7.-8. 5. Turku settilistat ja jälkipyykki

Keskustelua 2013-kiertueen Suomen keikoista
Avatar
ailime
Born To Run
Viestit: 30
Liittynyt: 19.01.2013 1:06
Paikkakunta: Österbotten

Re: 7.-8. 5. Turku settilistat ja jälkipyykki

Viesti Kirjoittaja ailime »

Itse seisoin tiistaina Stevenin kohdalla, ja muut mun porukassa olleet sanoivat keikan jälkeen, että Stevenillä olisi ollut pöydällä joku lääkepurkki (särkylääkeitä?) josta hän keikan aikana otti. Itse en tätä huomannut, mutta keikkakuvista olen jälkikäteen nähnyt että jonkinlainen purkki siellä oli.
The dogs on Main Street howl
'Cause they understand


Helsingfors 30.7.2012 Åbo 7.5.2013 Berlin 19.6.2016 Köpenhamn 11.7.2023
Avatar
kemihaara
We Shall Overcome
Viestit: 1852
Liittynyt: 11.01.2013 11:32

Re: 7.-8. 5. Turku settilistat ja jälkipyykki

Viesti Kirjoittaja kemihaara »

erkko kirjoitti:Keikathan olivat aivan parhautta. Mutta kiinnittikö kukaan muu huomiota Steveniin? Olin kakkos iltana hänen kohdillaan suht edessä ja ainakin mulle jäi kuva hänen ruumiin kielestään ja eleistään, että herra olis halunnut olla jossain ihan muualla. Yleensä olen sattunut Nilsin puolelle ja siellä suunnassa ei valittamista. Toki Stevie esittää aina vähän "yrmyä", mutta jotenkin oli sellainen oudon flegmaattinen koko illan.
Joo sama havainto oli minullakin. MUTTA ei niin pihalla kuin viimevuonna Hesassa. Välillä oli yleisöön selin ja mitähän lie ajatteli. Kääntyessään huomasi olevansa keikalla ja otti haparoivia sointuja yrittäen päästä mukaan...
Avatar
Teemu
Pilgrim Supreme
Viestit: 892
Liittynyt: 10.01.2013 8:14

Re: 7.-8. 5. Turku settilistat ja jälkipyykki

Viesti Kirjoittaja Teemu »

Mun mielestä Steve oli ekalla keikalla yllättävänkin hyvin hereillä. Taisin asiasta mainita Terollekkin keikan aikana. Toisena iltana oli kyllä tosiaan vaisumpi. Räppäys kyllä herätti hänetkin aika hyvin. :)

Garryn aktiivisempi rooli on erittäin positiivinen asia. Aiemmilla rundeilla harmitti, kun kaveri oli työnnetty niin taka-alalle.
Take 'Em As They Come
Avatar
mrk
Prove It All Night
Viestit: 3187
Liittynyt: 11.01.2013 11:31
Paikkakunta: Tampere

Re: 7.-8. 5. Turku settilistat ja jälkipyykki

Viesti Kirjoittaja mrk »

Garry on todellakin hyvin esillä ja tuntuu nauttivan hommasta. Solnan ykköskeikalla seurasin pitkään herran touhua ja keskityin bassokuvioihin (perhana, on muuten upeaa soittoa). Laulaa taustojakin todella monessa biisissä
ProveItAllNight
Downbound Train
Viestit: 1012
Liittynyt: 11.01.2013 16:30

Re: 7.-8. 5. Turku settilistat ja jälkipyykki

Viesti Kirjoittaja ProveItAllNight »

mrk kirjoitti:Garry on todellakin hyvin esillä ja tuntuu nauttivan hommasta. Solnan ykköskeikalla seurasin pitkään herran touhua ja keskityin bassokuvioihin (perhana, on muuten upeaa soittoa). Laulaa taustojakin todella monessa biisissä
Voisikohan tuo Garryn suurempi esilläolo johtua siitä, että on Brucen lisäksi ainoa jäljellä oleva jäsen vuosien 1973-74 E Street Bandista?
"So walk tall or baby don't walk at all"

7th and 8th of May 2013: When Finland changed from This Hard Land to Land of Hope and Dreams
Avatar
jersey_girl
Factory
Viestit: 730
Liittynyt: 10.01.2013 8:24

Re: 7.-8. 5. Turku settilistat ja jälkipyykki

Viesti Kirjoittaja jersey_girl »

rane kirjoitti:
MKN kirjoitti:Olikos muuten keskiviikon The River omistettu jollekin? Muistanko ihan väärin vai oliko se siinä, kun Bruce yritti tavata jotakin (nimeä tai vierasta kieltä)?

Saattoihan tosin olla, että siihen väliin osui vain tuo vuoropuhelu fanien kanssa eikä se liittynyt itse kappaleeseen. Osaisiko joku valaista asiaa vai onko se jo täällä ollutkin esillä?

Yllätyin hieman (positiivisesti) kyseisen kappaleen kahdesta peräkkäisestä esityksestä ja aloin miettimään, oliko keskiviikon vedolle joku erityinen syy.
Ennen Riveriä Bruce polvistui niiden eturivineitokaisten ääreen jotta kuuli niiden toiveen. Eli oli heille omistettu. Olivat pitisssä ennen kuin nro 1 käveli pittiin. Lienivät jotain sisäpiiriä, kait?
Yritin kuulostella nimeä, Bruce sanoi sen kahteen kertaan, mutta en ole varma, kuulinko Pati C:n nimen vai en :shock: . Wendy, voitko varmistaa jos Köpiksen tohinalta ehdit???? JOS kuulin oikein, meni tuo ihan oikealle ihmiselle! :) Tosin tuo, että olivat ennen ensimmäisiä pitissä puhuu vahvasti sen puolesta että kuulin väärin! (Ja se ettei hän mainosta tapahtunutta sivuillaan...)
I got a song to sing, keep me out of the cold
Avatar
Terontius
Factory
Viestit: 519
Liittynyt: 11.01.2013 11:16

Re: 7.-8. 5. Turku settilistat ja jälkipyykki

Viesti Kirjoittaja Terontius »

marymcwave kirjoitti:Mulla oli Steveniä aatellen ykkösiltana kyltti, jossa luki: Brilliant Disquise, Dear Silvio! Siellä hän lavalla kulkeissaan sen bongasi ja nauroi ihan aidosti kyllä ja osoitti mua hymyillen :) Saattaisko se pieni "yrmyily" olla ihan sitä, että kun on ollut poissa pitkän aikaan, niin joutuu ammattimuusikkokin hetken enemmän keskittymään soittamiseen, kuin muuhun, vaikka biisit varmaan selkäytimessä onkin? Toisaalta just tollaset "lähdetään pitistä varttia vaille keikan loppua" - jutut vetää kyllä alahuulen törrölleen kellä tahansa, siinä kohtaa..
Samaa myös olin todistamassa. Joo kyllä se nauru ihan sydämestä tuli. :)
He travels fastest who travels alone.
Avatar
Judanssi
Gypsy Biker
Viestit: 953
Liittynyt: 09.01.2013 13:59
Paikkakunta: Hyvinkää DC

Re: 7.-8. 5. Turku settilistat ja jälkipyykki

Viesti Kirjoittaja Judanssi »

ProveItAllNight kirjoitti: Voisikohan tuo Garryn suurempi esilläolo johtua siitä, että on Brucen lisäksi ainoa jäljellä oleva jäsen vuosien 1973-74 E Street Bandista?

Voi hyvinkin olla, vaikka silti Garry W Tallent on edelleen melko rauhallinen kaveri. Kuten monelle sanoinkin, niin mieleeni tulee lähinnä Rollareiden Charlie Watts - puku päälle, hoidetaan homma kotiin ja lähetään hotellille. Sen enempää asiasta reuhkaamatta :D

Mutta kyllähän mies bassoa pompottelee. Itsekin olen vasta viime aikoina kiinnittänyt huomiota, miten kauniisti soi. Toi kaveri ei taatusti alunperin päässyt bändiin siksi että omisti kamat tai kuolan valumisesta voi katsoa lavan suoruuden. Voi pojat. Esim. oma Bruce-suosikkini Point Blank - kun laittaa volumet tappiin niin on ilo kuunnella kun basso soi.

Klubilla kun keskusteltiin aiheesta, niin joku antoi erikoismaininnan jollekin livepaketin biisille - en vain enää kuollaksenikaan muista missä biisissä Garry on kanssa elementissään.
When I die I don’t want no part of heaven, I would not do heaven’s work well
I pray the devil comes and takes me to stand in the fiery furnaces of hell
Avatar
Liisa S
Daydream Believer
Viestit: 4206
Liittynyt: 09.01.2013 16:57
Paikkakunta: Espoo

Re: 7.-8. 5. Turku settilistat ja jälkipyykki

Viesti Kirjoittaja Liisa S »

kemihaara kirjoitti:(Stevestä) MUTTA ei niin pihalla kuin viimevuonna Hesassa. Välillä oli yleisöön selin ja mitähän lie ajatteli. Kääntyessään huomasi olevansa keikalla ja otti haparoivia sointuja yrittäen päästä mukaan...
Oli Hesassa pahassa flunssassa kuten myös Nils ja osa lavahenkilökunnasta, mm. se vasemmanpuoleinen kameramies. Steven joi Hesassa keikan alkupuolella jotain höyryävää (kuumaa teetä/mehua?) ja oli tosi vaisu. Tosiaan oli selin yleisöön etenkin alkukeikasta ja piristyi silloin vasta keikan lopulla. Stevenin ja Nilsin tauti lienee yksi syy siihen, että Bruce soitti itse melkein kaikki kitarasoolot Hesassa.

Nyt Steve on ollut mun mielestäni paljon paremmin mukana kuin Hesassa, laulattaa ja nostattaa yleisöä joka keikalla. Oli erityisen aktiivinen Solna kolmosella, jolloin taas Bruce ei juuri piitannut pittiä kauempana olevista porukoista. Ei kyllä oikein tunnu arvostavan noita Brucen rivitansseja, joihin koko bändin pitää osallistua, mutta eipä Steve koskaan ole antanut erityisen liikunnallista vaikutelmaa. Sanoisin että on nyt hoikemmassa ja ehkä jopa reippaammanoloisessa kunnossa kuin 2008-2009.
Avatar
Ile
Saved by rock'n'roll
Viestit: 2364
Liittynyt: 10.01.2013 9:12
Paikkakunta: Turku

Re: 7.-8. 5. Turku settilistat ja jälkipyykki

Viesti Kirjoittaja Ile »

Stevenhän sanoi jossain haastattelussa ennen viime vuoden rundia, ettei pahemmin kitaraan nykyisellään kiertueiden ulkopuolella koske. Vähäinen soittotuntuma, Aussirundin poissaolo, "yrmy yleisilme" ja mahdollisesti reistaileva terveys selittänevät vaisun olemuksen. En ainakaan jaksa uskoa, että bändin kemioissa sinänsä vikaa olisi. Luulisin, että miehellä olisi kanttia sanoa, jos ei bänditouhu nappaisi.
Let go of the little distractions
Hold close to the ones that you love
Cause we won't all be here this time next year
So while you can, take a picture of us
Vastaa Viestiin