Re: This Hard Land - pipo

Kaikki vuoden 2013 THL-tuoteprojekteihin liittyvä keskustelu
Avatar
KaSTown
Drive All Night
Viestit: 1980
Liittynyt: 11.01.2013 12:57
Paikkakunta: Stadi

Re: This Hard Land - pipo

Viesti Kirjoittaja KaSTown »

twister kirjoitti:Molemmat tilasin minäkin, kun en oikein tiennyt millaisia ne mallit ovat. Tuo Suomen lipun kantaminen on jotenkin vaikeaa, koska nykyään siihen liitetään heti kättelyssä kaikkea sellaista johon ei haluaisi yhtään tulla liitetyksi. Enemmänkin vaikka Ismo Alangon linjoilla... http://lirama.net/song/58642
En ole vieläkään tajunut, mikä lipussa tökkii? Siis en mä sitä tarvitsis, jos pipoa olisin tilaamassa, mutta en oikeasti tajua, mitä olisivat asiat joihin ei haluaisi tulla yhdistetyksi?
Avatar
rane
Mr. BruusTone
Viestit: 2568
Liittynyt: 10.01.2013 0:19
Viesti:

Re: This Hard Land - pipo

Viesti Kirjoittaja rane »

toimeksisaaneena tässä kuvat pipoista:

Kuva
Kuva
31.07.2012 - when Helsinki turned to Heavenski
Avatar
rane
Mr. BruusTone
Viestit: 2568
Liittynyt: 10.01.2013 0:19
Viesti:

Re: This Hard Land - pipo

Viesti Kirjoittaja rane »

MKN kirjoitti:Mun mielestä varsinkin ulkomailla olisi ihan mukava, kun lipusta helposti huomaisi kantajan olevan suomalainen Bruce-fani. Enkä mä nyt toisaalta oikein ymmärrä sitäkään, että täällä Suomessa se olisi millään tavalla negatiivinen asia.

Pipo varmasti hieno joka tapauksessa ja minulle aika lailla sama onko lippua vai ei, mutta näitä syitä siitä "luopumiseen" en pysty kyllä allekirjoittamaan.
en minäkään pysty allekirjoittamaan mutta ymmärrän miksi jotkut voi kokea kansallistunnuksien (kuten lipun) kantamisen jotenkin niin että se ei signaloi välttämätä pelkastään positiivisia asioita. Näin niiku laajemmassa historiallisessa ja poliittisessa kontektissa jossa valitettavia esimerkkejä löytyy, ei tosin kyllä käsittääkseni siniristilipun suhteen, mutta noin niiku yleensä.

Eli sopiiko kaikille niin että mennän pipon suhteen ilman siniristilippua? Jos ei, niin ainahan voidaan äänestää :)
31.07.2012 - when Helsinki turned to Heavenski
MKN
Factory
Viestit: 699
Liittynyt: 11.01.2013 14:25

Re: This Hard Land - pipo

Viesti Kirjoittaja MKN »

rane kirjoitti:
Eli sopiiko kaikille niin että mennän pipon suhteen ilman siniristilippua? Jos ei, niin ainahan voidaan äänestää :)
Sopii, sopii.

Itse olen vaan sitä mieltä, että tämänkaltainen ajattelu vain ruokkii vääristyneitä asenteita. Ja olen vahvasti myös sitä mieltä, että itse herra Springsteen ei haluaisi meidän luopuvan lipusta ennakkoluulojen pelossa.
"Put your makeup on, fix your hair up pretty
and meet me tonight in Atlantic City"
sannaspringsteen
Lucky Man
Viestit: 359
Liittynyt: 11.01.2013 12:20
Paikkakunta: Espoo

Re: This Hard Land - pipo

Viesti Kirjoittaja sannaspringsteen »

Minulle kyllä sopisi lipullinenkin pipo, pidän sitä isänmaallisuuden merkkinä, mutta ymmärrän toisenlaisenkin näkökannan. Pääasia että pipo saatiin!! Nyt ei haittaa vaikka toisena keikkapäivänä olisi bad hair-day, kun voi vetää asianmukaisen pipon päähänsä :)
I'll keep movin' through the dark with you in my heart, my blood brother.
Ramrod
Lucky Man
Viestit: 411
Liittynyt: 12.01.2013 0:55

Re: This Hard Land - pipo

Viesti Kirjoittaja Ramrod »

Tyydyn minäkin päätökseen.

Toisaalta mitä enemmän Suomen lipun käyttöä arkaillaan väärien assosiaatioiden pelossa, sitä enemmän lippu marginalisoituu skinien yms. hörhöjen yksinoikeudeksi ja synboliksi. Meille syntyy ylipäänsä vääristynyt suhde suomalaisuuteen terveen kansallistunnon sijaan.
Jenni
Gypsy Biker
Viestit: 878
Liittynyt: 11.01.2013 15:28

Re: This Hard Land - pipo

Viesti Kirjoittaja Jenni »

No, mulla ei ole mitään erityistä kansallistuntoa, oon enemmän ihmiset ilman rajoja- ajattelija :) . Mutta oikeesti, kyllä se lippukin kelpais, ei tää nyt niin vakavaa ole.
... we're gonna get to that place
where we really want to go
and we'll walk in the sun
Avatar
kemihaara
We Shall Overcome
Viestit: 1852
Liittynyt: 11.01.2013 11:32

Re: This Hard Land - pipo

Viesti Kirjoittaja kemihaara »

Lippu pipossa ei varmasti aiheuta samankaltaisia tunteita, kuin MZUNGU Freddie Mercury t-paitani selkäpuolella Afrikassa :)
Avatar
Liisa S
Daydream Believer
Viestit: 4206
Liittynyt: 09.01.2013 16:57
Paikkakunta: Espoo

Re: This Hard Land - pipo

Viesti Kirjoittaja Liisa S »

rane kirjoitti:tässä kuvat pipoista:
Anteeksi tyhmä kysymykseni, mutta mitä eroa noissa pitäisi nähdä? Paitsi että toinen on miehen ja toinen naisen päässä? Eikö nuo ole nyt ihan samanmittaisia?
Avatar
kemihaara
We Shall Overcome
Viestit: 1852
Liittynyt: 11.01.2013 11:32

Re: This Hard Land - pipo

Viesti Kirjoittaja kemihaara »

Liisa S kirjoitti:
rane kirjoitti:tässä kuvat pipoista:
Anteeksi tyhmä kysymykseni, mutta mitä eroa noissa pitäisi nähdä? Paitsi että toinen on miehen ja toinen naisen päässä? Eikö nuo ole nyt ihan samanmittaisia?
Toinen pitkä ja toinen lyhyt. Ei vaan näy, kun kuvattu edestä...
Vastaa Viestiin