16.7.2016 - Rooma, ITA (Circus Maximus)

Keskustelua vuoden 2016 kiertueesta
Avatar
Kartsa
Street Poet
Viestit: 1079
Liittynyt: 10.01.2013 17:12

Re: 16.7.2016 - Rooma, ITA (Circus Maximus)

Viesti Kirjoittaja Kartsa »

Tämänpäiväisessä Il Messaggero -sanomalehdessä on juttu otsikolla "Bruce, gladiatore del rock." Ostin matkamuistoksi; ehkä sieltä sanan tai pari ymmärtää...
And I swear I found the key to the universe in the engine of an old parked car
Avatar
THE Badlands Man
Police Of Rock 'n' Roll
Viestit: 4919
Liittynyt: 20.07.2013 14:48

Re: 16.7.2016 - Rooma, ITA (Circus Maximus)

Viesti Kirjoittaja THE Badlands Man »

Kannattaa ehkä vilkasta tää ennenkö alkaa päästelee tiatsika näppäimistöö "kovin veto ikinä" tekstiä :

http://www.youtube.com/watch?v=mpr5uwUK3Vw
-Eka keikka 8/5 1981 Stockholm ......Vika keikka 25/5 2016 Manchester ja viä EddyHate stadium
-Hantta - Tampereelta Nääs.
Philly
Downbound Train
Viestit: 1050
Liittynyt: 11.01.2013 12:13

Re: 16.7.2016 - Rooma, ITA (Circus Maximus)

Viesti Kirjoittaja Philly »

Hyvä vertailukohta NYCS Roomassa on THL Turku 1.
Olisiko pitänyt soittaa vasta Solna 3:lla?
Avatar
Ile
Saved by rock'n'roll
Viestit: 2362
Liittynyt: 10.01.2013 9:12
Paikkakunta: Turku

Re: 16.7.2016 - Rooma, ITA (Circus Maximus)

Viesti Kirjoittaja Ile »

NYCS: Varmasti jousia saisi muualtakin varsinkin, jos asioita suunnitellaan. Mutta se nyt ei tunnetusti ole Brucen tai JLM:n vahvin puoli. Ilman mitään tietoa asiasta veikkaan, että NYCS:n soittaminen on tullut Brucen mieleen aikaisintaan Milanon jälkeen/aikana, jonka jälkeen asian siirtämistä teoriasta käytäntöön on alettu harkita. Loogisin veto on ollut soittaa biisi "muualla Italiassa", varsinkin kun Roomassa biisi on tuttu. Veikkaan, että Bruce ei näe asiaa milanolaisille v*ttuiluna. En usko, että hän on kovin hyvin perillä eri kaupunkien keskinäisistä suhteista eri Euroopan maissa.
Tokihan asian olisi voinut suunnitella hyvissä ajoin ennen kiertuetta ja roudauttaa niitä jousia San Sirolle, mutta (oletetulla) muutaman päivän varoitusajalla tämä on ollut luultavasti se helpoin tapa.

Kukas nyt vinkkaisi Brucen suuntaan, että Göteborgissa on vahvasti asiansa osaava orkesteri?
Let go of the little distractions
Hold close to the ones that you love
Cause we won't all be here this time next year
So while you can, take a picture of us
mika
Lucky Man
Viestit: 479
Liittynyt: 11.01.2013 15:45

Re: 16.7.2016 - Rooma, ITA (Circus Maximus)

Viesti Kirjoittaja mika »

THE Badlands Man kirjoitti:Kannattaa ehkä vilkasta tää ennenkö alkaa päästelee tiatsika näppäimistöö "kovin veto ikinä" tekstiä :

http://www.youtube.com/watch?v=mpr5uwUK3Vw
:o onneksi olkoon vaan, jos olit paikan päällä :lol:
backinyourarms
Jack Of All Trades
Viestit: 195
Liittynyt: 11.01.2013 11:45

Re: 16.7.2016 - Rooma, ITA (Circus Maximus)

Viesti Kirjoittaja backinyourarms »

Minä en edes erityisesti kuullut koko jousiorkesteria, liekö syynä sijainti katsomossa tai omat korvat. Kyllä minä ne näin, mutta vilahti yhtä livakkaan ohi kuin Ramrod. Noteerasin kyllä Brucen ja Stevenin pöljäilyt kameralle. Vasta keikan jälkeen settilistaan palattuani tajusin, että jaa yksi minun lemppareistakin oli soinut. :lol: En vaan tajua miten en Ramrodia "kuullut" - ei tuollaisen keikan aikana nukkumaankaan pysty. :D
Viimeksi muokannut backinyourarms, 17.07.2016 18:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Eva17
Growin' Up
Viestit: 89
Liittynyt: 15.03.2013 22:58
Paikkakunta: Helsinki

Re: 16.7.2016 - Rooma, ITA (Circus Maximus)

Viesti Kirjoittaja Eva17 »

Ruse kirjoitti:Emminä ole ainakaan ikinä nähny jousia Milanossa ja kuiten useamman kerran olen kaupungissa käynyt. Como-järvellä ja siinä vieressä Bellagion kylässä olen käynyt ja - ei jousia! Mutta Roomassa on jousia vaikka millä mitalla. Niitä loju jopa Pantheonin aukiolla kadulla, maassa. Siksi NYCS tulee aina Roomassa.
Me käytiin tänään Pantheonin aukiolla, ja siinä niitä jousia tosiaankin oli, kadulla. Ei ihme että NYCS siis soitetaan aina täällä :)
Iceman
Growin' Up
Viestit: 75
Liittynyt: 18.01.2013 22:02

Re: 16.7.2016 - Rooma, ITA (Circus Maximus)

Viesti Kirjoittaja Iceman »

Kyllä tämä nyt yön yli nukuttuani tuntuu parhaalta ulkomailla koetulta keikalta. Kohokohtia oli lukuisia. NYCS oli hieno tietysti, mutta Independence Dayn aikana meinasi puskea silmähikeä. Tuota olen pitkään toivonut. Muita herkkuja mm. Jackson Cage, TTTR, Drive All Night, Point Blank ja oli niitä muitakin. Shout oli paras kuulemani. Ramrodin ilmeilyssä oli muistumia 80-luvun alusta. Olin enimmäkseen settilistapimennossa Göteborg 2:n jälkeen ja nyt ei ainakaan yllätyksellisyyttä jäänyt puuttumaan omasta kokemuksesta. Mielestäni kappalevalinnat rytmittivät keikkaa hyvin ja Boom Boom sekä Detroit Medley tulivat tuohon rakoon puskista. Taisi olla myös toiseksi pisin todistamani keikka.

Rooman liput piti olla kiertueen viimeiselle keikalle, joten hieman harmitti ostos jälkeenpäin. Nyt harmittaisi pahasti, jos olisin jättänyt väliin.

Oltiin hieman lavasta seuraavien kaiutintornien etupuolella sivustan rinteen alaosassa. Paikkavalinnan seurauksena puut varjostivat osan aikaa, eikä helle muutenkaan ollut paha. Hieman varsinaista kenttää ylempää pätkätkin näkivät hyvin, tosin kaukaa. Yleisö oli erinomaisesti mukana ja pääosin myös hiljaa silloin kun oli aika vaieta. Tungos ei ollut paha, miten lienee ollut kentän etuosassa? Historialliset rauniot muodostivat mahtavan ympäristön. Raunioita kierrettiin mm. n. 10 aikana olleen soundcheckin soidessa taustalla. Paluumatkalla juomahuolto toimi ja janoiset saivat birraa juottopisteistä.

Erittäin positiivinen kokemus kaiken kaikkiaan.
Viimeksi muokannut Iceman, 19.07.2016 20:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
mika
Lucky Man
Viestit: 479
Liittynyt: 11.01.2013 15:45

Re: 16.7.2016 - Rooma, ITA (Circus Maximus)

Viesti Kirjoittaja mika »

Eva17 kirjoitti:
Ruse kirjoitti:Emminä ole ainakaan ikinä nähny jousia Milanossa ja kuiten useamman kerran olen kaupungissa käynyt. Como-järvellä ja siinä vieressä Bellagion kylässä olen käynyt ja - ei jousia! Mutta Roomassa on jousia vaikka millä mitalla. Niitä loju jopa Pantheonin aukiolla kadulla, maassa. Siksi NYCS tulee aina Roomassa.
Me käytiin tänään Pantheonin aukiolla, ja siinä niitä jousia tosiaankin oli, kadulla. Ei ihme että NYCS siis soitetaan aina täällä :)
Yritettiin ottaa Pantheonilta muutama jousi mukaan Göteborgiin, mutta Carabinierit estivät joutuin nämä yritykset. :)
Ruse
Jack Of All Trades
Viestit: 105
Liittynyt: 16.01.2013 15:14

Re: 16.7.2016 - Rooma, ITA (Circus Maximus)

Viesti Kirjoittaja Ruse »

mika kirjoitti:
Eva17 kirjoitti:
Ruse kirjoitti:Emminä ole ainakaan ikinä nähny jousia Milanossa ja kuiten useamman kerran olen kaupungissa käynyt. Como-järvellä ja siinä vieressä Bellagion kylässä olen käynyt ja - ei jousia! Mutta Roomassa on jousia vaikka millä mitalla. Niitä loju jopa Pantheonin aukiolla kadulla, maassa. Siksi NYCS tulee aina Roomassa.
Me käytiin tänään Pantheonin aukiolla, ja siinä niitä jousia tosiaankin oli, kadulla. Ei ihme että NYCS siis soitetaan aina täällä :)
Yritettiin ottaa Pantheonilta muutama jousi mukaan Göteborgiin, mutta Carabinierit estivät joutuin nämä yritykset. :)
:-D:-D:-D:-D:-D *tukehtuu nauruun* :-D:-D:-D:-D:-D
Vastaa Viestiin