03.06.2013 Stadio San Siro, Milan, Italy

Tänne kaikki keskustelu vuoden 2013 kiertuesta
Avatar
KaSTown
Drive All Night
Viestit: 1980
Liittynyt: 11.01.2013 12:57
Paikkakunta: Stadi

Re: 03.06.2013 Stadio San Siro, Milan, Italy

Viesti Kirjoittaja KaSTown »

rosie_77 kirjoitti:Jos on hyvä taksikuski, sen kanssa voi menomatkalla sopia paluumatkasta. Näin me ainakin tehtiin Milanossa. Hyvin toimi, kaverilla oli taksityypin puhelinnumero ja soitettiin vaan kun oltiin valmiita. Toki maksettiin vähän ylimääräistä tippiä, mutta kotimatkan kätevyydestä ja helppoudesta kannattikin maksaa.

Ja kun tulin Milanoon, kiva taksikuski heitti mut hotellille rautatieasemalta vaikka hotelli oli siinä ihan vieressä, vähän se naureskeli, mut tultiin siihen tulokseen, et helpompi oli sen ajaa mut kuin et olisin lähtenyt sompailemaan kaikille sivukaduille kun sen hotellin katu oli vähän vaikea löytää.
Puhutko sinä tai joku teidän porukasta italiaa? Silloinhan kaikki on sovittavissa. Mulle ei ole ikinä osunut italiassa hyvin englantia puhuvaa taksikuskia. Tuskin edes kohtalaisesti englantia puhuvaa taksikuskia. Italialaiset ovat lisäksi persoja naisille ;) Nainen saa takuulla parempaa palvelua.

Kyseessä ei muuten tainnut olla stadionilta haku? Tai jos oli kävelitte ensin varmaan syrjemmälle.

Mulla 2008 taksikuski ei lähtenyt ajamaan hotellille, vaikka olin puolikuollut ja kello oli yli kolme yöllä. "only 400-500m" oli vastaus vaikka kysyin useamman kerran. Sama on tapahtunut mm. Saksassa.

Olen kerran skipannut Roomassa Madonnan keikan. Matkaa oli ehkä 500m ja olin jo kävellyt reilusti sen. 100% kosteus ja 27C. Eivät järjestysmiehet eivätkä poliisi antaneet kulkea loppumatkaa taksilla, vaikka sanoin heille sairaudestani. Sen sijaan rikkaat, silmäätekevät ja vapaalla olevat poliisit päästettiin menemään autoilla ja skoottereilla, mutta ei yhtä taksia. Katselin meinaan touhua puolitoista tuntia vierestä ja se alkoi melkein naurattaa. Ensimmäinen vaatimus italiassa pärjäämiselle on italiankielen taito. Tai todella hyvä tuuri.Padovan raportistani voi lukea, miten systeemi toimi siellä :)
mika
Lucky Man
Viestit: 479
Liittynyt: 11.01.2013 15:45

Re: 03.06.2013 Stadio San Siro, Milan, Italy

Viesti Kirjoittaja mika »

^rento asenne auttaa pärjäämään, vaikka italian kielitaidot olisivat vähän heikommat.
Avatar
teromk
Travelin' Man
Viestit: 2707
Liittynyt: 10.01.2013 8:17
Paikkakunta: Tampere Rock City

Re: 03.06.2013 Stadio San Siro, Milan, Italy

Viesti Kirjoittaja teromk »

Onnea San Siron pittiin trampit! Viime vuonna me hävittiin lotto totaalisesti, mutta keikka oli onneksi hyvä (mm. urani eka soolopiano). Ikimuistoinen keikka! Mielelläni olisin San Sirolla tänään...
Avatar
rosie_77
Ipod Graduate
Viestit: 1300
Liittynyt: 10.01.2013 17:29

Re: 03.06.2013 Stadio San Siro, Milan, Italy

Viesti Kirjoittaja rosie_77 »

Ei puhunut kukaan italiaa, eikä varmaan ollut naisetua, kun koko muu porukka oli jätkiä. Mutta tosiaan vähän syrjemmältä hypättiin kyytiin, ei kuitenkaan kovin kaukana stadionilta. Italialaiset on kyllä yleensä ihan reiluja, vaikka ei italiaa puhuisikaan. Ja aina sitä osoitteen taksikuski ymmärtää ja kun vähän tarjoaa tosiaan tippiä, ei se lyhyt matkakaan varmaan haittaa.

Vähän kyllä viherrän, ei taida Kiss ihan vetää vertoja San Siron hornankattilalle. No, onneksi ei pysty seuraamaan settilistaa, niin ei tule kauhea ahdistus. Hauskaa keikkaa!!
I want the whole damn world to come dance with me
Avatar
teromk
Travelin' Man
Viestit: 2707
Liittynyt: 10.01.2013 8:17
Paikkakunta: Tampere Rock City

Re: 03.06.2013 Stadio San Siro, Milan, Italy

Viesti Kirjoittaja teromk »

Mä voin Rosie tekstailla sulle Kissin pittiin San Siroa ihan hyvin.
Avatar
KaSTown
Drive All Night
Viestit: 1980
Liittynyt: 11.01.2013 12:57
Paikkakunta: Stadi

Re: 03.06.2013 Stadio San Siro, Milan, Italy

Viesti Kirjoittaja KaSTown »

mika kirjoitti:^rento asenne auttaa pärjäämään, vaikka italian kielitaidot olisivat vähän heikommat.
Joo. Ehdottomasti samaa mieltä. Kannattaa vaan muistaa, että jos esim. tulisi tilanne, että stadionilta ei olisi kuljetusta esim. Lotto-metroasemalle sinä ja suurin osa muista yksinkertaisesti vain kävelisitte sinne. Kilsa tai pari ei tuottane mitään ongelmia. Minä taas jäisin stadionin lähelle roikkumaan 2-3 tunniksi, kunnes ihmismäärä olisi mennyt. Sitten voisi koittaa onneaan taksin kanssa. Ei yksinkertaisesti olisi muuta mahdollisuutta. Padovassa suurelle määrelle ihmisiä neuvottiin bus shuttle-väärin, stadionin väärälle päädylle. Muut kirosivat ja lähtivät takaisin, minä en, koska en olisi jaksanut matkaa takaisin. Poliisin neuvo oli: "No, täällä ei ole busseja ja taksit eivät pääse ennen kuin autot ovat poissa. Ei siinä mitään ongelmaa ollutkaan, nojailin kaiteeseen reilut pari tuntia ja sitten pääsin soittamaan taksia. Tosin siinä vaiheessa kun poliisit lähtivät oli hiukka orpo olo. Hämärällä parkkialueella, jossa saattoi jossain olla kymmenkunta Redburnin rekkkuskia eikä juuri muita, ei ole kovin hohtoisa olo :shock:

Anyway ainakin mun respani sanoi, että lakko on blokattu, sitä ei tule.
Candy's Boy
Jack Of All Trades
Viestit: 195
Liittynyt: 11.01.2013 19:03
Paikkakunta: Tampere

Re: 03.06.2013 Stadio San Siro, Milan, Italy

Viesti Kirjoittaja Candy's Boy »

Kertokaa nyt hermoileville. Rannekkeet saatiin, jonossa 6.30. Numero 1883 ja 1889. Voiko pitin vielä missata vai kyse vain minkälaisen paikan sinne saa? Jos jää ihan perälle niin voiko periaatteessa tulla vaikka illalla takas kun kerran ranneke on? Meinasi kyllä usko loppua kun jonoon menimme. Meidän jälkeen pääsi viel 7 kaiteiden sisään ja sitten kolahti portti kii.
Avatar
Laukku
Downbound Train
Viestit: 1009
Liittynyt: 10.01.2013 15:56
Paikkakunta: Tampereen seutu

Re: 03.06.2013 Stadio San Siro, Milan, Italy

Viesti Kirjoittaja Laukku »

Irkku68 kirjoitti:No, niin. Aamulla 05.30 jonottamaan numeroa ja tälläkertaa se on 792, mikähän loton jälkeen...? J_G oli aika paljon mua taempana eli varmasti jompaakumpaa onnistaa.
Onnea arvontaan :) !
Now mister the day the lottery I win I ain't ever gonna ride in no used car again.
Avatar
KaSTown
Drive All Night
Viestit: 1980
Liittynyt: 11.01.2013 12:57
Paikkakunta: Stadi

Re: 03.06.2013 Stadio San Siro, Milan, Italy

Viesti Kirjoittaja KaSTown »

Jännä tuo italialainen tapa, että ovet avataan jo klo 14, vaikka keikka on vasta klo 20. Kentälle menijät haluavat tietysti hyvät paikat ja menevät sinne aikaisin. Mutta kyllä siellä on muitakin jo aikaisin paikalla. Saavat tietysti tasattua näin katsojavirtaa. Ja myyntihän siellä kukoistaa... Panineja... Nam!

Tänään on kyllä 90% varmuudella pre-show/maistiaiset, siellä on niin paljon ihmisiä paikalla jo päivällä.
leena
Lucky Man
Viestit: 382
Liittynyt: 11.01.2013 12:06

Re: 03.06.2013 Stadio San Siro, Milan, Italy

Viesti Kirjoittaja leena »

Milanossa. Ei paniikkia stadionille menosta kun on taas tyhmät istumapaikat.. Hotellilta lähtee shuttle-palvelukuljetus viideltä san sirolle. Keikan jälkeen takaisin eli sinänsä ihan hyvä palvelu. Vielä jos toimii molempiin suuntiin.... :o hotelli tuntuu olevan oikea Bruce-mesta, täynnä keikalle meneviä italiaanoja.

Jännät fiilikset iltaa ajatellen. Padovasta jäi vielä puuttumaan jotai, josko tänään kolahtaisi, mutta pelkään kovasti, että vetäisee BITUSAn, josta en niin välittäisi, kuuntelen toki.

Ilma on kuin se kauniimpi ja nuorempi morsian. Vähän yli parikymmentä astetta ja aurinkoa. Olisivatko sateet nekin jääneet Padovaan?

Ihan OT mutta kuitenkin: täällä olisi mittateknikoille töitä. Aika jännästi vaihtelivat kilometrimäärät Milanoa lähestyttäessä vaikkei yhtään pakitettu. Ensin saattoi olla 70 km, seuraavaksi 58, sitten taas 74 ja sitten 63, 71 ja sitä rataa... Ihan jännää! Jänniä ovat myös tienviitat, joita joko on tai sitten ei. Perille kuitenkin päästiin eikä kovin montaa roundabouttia kierretty ylenpalttisia kertoja :D
Vastaa Viestiin