US keikat helmi-huhtikuu 2023

Keskustelua vuoden 2023 kiertueesta
Avatar
Janey
Downbound Train
Viestit: 1353
Liittynyt: 11.01.2013 11:27

Re: US keikat helmi-huhtikuu 2023

Viesti Kirjoittaja Janey »

Täälläkin suunnalla on edelleen ollut kaikenlaisia ajatuksia ja fiiliksiä. Palasin äskettäin tauon jälkeen Brucen musan pariin ja olin vähän yllättynyt siitä, ettei lippufiasko näytä vaikuttaneen siihen, miten koen (viime aikoina kuuntelemani) biisit. Suhtautuminen Bruceen sen sijaan on muuttunut niin, että fanisuhteeni kohdistuu enää vain itse musiikkiin. En myöskään tule enää ostamaan lippua yhdellekään keikalle, sen enempää kuin levyjä tai mitään muutakaan Bruce-tavaraa. En nimittäin aio suoda Ticketmonsterille ja kumppaneille sitä iloa, että katsoisin niiden ryöstötoimintaa läpi sormien.

On selvää, ettei Bruce voi enää missään määrin uskottavasti esim. kritisoida tuloeroja. Pahoin pelkään, ettei tätä tajuta tai tästä ei välitetä Brucen leirissä, vaan siellä luotetaan siihen, että yleisö tulee jatkossakin heiluttamaan innokkaasti nyrkkiä ilmassa Badlands:in tahdissa. En itse asiassa tiedä, kumpi on pahempi: Bruce-leirin suhtautuminen vai se, että ainakin osa yleisöstä käyttäytynee edellä mainitun odotusten mukaisesti.

Omalla kohdallani en näe vaihtoehtoa, että fanien ryöstäminen ei millään tavalla vaikuttaisi keikkakokemukseeni (jos / kun lopulta menen yhdellekään keikalle). Fiilikset keikalle menosta ylipäätään on olleet todella ristiriitaiset sen jälkeen, kun kakka osui tuulettimeen.
It's Bo... boycott time!
Avatar
tillie
Lucky Man
Viestit: 307
Liittynyt: 30.09.2013 12:30

Re: US keikat helmi-huhtikuu 2023

Viesti Kirjoittaja tillie »

Kyllähän tämä dynaamisen hinnoittelun salliminen varmasti vaikuttaa itselläkin pitkään siihen miten suhtautuu Bruceen henkilönä ja hänen tuleviin julkaisuihinsa, että kun nyt lipsahti ahneuden ja VIP-elämän puolelle oikein kunnolla. Eihän se varsinainen rikos silti ollut ja onhan tää kehitys valitettavasti ollut kyllä myös jo viime vuodet nähtävissä. Jatkossa pitää vaan tarkkaan harkita itse mihin on oikeesti varaa ja jättää ylihinnoitellut liput ostamatta.

Mitä tulee Letter to you albumiin niin sehän on melko pitkälle jo sellainen nostalgiapläjäys positiivisessa mielessä, ettei sen kuuntelu livenä todennäköisesti tuota ainakaan meikäläiselle uskottavuusongelmia. Kun on fanittanut sieltä 80-luvulta asti niin eihän ne vanhat helmet nuoren brucen laulamana mihinkään lähde ja jos toivottavasti hyvin enskesään ja keikalle naapurimaahan asti pääsee niin en ole itse ainakaan ajatellut jättää sitä tilaisuutta käymättä. Näkee sitten mitkä fiilikset silloin on ja se on totta, että aika parantaa haavat. Hulluksihan sitä tulisi jos miettis jatkuvasti täältä ikuisuuteen kaikkea sitä skeidaa mitä maailmassa tapahtuu ja ihmiset nyttenkin koko ajan tekee ihan tietoisesti ja myös ymmärtämättömyyksissään. Brucehan tässä on mokannut ja yleisö on maksanut hyvät rahat, joten nyt on artistin ammattitaidosta kiinni, että annetaan sitä mitä on luvattu. Ja esim ne Badlandsin sanat kestää hyvin aikaa ja palaa vielä bumerangina takaisin polttelemaan. Siitähän tässä on lopulta kyse miten artistilla pokka pitää ja se on ihan Brucen oman pään sisäinen asia.
"For the ones who had a notion -
A notion deep inside -
That it ain't no sin to be glad you're alive."
Avatar
Janey
Downbound Train
Viestit: 1353
Liittynyt: 11.01.2013 11:27

Re: US keikat helmi-huhtikuu 2023

Viesti Kirjoittaja Janey »

Kukapa meistä ei haluaisi jatkaa keikoilla käymistä kuten ennenkin. Itse näen asian kuitenkin niin, että ruokimme hirviötä ostamalla keikkalippuja (ja levyjä ym.) ja jäämme lopulta itse häviäjän rooliin Ticketmonsterin ja Brucen leirin nauraessa ratketakseen matkalla pankkiin. Ajattelen tässä myös laajemmin sitä, mihin suuntaan ala kehittyy. Nähdäkseni meillä on valtaa vaikuttaa asiaan, eli tässä on paikka toimijuudelle (joka on mielestäni täysi vastakohta skeidan märehtimiselle).
It's Bo... boycott time!
Avatar
tillie
Lucky Man
Viestit: 307
Liittynyt: 30.09.2013 12:30

Re: US keikat helmi-huhtikuu 2023

Viesti Kirjoittaja tillie »

^ Aivan niin. Itse kunkin pitää ehdottomasti kuunnella omatuntoaan ja toimia sen mukaan. Muutenhan jää vaan kökkö, liejuinen jälkimaku suuhun. Maailma on kuitenkin kompleksinen paikka ja kukin tekee omat valintansa. Mä luulen et tän mediakohun jälkeen Brucen leiriä ei kauheasti kuitenkaan naurata. Liput jo ostaneet fanit on tässä jääneet vähän välikäteen pyöriin ja ymmärrän toisaalta myös itseäni ja muita joilla saattaa kaikesta huolimatta käsi vähän livetä ilmaan jatkossakin keikalla.. aika näyttää miten käy.
"For the ones who had a notion -
A notion deep inside -
That it ain't no sin to be glad you're alive."
Avatar
rane
Mr. BruusTone
Viestit: 2568
Liittynyt: 10.01.2013 0:19
Viesti:

Re: US keikat helmi-huhtikuu 2023

Viesti Kirjoittaja rane »

Hollannissa on kehitelty GUTS lipunmyynti-sydeemi (pohjautuu blockchain:iin) joka on onnistuneesti skalpannut skapeeraajat. Hienoa että tommonen teknisesti mahdollista nykyään. Toivottavasti tulee pikkuhiljaa laajempaan käyttöön. Joku voisi vihjata myös Brucelle ja Landau Inc:ille…..

Asioilla on taipumus järjestyä…

https://guts.tickets/

https://t.co/DlVGHOQwKU
31.07.2012 - when Helsinki turned to Heavenski
kekko
Mr. Podcast
Viestit: 2073
Liittynyt: 11.01.2013 12:14
Paikkakunta: Turku

Re: US keikat helmi-huhtikuu 2023

Viesti Kirjoittaja kekko »

rane kirjoitti: 03.09.2022 8:30 Hollannissa on kehitelty GUTS lipunmyynti-sydeemi (pohjautuu blockchain:iin) joka on onnistuneesti skalpannut skapeeraajat. Hienoa että tommonen teknisesti mahdollista nykyään. Toivottavasti tulee pikkuhiljaa laajempaan käyttöön. Joku voisi vihjata myös Brucelle ja Landau Inc:ille…..

Asioilla on taipumus järjestyä…

https://guts.tickets/

https://t.co/DlVGHOQwKU
Vaikuttaa hyvältä systeemiltä, toivottavasti yleistyy nopeasti maailmanlaajuiseksi.

Pikkuisen hymyilin lukiessani, että controlled secondary market mahdollistaa dynamic pricingin.
It ain't no sin to be glad you're alive
Avatar
Dune
Downbound Train
Viestit: 1457
Liittynyt: 11.01.2013 11:35
Paikkakunta: sjk
Viesti:

Re: US keikat helmi-huhtikuu 2023

Viesti Kirjoittaja Dune »

Mielenkiinnolla odotan ens vuoden keikkoja, tuleeko faneilta mitään mielenilmaisuja keikoilla, toivottavasti! Menny kans vähän maku koko ukkoon ja tähän touhuun.. Money and the power..
MrDune
tom joad
Growin' Up
Viestit: 95
Liittynyt: 11.01.2013 15:03

Re: US keikat helmi-huhtikuu 2023

Viesti Kirjoittaja tom joad »

Saas nähdä miten jenkkilän areenakiertueen lippujen myynnin kanssa käy. Siellä näyttää olevan vielä lippuja todella runsaasti jäljellä kaikille keikoille. MSG:n keikallekin saa vielä jopa pittilippujakin. Hinta on toki reilut 2000 $. Halvimmat paikat lavan takaa ylhäältä piippuhyllyltä reilut 600 $. Toisaalta esim. Tulsan keikalle irtoaa lippuja ihan hyviltäkin paikoilta hintaan 60-80 $, koska keikka on myynyt niin huonosti. Toivottavasti tää dynaaminen hinnoittelu jää Brucen poppoolta tähän yhteen kokeilukertaan.
Avatar
jjvirta
Mr. Collector
Viestit: 5372
Liittynyt: 09.01.2013 14:38

Re: US keikat helmi-huhtikuu 2023

Viesti Kirjoittaja jjvirta »

^Vähän OT, mutta näytti rantautuneet tuo f¤&%in dynaaminen hinnoittelu tänne Suomeenkin jo: Robbie Williamsin Tampereen keikalle oli ko. kategoria käytössä ja lähtöhintana 220 e.
"I believe in the love that you gave me
I believe in the faith that can save me
I believe in the hope and I pray that some day
it may raise me above these Badlands"
Bowmore
Mr Tongue Twister
Viestit: 2990
Liittynyt: 11.01.2013 14:05
Paikkakunta: Helsinki

Re: US keikat helmi-huhtikuu 2023

Viesti Kirjoittaja Bowmore »

No, jos ei edes Tampereella voida välttyä dynaamiselta hinnoittelulta, voinemme ymmärtää, ettei sitten Brucekaan. Ticketmaster on keikkamaailman Putin.
Wanna change my clothes, my hair, my face
Vastaa Viestiin