Kuinka mennään ulkomaille keikalle

Keskustelua vuoden 2016 kiertueesta
JerseyDevil
Born To Run
Viestit: 20
Liittynyt: 01.04.2013 22:31
Paikkakunta: Kotka

Re: Kuinka mennään ulkomaille keikalle

Viesti Kirjoittaja JerseyDevil »

Kiitoksia neuvosta! Täytyypä hakea sitten suoraan oikeasta paikasta :)
Avatar
Janey
Downbound Train
Viestit: 1353
Liittynyt: 11.01.2013 11:27

Re: Kuinka mennään ulkomaille keikalle

Viesti Kirjoittaja Janey »

Liisa S kirjoitti:^Kyllä, näin on käynyt jos järkkärit ovat olleet huolimattomia, tyyppejä on ollut oikeaan aikaan oikeassa paikassa tai muuten vain portit ovat olleet auki ja kukaan ei ole katsonut kenenkään perään. Eli joo, on tapauksia joissa alkupään GA-lipuilla kentälle tulleita on saattanut päästä pittiin. Mutta näin ei kuulu käydä, ja sen ainoan kerran kun olen ollut peruskentällä pitin takana (no kun mähersin lipun ostossa, Frankfurt 2013), meidän porukka ei edes yrittänyt pittiin vaan haettiin hyvä paikka takakentän etuaidalta.
Kiitos vastauksesta! Arvelinkin, että pittiin on saattanut joskus livahtaa normikenttäläisiä. Sen varaan ei siis kuitenkaan kannata laskea, että GA-lipun haltijoita ihan tarkoituksella päästettäisiin pittiin.

Noiden lippujen nimitysten kanssa saa kyllä olla tarkkana, ettei paniikissa vahingossa osta väärästä lippukategoriasta.
It's Bo... boycott time!
Avatar
mrk
Prove It All Night
Viestit: 3187
Liittynyt: 11.01.2013 11:31
Paikkakunta: Tampere

Re: Kuinka mennään ulkomaille keikalle

Viesti Kirjoittaja mrk »

Tosin esim Göteborgissa FOSsiin kuljetaan eri sisäänkäynnin kautta eikä peruskentän kautta.
Kennoska
Growin' Up
Viestit: 83
Liittynyt: 27.01.2013 23:17

Re: Kuinka mennään ulkomaille keikalle

Viesti Kirjoittaja Kennoska »

Ugh, muhun iski joku kauhea hulluus ja menin ja varasin hotellin Pariisin keikkojen ajalle ja oon toki ilmoittautunut Pariisin ennakkomyyntisysteemiin myös, että saan linkit ja etumatkaa kans. :lol: Ainoa mikä nyt hiukan jäi mietityttämään on tämä lentojen osto-osasto. Hotelli kun on nyt mallia "peruutusmahdollisuus", mutta lentoja ei kyllä todellakaan saa niin että saisi rahatkin takaisin. Jotenkin ei nyt sielu antais myöden lentolippujen ostoa ennen kuin konserttiliput on plakkarissa. Miten te muut näitä hanskaatte? :roll:
Kennoska - Counting on a miracle
Avatar
Johnny72
Drive All Night
Viestit: 1948
Liittynyt: 11.01.2013 12:40

Re: Kuinka mennään ulkomaille keikalle

Viesti Kirjoittaja Johnny72 »

Pariisiin menee Helsingistä niin paljon lentoja jatkuvasti, että ne pystyy kyllä johonkin hintaan ostamaan vasta sen jälkeen, kun keikkaliput on jo hankittu. Ja ellei muuten onnistu, niin vaihtaa matkapäivää yhdellä tai kahdella. Pariisi on aito maailmanmetropoli, josta majoitukset eivät vielä tämän takia kesken lopu, ja jonne saa kyllä säädettyä matkan toimivaksi, jos vain keikkaliput pystyy mitenkään hankkimaan. Mutta toki on hyvä, jos hyvän hotellidiilin voi varmistaa jo tässä vaiheessa. Ajattelin itsekin tehdä vielä niin tässä ennen yöpuulle käymistä. Pitää vain vielä valita, asuako Le Marais'ssa, Quartier Latinissa vaiko sittenkin vähän lähempänä Bercyä, vaikkei se ehkä kauneinta kulmaa kaupungista olekaan. Keikkalippujen mukana tämä paketti kuitenkin toimii tai kaatuu, niistä tulee aivan varmasti hirmuinen vääntö sekä ennakossa että varsinaisessa myynnissä; kysyntä pitkin Eurooppaa tulee olemaan rajua.

Edit: Hotelli Pariisiin varattu, 4. arrondissementiin lopulta päädyin. Hyväjalkaiselle tarvittaessa jopa käveltävissä Bercystä, mutta metrosta tulee olemaan hyötyä. Jos Pariisissa kiinnostaa mikään muu siinä Brucen sivussa, noita kulmia voin suositella monestakin syystä. Ihan pikkuhotelleista kannattaa tosin katsoa aika tarkkaan vertaisarvioita, jotta saa jyvät eroteltua akanoista, ja pyrkiä katumelun välttämiseksi asumaan mieluummin sivukaduilla kuin isoimmilla bulevardeilla.
Kennoska
Growin' Up
Viestit: 83
Liittynyt: 27.01.2013 23:17

Re: Kuinka mennään ulkomaille keikalle

Viesti Kirjoittaja Kennoska »

Jees, lentoja Pariisiin tosiaan menee aikalailla. Itse vetäsin hotellin samasta kaupunginosasta (12eme), kun tiedän metronkin menevän nukkumaan :) Kiva kun pystyy tallustelemaan takaisin nukkukortteeriin. On varmaan mun tuurilla kaupungin hirvein läävä, mutta no kerrankos sitä läävässä nukkuu ;) Voihan sitä vielä sitten vaihtaa tarpeen mukaan. Olen itse asustellut Ranskassa ja Pariisi oli mun "vapaapäivien" vakiokohde eli enemmän kuin tuttu paikka.
Kennoska - Counting on a miracle
Kimmo72
Growin' Up
Viestit: 51
Liittynyt: 29.08.2013 9:20
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kuinka mennään ulkomaille keikalle

Viesti Kirjoittaja Kimmo72 »

Onkohan kukaan Dubliniin 29.5. keikalle menevä yhtä myöhässä majoituksien yms. suhteen? :| Te onnekkaat, joilla se puoli on jo hoidettuna, niin oletteko päässeet johonkin Croke Parkin viereen tai näppärien kulkuyhteyksien päähän? Ja onkohan porukkaa niin paljon, että jonkinlaisen yhteiskuljetuksen järjestäminen tulisi taloudellisestikin järkeväksi? (Ajatuksena minibussi kuljettajineen koko illaksi vuokrattuna)
Avatar
Liisa S
Daydream Believer
Viestit: 4206
Liittynyt: 09.01.2013 16:57
Paikkakunta: Espoo

Re: Kuinka mennään ulkomaille keikalle

Viesti Kirjoittaja Liisa S »

En katsonut mikä on majoitustarjonta tuohin aikaan, mutta eikös Croke Park ole kuitenkin vain vajaat pari kilsaa ihan keskustasta eli isoimman sillan kulmilta? Jos vain hotelleja on, niin kyllähän tuon nyt kävelee eikä mitään sen kummempaa tarvitse. Lisäksi kaupungin alueellahan on muistaakseni ihan kohtalainen julkinen liikenne.

Ja nyt mä katsoin tokan keikan ajoiksi majoitustakin, ja sieltä joen tuntumasta näyttää kyllä löytyvän jotain räkähostelleja pariksi yöksi kivan halvalla. Noihin mä ainakin menisin, ja kävelisin.
Avatar
twister
Lucky Man
Viestit: 358
Liittynyt: 11.01.2013 12:28
Paikkakunta: Woods of Nurmijärvi

Re: Kuinka mennään ulkomaille keikalle

Viesti Kirjoittaja twister »

Milläs hinnalla Dubliniin menijät on saaneet lentojansa? Mulla alkais olla likviditeettiä lentojen ostamiseen, mutta järkevin suora lento näyttää huitelevan á 350 eurossa (Finnair). Aika kovalta tuntuu. SASilla ja välilaskuilla Tukholmassa ja Köpiksessä hinta laskee á 210:een, mutta lähtöjat ei oo meille hyviä.
Ihmisellä on tässä avaruudessa kusiaisen valtuudet. - Veikko Huovinen
Dan Tucker
Drive All Night
Viestit: 1779
Liittynyt: 11.01.2013 12:54

Re: Kuinka mennään ulkomaille keikalle

Viesti Kirjoittaja Dan Tucker »

Mä lähden Twister 26.5 7.30 SAS:lla Köpiksen kautta. Jatkolento samasta terminaalista ja kaksi tuntia aikaa vaihtaa, saman yhtiön koneella. Takaisin 28.5 illalla Finskin suoralla lennolla. 235€ taisi olla hinta.
"Loose Ends In The Land Of Hope And Dreams 31.7. 2012"
Vastaa Viestiin