Mitäs Brucelle tänä vuonna lahjaksi?

Keskustelua 2013-kiertueen Suomen keikoista
Avatar
CrazyNorah
Jack Of All Trades
Viestit: 133
Liittynyt: 15.01.2013 10:25
Paikkakunta: Kokkola

Re: Mitäs Brucelle tänä vuonna lahjaksi?

Viesti Kirjoittaja CrazyNorah »

tosi hyvä idea tuo!:) projektia vaan eteenpäin :D
Walk tall, or baby don't walk at all.
Avatar
kemihaara
We Shall Overcome
Viestit: 1852
Liittynyt: 11.01.2013 11:32

Re: Mitäs Brucelle tänä vuonna lahjaksi?

Viesti Kirjoittaja kemihaara »

rane kirjoitti:
jersey_girl kirjoitti:Kuvakirjaa kannatan, jos vain joku ottaa projektin vetääkseen.
musta tuo Taapsan ja Rikun ja muiden kaavailema kuvakirjaidea on jo saanut niin paljon kannatusta että ny vaan jonkun tosiaan pitäisi kääriä hihat....
Tämä on taasen vaan mun mielipide! Olis aika upee kirja, jos se olis sellanen kierreselkäinen leikekirjatyyppinen, kuin tuo Darkness boxi on.
Avatar
Ile
Saved by rock'n'roll
Viestit: 2362
Liittynyt: 10.01.2013 9:12
Paikkakunta: Turku

Re: Mitäs Brucelle tänä vuonna lahjaksi?

Viesti Kirjoittaja Ile »

Leikekirja olis kyl tyylikäs. Tuota minä ja Bruce -teemaa vois mun mielestä elävöittää myös lyhyillä henk. koht. teksteillä. Toki kasaaminen on sillä tavoin hieman vaivalloisempaa kuin pelkän valokuvakirjan kanssa, mutta siihen saisi reilusti persoonallista otetta.
Let go of the little distractions
Hold close to the ones that you love
Cause we won't all be here this time next year
So while you can, take a picture of us
Avatar
Päivänsäde
Jill Of All Trades
Viestit: 1396
Liittynyt: 11.01.2013 11:12

Re: Mitäs Brucelle tänä vuonna lahjaksi?

Viesti Kirjoittaja Päivänsäde »

rane kirjoitti:
jersey_girl kirjoitti:Kuvakirjaa kannatan, jos vain joku ottaa projektin vetääkseen.
musta tuo Taapsan ja Rikun ja muiden kaavailema kuvakirjaidea on jo saanut niin paljon kannatusta että ny vaan jonkun tosiaan pitäisi kääriä hihat....
No, muuten kyllä, mutta tekninen tumpelouteni on sitä tasoa, että jos joku alkaa mulle lähettelemään juttuja ja kuvatiedostoja niin on satavarma, että ne päätyy bittiavaruuteen. Voin osallistua esim materiaalin valkkauksen osalta ja sitten oon hirveen hyvä antamaan sivusta ohjeita. ( esim autolla ajettaessa) Ihan kohtuullista kahviakin keitän.
Oikeesti rojektiryhmään tarviis varmaan ainakin:
a) valokuvauksen osaaja
b) tietotekniikan osaaja
c) tekijänoikeustietoinen
d) vastarannankiiski
e) maksaja
f).....

Onnistuisko muuten semmoinen, että tonne vain rekisteröityneiden puolelle tekis aineistonkeruu otsikon. Kuvia vähän niin kuin on tuossa yhdesssä tyttöjenketjussa :oops: Ja sitten samaan ketjuun linkejä tarinoihin tai muihon tuotoksiin joita halutaan kirjaan mukaan. Ketju olis auki vain määräajan ja sen jälkeen rojektiryhmä vetäytyisi tekemään diktaattoripäätöksen .
"Well I'm a little down under,but I'm feeling O.K.
Got a little lost on the way.
I'm just around the corner to the light of day"
Laura
Queen of the Supermarket
Viestit: 986
Liittynyt: 11.01.2013 11:27

Re: Mitäs Brucelle tänä vuonna lahjaksi?

Viesti Kirjoittaja Laura »

Ile kirjoitti:Leikekirja olis kyl tyylikäs. Tuota minä ja Bruce -teemaa vois mun mielestä elävöittää myös lyhyillä henk. koht. teksteillä. Toki kasaaminen on sillä tavoin hieman vaivalloisempaa kuin pelkän valokuvakirjan kanssa, mutta siihen saisi reilusti persoonallista otetta.
Kannatan ehdottomasti, vaikka työ vaivalloisempaa toki onkin! Samalla ilmottaudun vapaaehtoiseksi, jos näpertelyä meinataan harrastaa :D
I turn back for a moment and catch a smile
that blows this whole fucking place apart...
Avatar
Judanssi
Gypsy Biker
Viestit: 953
Liittynyt: 09.01.2013 13:59
Paikkakunta: Hyvinkää DC

Re: Mitäs Brucelle tänä vuonna lahjaksi?

Viesti Kirjoittaja Judanssi »

Mä olen täysi puusilmä noissa graafisissa hommissa, mutta jos palvelimelta tarvitsette jotain apua (oma keskustelualue tekijöille, levytilaa materiaalille tjsp) niin ottakaa yhteyttä.
When I die I don’t want no part of heaven, I would not do heaven’s work well
I pray the devil comes and takes me to stand in the fiery furnaces of hell
merja
Jack Of All Trades
Viestit: 160
Liittynyt: 12.01.2013 20:37

Re: Mitäs Brucelle tänä vuonna lahjaksi?

Viesti Kirjoittaja merja »

Perustaittoa osaan hyvin välttävästi inDesignilla tehdä, mutta jos tuotos lähetetään kirjapainoon, niin niiden vaatimista kuvasäädöistä yms en tiedä mitään enkä osaa niitä tehdä...
Avatar
Päivänsäde
Jill Of All Trades
Viestit: 1396
Liittynyt: 11.01.2013 11:12

Re: Mitäs Brucelle tänä vuonna lahjaksi?

Viesti Kirjoittaja Päivänsäde »

Kahlasin ketjua läpi ja yhteenvetotyyppisesti tuli mieleen tämmöiset vaihtoehdot toteutuksen osalta:

a) Perinteinen leikekirja: Saadaan yksi uniikki kappale, askartelu vaatii askartelijoiden läsnäoloa fyysisesti samassa paikassa, halpa,mukaan saa kuvia, tekstiä, lentolippuja, tilkkutöitä, jne

b) "ifolor"tyyppinen valokuvakirja: Saadaan tarvittaessa kopioita, voidaan askarrella virtuaalitasolla, tekstitilaa rajoitetusti, halpa, vähätöisin vaihtoehto

c)"oikea kirja" pienpainossa: Saadaan tarvittaessa kopioita, voidaan askarrella virtuaalitasolla, mutta tarvitaan kuvankäsittelyn ja taittamisen osaamista, saadaan mukaan kuvia ja myös pidempiä tekstejä, maksaa jotain.

Heittäkääs tähän lisää vaihtoehtoja ja ominaisuuksia, niin jossain vaiheessa lipunmyyntihärdelien jälkeen voi vaikka äänestää.
"Well I'm a little down under,but I'm feeling O.K.
Got a little lost on the way.
I'm just around the corner to the light of day"
Avatar
CrazyNorah
Jack Of All Trades
Viestit: 133
Liittynyt: 15.01.2013 10:25
Paikkakunta: Kokkola

Re: Mitäs Brucelle tänä vuonna lahjaksi?

Viesti Kirjoittaja CrazyNorah »

minusta tuo perinteinen leikekirja olisi kivoin,persoonallisin ja just ko sinne sais mukaan kaikkea muutakin ku vaan kuvia ja tekstejä jotka on virtuaalimuodossa.tietenkin saattaa olla vaikeaa löytää porukkaa joilla on aikaa askarrella,ja jotka pääsevät samaan paikkaan fyysisesti.mutta persoonallisin ja uniikein vaihtoehto se olisi! :) lisäksi siihen sais niin paljon tavaraa kun vaan haluttais. esim. nuo ifolorin kirjat on kyllä tosi jees ja erittäin helppo tehdä,mutta tilaa on tosi rajoitetusti.

EDIT: meillekin on kyllä koulussa opetettu inDesingin käyttöä, ja koululla on ohjelma. sillähän saisi väännettyä valmiin kirjan kun laittaa oikeat kirjan mitat yms sinne, ja sitten vaan lähettäis sen painoon.mutten kyllä ole ihan varma osaanko vielä sitä käyttää (oon videopuolella,ja tuo kuului pakollisiin print/web-puolen opetuksiin).
Walk tall, or baby don't walk at all.
Dusty
Born To Run
Viestit: 21
Liittynyt: 11.01.2013 11:07

Re: Mitäs Brucelle tänä vuonna lahjaksi?

Viesti Kirjoittaja Dusty »

Tosi hyvä idea tämä kirja. Mieleen tuli sellainen ajatus, että jospa jokainen joka haluaa osallistua, väsäisi itse tykönään ja omin näppärin sormin yhden sivun kirjaan. Jokainen siis tyylillään tekisi omanlaisensa sivun. Ne sitten koottaisiin yhteen kirjaksi joko skannaamalla tai ihan käsin leikekirjatyyliin. Aikamoinen tilkkutäkki siitä tietysti syntyisi, mutta haittaaks se? Tällä tavalla ei kenellekään tulisi kovin suurta urakkaa harteilleen. Ja lopputulos voisi olla aika hauska ja sopivan kotikutoinen.
Vastaa Viestiin