Yllätyin hieman (positiivisesti) kyseisen kappaleen kahdesta peräkkäisestä esityksestä ja aloin miettimään, oliko keskiviikon vedolle joku erityinen syy.
Ennen Riveriä Bruce polvistui niiden eturivineitokaisten ääreen jotta kuuli niiden toiveen. Eli oli heille omistettu. Olivat pitisssä ennen kuin nro 1 käveli pittiin. Lienivät jotain sisäpiiriä, kait?
31.07.2012 - when Helsinki turned to Heavenski
Vastaa Viestiin