Mitäs Brucelle tänä vuonna lahjaksi?

Keskustelua 2013-kiertueen Suomen keikoista
Avatar
CrazyNorah
Jack Of All Trades
Viestit: 133
Liittynyt: 15.01.2013 10:25
Paikkakunta: Kokkola

Re: Mitäs Brucelle tänä vuonna lahjaksi?

Viesti Kirjoittaja CrazyNorah »

^^ Tuokin oli kyllä tosi hyvä idea! :) ja varmaan parempi kuin se että osa menee jonkun luokse askartelemaan,kun niin harvat voisivat sitten osallistua.
Walk tall, or baby don't walk at all.
Avatar
41 shots
Chaos Without Prophecy
Viestit: 1697
Liittynyt: 10.01.2013 8:43
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Mitäs Brucelle tänä vuonna lahjaksi?

Viesti Kirjoittaja 41 shots »

Kivoja ideoita :) Kävi mielessä että yks idea kans (jos nyt ei satu olemaan mitään sellaista varasinaista bruce ja minä juttua) niin esim.. Äh idea on päässä, mutta en osaa kirjoittaa sitä.. tälläinen foorumipaidan seikkaikut juttu mikä liittyy johonkin brucen kappaleeseen.. tää tuli siitä mieleen kun mulla on jossain kuva missä istun kivellä keskellä lumihankea foorumipaidassa ja aurinkolaseissa. ja "drinkki" kädessä. laitoin sen joskus ausseissa olleelle kaverille kun valitti että on liian kuuma :D kuvatekstinä tietenkin waiting on sunny day
Avatar
rane
Mr. BruusTone
Viestit: 2568
Liittynyt: 10.01.2013 0:19
Viesti:

Re: Mitäs Brucelle tänä vuonna lahjaksi?

Viesti Kirjoittaja rane »

41 shots kirjoitti: kuva missä istun kivellä keskellä lumihankea foorumipaidassa ja aurinkolaseissa. ja "drinkki" kädessä.......kuvatekstinä tietenkin waiting on sunny day
tämähän just sopii siihen mitä haetaan imo.
31.07.2012 - when Helsinki turned to Heavenski
merja
Jack Of All Trades
Viestit: 160
Liittynyt: 12.01.2013 20:37

Re: Mitäs Brucelle tänä vuonna lahjaksi?

Viesti Kirjoittaja merja »

Muutaman oikean kirjan painamisen hinta kannattaa tarkastaa, ennen kuin edes suunnitellaan pidemmälle.
logiprint.fi :n sivulla on laskuri ja löin sinne summassa tilauksen: kokonaan nelivärinen A4, paperit sieltä halvemmasta päästä, sivuja 32 ja
minimipainosmäärä heillä 25 kpl = hintaa yhteensä 920 e :o

Riku tai joku muu tietänee mitä ehkä halvemmissa paikoissa maksaa? Vai kertyykö meiltä euroja tarpeeksi, ettei jää muutaman maksettavaksi?
Ja jos tällaseen satsataan, niin kyllä tuloksenkin pitäis olla jotain muuta kuin skannattujen kopioiden painattamista. Senhän vois tehdä kopiokoneellakin ja pelkästään sidotuttaa sivut siistiksi nipuksi.
Riku
Photographer
Viestit: 841
Liittynyt: 10.01.2013 8:24

Re: Mitäs Brucelle tänä vuonna lahjaksi?

Viesti Kirjoittaja Riku »

Yksittäisen kirjan saa tehtyä nykyään edullisemmin kuin edellä mainittu hinta.
Toki jos pitää olla ihan viimeisen päälle niin hintaa tulee.
Mutta hyvälaatuisen saa ihan tuolla "ifolor" tyylillä ja hinnalla. Niihin saa myös tekstiä vaikka kuinka paljon jos haluaa.
Ovat myös parempia laadultaan kuin, että sidotaan 80g tulostinpaperia kasaan.
Jos jokainen tekee oman sivunsa niin aikamoisen rankkaa luettavaa tulee...
Avatar
Päivänsäde
Jill Of All Trades
Viestit: 1396
Liittynyt: 11.01.2013 11:12

Re: Mitäs Brucelle tänä vuonna lahjaksi?

Viesti Kirjoittaja Päivänsäde »

Riku kirjoitti:Yksittäisen kirjan saa tehtyä nykyään edullisemmin kuin edellä mainittu hinta.
Toki jos pitää olla ihan viimeisen päälle niin hintaa tulee.
Mutta hyvälaatuisen saa ihan tuolla "ifolor" tyylillä ja hinnalla. Niihin saa myös tekstiä vaikka kuinka paljon jos haluaa.
Ovat myös parempia laadultaan kuin, että sidotaan 80g tulostinpaperia kasaan.
Jos jokainen tekee oman sivunsa niin aikamoisen rankkaa luettavaa tulee...
Kiitos tästä. Itse en ole koskaan edes tommosta "ifolor" tyyppistä tehnyt, joten oletin, että tekstiä mahtuu vain tyyliin: " Make ja Pera mökillä 2009" Tää vaikuttaa sitten varteenotettavalta vaihtoehdolta, jos ei kallistuta tuohon perinteiseen leikekirjaan.

"Jokainen veistää oman sivunsa" avittaa tuossa leikekirjassa tuota aika-paikka-avaruus ongelmaa. Toki yhtenäisempi ilme saadaan, jos tehdään niin, että askarteluporukka väsää kirjan kasaan jonain viikonloppuna.
Tämmöisessä "ifolor "tyyppisessä oon sitä mieltä, että aineistoa saa vapaasti lähettää kuka vaan, mutta itse kirjan tekeminen on sitten pienemmän porukan homma
"Well I'm a little down under,but I'm feeling O.K.
Got a little lost on the way.
I'm just around the corner to the light of day"
leena
Lucky Man
Viestit: 382
Liittynyt: 11.01.2013 12:06

Re: Mitäs Brucelle tänä vuonna lahjaksi?

Viesti Kirjoittaja leena »

Mutta onhan myös mahdollista käyttää wire-sidontaa - ja käyttää välissä harkintaa siitä, mitä otetaan mukaan ja mitä ei (täsä jotkus kutsuvat sensuroinniksi, toiset editoimiseksi).
Sellanen darkness-teos vois olla aika toimiva ja hauska - ja jälleen linkki Brucen omaan maailmaan.
Mulla on firmassa muutama ammattigraafikko.. ne vois varmaankin avustaa hiljasina huhtikuun hetkinä...

Tekis leikekirjan, josta originaaln antais Pomolle, mutta sittenhän siitä vois teetättää lisäkopioita myyntiin halukkaille foorumilaisille? Minä, Bruce, mun kaverit ja muut samanlaist hullut??
Onniveikko
Growin' Up
Viestit: 76
Liittynyt: 11.01.2013 15:11

Re: Mitäs Brucelle tänä vuonna lahjaksi?

Viesti Kirjoittaja Onniveikko »

jotain noihin kuvakirjoihin liittyen tuli mieleen - Bruce on melkoisen - siis pro, myös visuaalisesti taitava ja osaava kuvien suhteen, jos vaikka lähtee arvioimaan vaikka levyn kansien perusteella, uskoisin päättävän pitkälle mitä kuvia kansiin tulee. Ja tota miettiessä, olisko kivempi tehdä homma hallitummin ja ottaa / valita kuvat esim. Brucen biisien perusteella ja miten ne asettuvat suomalaiseen sielunmaisemaan - siis meidän THLporukan. Vai meneekö vaikeaksi, no tulipahan mieleen.
MKN
Factory
Viestit: 699
Liittynyt: 11.01.2013 14:25

Re: Mitäs Brucelle tänä vuonna lahjaksi?

Viesti Kirjoittaja MKN »

Hyviä ideoita.

Itse kannatan ihan kunnon painettua kirjaa. Hinta per nuppi ei kuitenkaan välttämättä kohoa mahdottomaksi, jos osallistujia on monta.

Ja ehdottomasti tällainen "minä ja Bruce"-tyyppinen, eikä vain Suomea kuvaava. Kuvia keikoilta, keikkareissuilta, itsestä lempilevyjen kanssa, Suomessa bongatuista Bruce-henkisistä jutuista, poseerauksista Bruce-henkeen Suomi-yhteydellä (näen jo itseni luistimilla asennossa, jossa Pomo poseerasi aikoinaan Rolling Stonen kannessa).

Toisaalta, teemana tuo 2003-2013 on myöskin hyvä, vaikka rajoittaakin osin aihetta. Rajaaminen voi kyllä olla hyväkin idea.

Niin, ja kirjan koko saisi olla sellainen, että se ei heti huku kirjahyllyyn / lahjatavaravarastoon muiden "rojujen" sekaan vaan pomppaa esiin ja tulee oikeasti luettua. Toki sellainen, että mahtuu lentokoneen ruumaan... :D
"Put your makeup on, fix your hair up pretty
and meet me tonight in Atlantic City"
Avatar
tsmalmbe
Lucky Man
Viestit: 258
Liittynyt: 11.01.2013 11:39
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Mitäs Brucelle tänä vuonna lahjaksi?

Viesti Kirjoittaja tsmalmbe »

Päivänsäde kirjoitti:
rane kirjoitti:
jersey_girl kirjoitti:Kuvakirjaa kannatan, jos vain joku ottaa projektin vetääkseen.
a) valokuvauksen osaaja
b) tietotekniikan osaaja
c) tekijänoikeustietoinen
d) vastarannankiiski
e) maksaja
f).....
This Hard FinLand

Voin olla kaikki - paitsi f.

Nämä nettiprojektit vaatii aina myös tulisieluisen vetäjän, kokemusta kahdesta levyjulkaisusta Hyvään Tekeväisyyteen.

Ainiin, ja voidaanhan me tehdä porukalla joku hauska coverilevy tuohon kylkiäiseksi, ajatelkaamme naurua, iso kuoro ja sopivat sovitukset. Kansikuva tyyliin we are the fans (we are the worldia mukaillen).

Huonoista ideoista syytän myöhäistä iltaa.
Vastaa Viestiin