14.05.2013 Parken, Copenhagen, Denmark

Tänne kaikki keskustelu vuoden 2013 kiertuesta
Avatar
KaSTown
Drive All Night
Viestit: 1980
Liittynyt: 11.01.2013 12:57
Paikkakunta: Stadi

Re: 14.05.2013 Parken, Copenhagen, Denmark

Viesti Kirjoittaja KaSTown »

Kerranhan yhden albumin kuuntelee, muttei useasti.

Mä en muuten kuullut Meeting Across The Riverin sanoista MITÄÄN! Siis sellainen oli puhe ympärillä ja koko ajan lappas porukkaa. Olin lyhyellä rivillä, ehkä 10-12 paikkaa ja ihan loppuillasta koko väliklö oli täynnä niitä pahveja, joiden avulla tuoppeja oli katsomoon kannettu. Kaikki vain pitkin lattiaa.

Ulkona oli yksi nakkikoju ja 4-5 olut/viina kojua. Ja tietysti paitakojuja. Sisällä myynnissä oli 3 limua, vettä, hotdog, popcorn, sipsejä, karkkipusseja ja olutta sekä erilaisia shotteja/sekoituksia.

Mun puolellani katsomoa porukka oli varsin hyvin toimeentulevan näköistä, mikä viittaa suureen sponsorilippumäärään. Vahtimestarit päästivät porukkaa liikkumaan sivisuunnassa katsomolohkosta toiseen, mikä oli älytöntä. Siinä ilmeisesti pärstäkertoimella ja sosiaalisella asemalla oli merkitystä.

Kyllä se Bruce säälitti loppuillasta. Suuri osa porukasta oli käyttänyt Born To Runia vain pitkänä juomataukona. Täysin helmiä sioille.

Illan positiivisin esitys nähtiin tosi tummalta ja mukavalta Afrikan mieheltä, joka oli reipas ja mukava ajaessaan mut illalla polkupyöräriksalla stadionilta hotellille. Se pyysi siitä 250kr ja polki vimmatusti, siinä mentiin kyllä aika haipakkaa. Kun tultiin hotellille, sanoin "me hän sovittiin 250kr" ja se nyökkäsi. Kun jatkoin "Oli sen verran nopea ja mukava kyyti ja pääsin hienosti hotellille, että siotä 300kr", se huudahti "really man?" ja oli oikeasti ällistyneen ja ilahtuneennäköinen - siinä tuli itsellekin tosi hyvä mieli, kun näki että joku oikeasti vielä tänä päivänä ilahtuu tipistä.
Avatar
Kipi
Growin' Up
Viestit: 94
Liittynyt: 19.01.2013 0:16
Paikkakunta: Helsinki

Re: 14.05.2013 Parken, Copenhagen, Denmark

Viesti Kirjoittaja Kipi »

KaSTown kirjoitti:[...] Suuri osa porukasta oli käyttänyt Born To Runia vain pitkänä juomataukona. [...]
Enhän minäkään samaa levyä useampaan kertaan livenä toivoisi, mutta silti: kyllä on ihmiskunnan rappio pitkällä!

Armottomat ovat keikka-arviot tosiaan... Mitä tässä sitten pitäisi tehdä? Bruce tuskin voi etukäteen ilmoittaakaan, että tuolla keikalla tulee tuo levy ja tällä tämä kuten Jenkeissä taannoin (muistaakseni), koska keikat ovat pitkälti loppuunmyytyjä ja eri maissa kaukana toisistaan. Olisihan se ennätyksellisen hanurista, jos olisi liput vaikka Glasgowhin, Pariisiin ja Roomaan, ja huomispäivänä ilmoitettaisiin, että niillä sitten tulee Born in the USA alusta loppuun. Voisimmeko esimerkiksi kerätä kolehdin, jonka turvin lähetettäisiin Tapsa Brucen perään lobbaamaan joko albumivalikoiman laajentamista tai levykeikkojen hyllyttämistä? :lol:
Pack up your bags
Don't look back
There's a little concert
Out across the railroad tracks...
Avatar
mrk
Prove It All Night
Viestit: 3192
Liittynyt: 11.01.2013 11:31
Paikkakunta: Tampere

Re: 14.05.2013 Parken, Copenhagen, Denmark

Viesti Kirjoittaja mrk »

Ruotsissa sentään osattiin arvostaa myös Born To Run levyä. Yleisö tuntui olevan hiljaa jopa Sad Eyes pätkän ja Meetingin aikana.

Tämän biisilistan olisin kyllä mielelläni ottanut. Oikeasti upeata että encoreihin on saatu vihdoinkin vaihtelua.
Avatar
Antti
Lucky Man
Viestit: 486
Liittynyt: 11.01.2013 13:19

Re: 14.05.2013 Parken, Copenhagen, Denmark

Viesti Kirjoittaja Antti »

Settilistan perusteella killerialoitus, siten BTR (toinen tykkää toinen ei) ja encoreissa mukavasti eloa, Brilliant Disquise ja Light of Day kelpaisi kyllä. Mutta kai se on uskottava jos paikallaolijat kerran vakuuttavat keikan olleen huono... Vai onko? En minä vaan tiedä. Hämmentynein tuntein näistä kahden viime keikan saamista murska-arvioista, ei kai se oikeasti voi noin paljon Turusta huonontua muutamassa päivässä...?
Avatar
marymcwave
Lucky Man
Viestit: 287
Liittynyt: 11.01.2013 11:10

Re: 14.05.2013 Parken, Copenhagen, Denmark

Viesti Kirjoittaja marymcwave »

Mä tiedän, että mä toistan itteeni, mutta ihan sama, vaikka Bruce soittais 4 tuntia säkkijärven polkkaa, menisin silti.

Ymmärrän toki, ettei moneen kertaan jaksais kuunnella Born to Runia (kyllä mä muutamaan kertaan jaksaisin :D senkin),
mutta tulihan tuossa aikamoinen määrä muitakin loistavia, eikä noita kyseisen levyn biisejäkään nyt huonoksi voi sanoa...

Mitä tulee känniörveltämiseen keikoilla, niin se on ala-arvoista, varmasti laskee tunnelmaa :/
"The reason I'm running for president is because I can't be Bruce Springsteen."
President Barack Obama
mika
Lucky Man
Viestit: 479
Liittynyt: 11.01.2013 15:45

Re: 14.05.2013 Parken, Copenhagen, Denmark

Viesti Kirjoittaja mika »

Näitä arviota lukiessa ei voi kuin miettiä, että onko liika liikaa myös Brucen keikkojen suhteen, jos eilinenkin keikka saa tyrmäävän arvion.

Itsellä vasta kahdeksan keikkaa takana ja omasta TOP10 listasta puuttuu vielä monta biisiä, jotka haluan livenä kuulla mm. nro 1, Jungleland ja myös Backstreets sekä Meeting. Eli BTR olisi erittäin tervetullut itselleni (ja samoin Darkness, WIESS ja Greetings).
Avatar
wkw
Prisoner Of Rock And Roll
Viestit: 147
Liittynyt: 11.01.2013 13:02

Re: 14.05.2013 Parken, Copenhagen, Denmark

Viesti Kirjoittaja wkw »

Kannattaisiko myös miettiä kuinka monella keikalla käy? Kun käy tosi monella keikalla peräkkäin, niin eiväthän ne voi tuntua niin ainutkertaisilta hetkiltä.

Itse en ole alunperinkään pitänyt koko ajatuksesta albumikeikoista. Siinä menetetään keikan yllätyksellisyys ja spontaanimman biisilistan mahdollistama musikillinen monipuolisuus ja tunnetilasta toiseen siirtyminen.

Onneksi Suomessa ei saa katsomoon mitään alkoholipitoisia juomia. Kyllä siinä tunnelma menee vähemmästäkin kun jengi ramppaa vuoroin vessassa ja hakemassa juomatäydennystä.
Two hearts are better than one
Avatar
Antti
Lucky Man
Viestit: 486
Liittynyt: 11.01.2013 13:19

Re: 14.05.2013 Parken, Copenhagen, Denmark

Viesti Kirjoittaja Antti »

wkw kirjoitti:Kannattaisiko myös miettiä kuinka monella keikalla käy?
Kannattaisi! :lol: (Itse olen sitä mieltä, että 3 - 4 keikkaa on ainakin omalla kohdallani ehdoton maksimi per kiertue.. Säilyy homma tuoreena. Mutta kukin tavallaan.)
Avatar
mrk
Prove It All Night
Viestit: 3192
Liittynyt: 11.01.2013 11:31
Paikkakunta: Tampere

Re: 14.05.2013 Parken, Copenhagen, Denmark

Viesti Kirjoittaja mrk »

Alkaa vaikuttaa siltä että näkemääni 5 keikkaa (solnat ja turut) oli aika optimi. Kolme koko albumia ja kaksi hienoa ei-niin-perus-keikkaa.
Avatar
marymcwave
Lucky Man
Viestit: 287
Liittynyt: 11.01.2013 11:10

Re: 14.05.2013 Parken, Copenhagen, Denmark

Viesti Kirjoittaja marymcwave »

Toisaalta mun FB-kaveri, joka on nähnyt pitkälti yli 100 keikkaa totesi: "GREAT show yesterday, the best on the tour so far!" Hän ei tosin ollut Turussa, mutta... :)
"The reason I'm running for president is because I can't be Bruce Springsteen."
President Barack Obama
Vastaa Viestiin