Bruce Live in the 20th Century

Keskustelua Brucen aiemmista keikoista ja muista esiintymisistä
BBHendrixon
Born To Run
Viestit: 5
Liittynyt: 21.05.2013 11:56

Bruce Live in the 20th Century

Viesti Kirjoittaja BBHendrixon »

Itse pääsin ikäni puolesta näkemään Brucea livenä vasta 2000-luvulla, joten käsitykseni tätä aiemmista keikoista ja kiertueista 1900-luvun puolella ovat jonkinlaisen tavoittamattomissa olevan mystisyyden verhoamia – mikä on toisaalta omalla tavallaan todella hienoa sekin! Arvelen kuitenkin, että joku teistä on nähnyt Brucen livenä jo ennenkuin itse olin edes syntynyt. Olen uusi foorumilla, enkä vielä ole ehtinyt käydä jokaista kirjoitusta läpi mutta huomasin yllätyksekseni, että ainakaan täällä keikat ja kiertueet -osiossa ei ole yhtäkään keikkaa ennen vuotta 2000 (jos ei vuoden 1988 Bruce Live in Streets of Copenhagenia lasketa).

Teistä jotkut ehkä näkivät Brucen esimerkiksi Göteborgissa kesällä 1985, tai olette ehkä kuulleet paikallaolijoiden tarinoita sitäkin vanhemmilta kiertueilta. Olisi huikean mielenkiintoista kuulla kokemuksianne!
Avatar
Sausage Finger
Jack Of All Trades
Viestit: 244
Liittynyt: 11.01.2013 13:22
Paikkakunta: Kyrsälä

Re: Bruce Live in the 20th Century

Viesti Kirjoittaja Sausage Finger »

BBHendrixon kirjoitti:Itse pääsin ikäni puolesta näkemään Brucea livenä vasta 2000-luvulla, joten käsitykseni tätä aiemmista keikoista ja kiertueista 1900-luvun puolella ovat jonkinlaisen tavoittamattomissa olevan mystisyyden verhoamia – mikä on toisaalta omalla tavallaan todella hienoa sekin! Arvelen kuitenkin, että joku teistä on nähnyt Brucen livenä jo ennenkuin itse olin edes syntynyt. Olen uusi foorumilla, enkä vielä ole ehtinyt käydä jokaista kirjoitusta läpi mutta huomasin yllätyksekseni, että ainakaan täällä keikat ja kiertueet -osiossa ei ole yhtäkään keikkaa ennen vuotta 2000 (jos ei vuoden 1988 Bruce Live in Streets of Copenhagenia lasketa).

Teistä jotkut ehkä näkivät Brucen esimerkiksi Göteborgissa kesällä 1985, tai olette ehkä kuulleet paikallaolijoiden tarinoita sitäkin vanhemmilta kiertueilta. Olisi huikean mielenkiintoista kuulla kokemuksianne!
Aloitapa tästä...

http://www.rytmi.com/kolumnit/kolumni-i ... ityksensa/
Proud Father of The Brothers with Orange Cote D'Ivoire Jacket
masa
Jack Of All Trades
Viestit: 103
Liittynyt: 11.01.2013 23:55
Paikkakunta: Tampere

Re: Bruce Live in the 20th Century

Viesti Kirjoittaja masa »

2000-lukulainen olen myös minä, mitä keikkoihin tulee. Levyt kyllä BTR:stä lähtien on olleet ihan reaaliajassa levylautasella...

1985 muistan Epe Heleniuksen sanoneen keikoista haastattelussa, että aidompaa rock n rollia ei ole olemassa. Ja että keikalla oli miestä allergia vaivannut, Molemmissa silmissä.

Haluaisin myös kuulla paikalla olleiden kertomuksia!
no retreat baby no surrender
BBHendrixon
Born To Run
Viestit: 5
Liittynyt: 21.05.2013 11:56

Re: Bruce Live in the 20th Century

Viesti Kirjoittaja BBHendrixon »

Kiitos linkistä! Hieno teksti Ileltä.
BBHendrixon
Born To Run
Viestit: 5
Liittynyt: 21.05.2013 11:56

Re: Bruce Live in the 20th Century

Viesti Kirjoittaja BBHendrixon »

Tuosta playlististä voi vähän aistia Ullevin tunnelmaa vuonna 1985:

http://www.youtube.com/watch?v=KreUjzL3 ... 8E7F142A57" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
JaSu
Drive All Night
Viestit: 1585
Liittynyt: 19.03.2013 11:29
Paikkakunta: Lieto

Re: Bruce Live in the 20th Century

Viesti Kirjoittaja JaSu »

Bruce soitti kaksi keikkaa 2.-3.7. 1988 helteisellä Tukholman stadionilla. Itse en lopulta päässyt kaverien rajallisten lippumäärien vuoksi, mutta Yle lähetti kaksiosaisen keikan toisen setin suorana radiossa. Itselle jäi mieleen eräs välispiikki, jossa Pomo kehuskeli aurinkoista säätä ja mainitsi että "All the girls have their summer clothes on". Mahtoiko myöhemmin toimia biisin nimen pohjana. No nyt tämäkin spiikki sitten löytyi Brucebasesta, uskomatonta! Biisi oli All that heaven will allow.
I was Bruced and battered, I couldn´t tell what I felt. I was unrecognizable to myself on the seats of HK-Areena 8.5.2013
Dan Tucker
Drive All Night
Viestit: 1779
Liittynyt: 11.01.2013 12:54

Re: Bruce Live in the 20th Century

Viesti Kirjoittaja Dan Tucker »

Ullevi 8.6.85 oli mun eka Bruce -keikka. Taisi käydä kuten monelle muullekin ekalla keikallaettä se meni "sumussa". Parhaiten muistan kun bändi ja Bruce tuli lavalle oli tunne " on se se". Vaikea uskoa mutta totta se oli. Porukassa oli mukana vaihto-oppilastyttö jenkeistä joka naureskeli kun oli pakko tulla Eurooppaan päästäkseen Brucen leikalle. Kotimaassa ei silloin juuri saanut lippuja.
Mieleen jäi myös 70000 ihmistä hiljentänyt kitaran ja pianon avulla soitettu "Can`t help it if I`m falling in love". SEn jälkeen en juuri oler naureskellut erilaisille reaktioilla mitä keikoilla tapahtuu.

Seuraava olikin sitten -88 Tukholman lauantain keikka josta muistan ehdottomasti puhallinsektion, "Roulette" ja "War" - biisit. Vanha olympiasatdion on myös heno keikka paikka ja pidin pienemmästä stadioinista mitä Ullevi on. Näiden jälkeen olikin sitten Hesa 2003 ja tahti tiheni.

Dan
"Loose Ends In The Land Of Hope And Dreams 31.7. 2012"
cortinaGT
The Wind and the Rain
Viestit: 2495
Liittynyt: 11.01.2013 15:49
Paikkakunta: Kiikoinen, Suur-Vammala

Re: Bruce Live in the 20th Century

Viesti Kirjoittaja cortinaGT »

JaSu kirjoitti:Bruce soitti kaksi keikkaa 2.-3.7. 1988 helteisellä Tukholman stadionilla. Itse en lopulta päässyt kaverien rajallisten lippumäärien vuoksi, mutta Yle lähetti kaksiosaisen keikan toisen setin suorana radiossa. Itselle jäi mieleen eräs välispiikki, jossa Pomo kehuskeli aurinkoista säätä ja mainitsi että "All the girls have their summer clothes on". Mahtoiko myöhemmin toimia biisin nimen pohjana. No nyt tämäkin spiikki sitten löytyi Brucebasesta, uskomatonta! Biisi oli All that heaven will allow.
Tämän nauhoitin kasetille kotona ja tästä tehty melkoisen laadukas bootsi oli toinen Bruce-keikkabootleg jonka ostin 1990 kevätkesällä. Eli on ihan omakohtainen muisto kuten monella muullakin nykyisellä 4-5-kymppisellä. :D
Helsinki, July 31, 2012 - Once in a Life-time
Avatar
JaSu
Drive All Night
Viestit: 1585
Liittynyt: 19.03.2013 11:29
Paikkakunta: Lieto

Re: Bruce Live in the 20th Century

Viesti Kirjoittaja JaSu »

Kenellä foorumilaisella mahtaa olla aikaisin Brucen keikka? Onko joku nähnyt jo 1970-luvulla?
I was Bruced and battered, I couldn´t tell what I felt. I was unrecognizable to myself on the seats of HK-Areena 8.5.2013
Vastaa Viestiin