7.-8. 5. Turku HK-areena

Keskustelua 2013-kiertueen Suomen keikoista
Avatar
jersey_girl
Factory
Viestit: 730
Liittynyt: 10.01.2013 8:24

Re: 7.-8. 5. Turku HK-areena

Viesti Kirjoittaja jersey_girl »

Pittijonossa kun on ollut kavereiden (Lue muiden foorumilaisten kanssa) niin oon kyllä eturivistäkin vissiin melkein joka keikalla ennen konserttia kentälle pääsyn jälkeen käynyt veskissä ja päässyt takaisin paikalleni, jopa Ruotsissa... Eli kaveri messiin ja kohteliaisuutta peliin niin onnistuu (käytä samaa reittiä meno- ja paluumatkoilla jos suinkin mahdollista, aina ei ole) Suomessa en usko että tämä on kauhean iso ongelma. Kesken keikan jos eturivistä lähtee, niin sitten en kyllä usko että täälläkään paikalleen takaisin pääsee, kohtuu lähelle voi kylläkin onnistua. Kannattaa "ystävystyä" ympärillään olevien fanien kanssa ennen keikkaa, silloin nämä kuviot yleensä ainakin minun kohdallani Brucen keikalla ovat toimineet.
Kuivumiseen jonossa Turussa toukokuussa ei liene kovin isoa mahdollisuutta, silloin harvoin on vielä mitään kovin isoja helteitä.
I got a song to sing, keep me out of the cold
Avatar
Ile
Saved by rock'n'roll
Viestit: 2362
Liittynyt: 10.01.2013 9:12
Paikkakunta: Turku

Re: 7.-8. 5. Turku HK-areena

Viesti Kirjoittaja Ile »

kekko kirjoitti:
jjvirta kirjoitti:Ja kun Turkkusessa tuo jääkiekkokin loppui ajat sitten, on jääkin varmaan jo silloin viimeistään sulatettu...
(tai sitten ei, jos on mömmmön kisojen varahallina...)
Käsittääkseni jää on siellä alla, juuri tuon jääkiekon MM-kisojen aikaisen varapaikkasysteemin vuoksi. Jonkin verran hohkannee viileää, mutta ei siellä palella tarvitse, kun ympärillä on muutama tuhat lämmittäjää. Ainakaan helmikuisella Killersin keikalla ei tarvinnut palella. Tosin se keikka oli eri hallissa, mutta silti.
Näin juuri. Jää on siellä levyjen alla, mutta ne ovat sen verran paksut (ainakin vielä 2005) olivat, ettei kentälläkään tarvitse palella. Turkuhalli on varsin lämmin jäähalli verrattuna "oikeisiin" jäähalleihin, esim. Rauma.

Lisäys: Sen sijaan oikean jonotusvarustuksen miettimiseen kehotan kiinnittämään huomiota. Jonotusilmat, kun saattavat olla ihan mitä vaan ja toisaalta ei talvitakin kanssa pitissä viitsi heilua. (Onhan siellä tietty narikat, mutta se ei ehkä ole ihan ekana mielessä, kun ovet aukeavat).
Let go of the little distractions
Hold close to the ones that you love
Cause we won't all be here this time next year
So while you can, take a picture of us
Avatar
CrazyNorah
Jack Of All Trades
Viestit: 133
Liittynyt: 15.01.2013 10:25
Paikkakunta: Kokkola

Re: 7.-8. 5. Turku HK-areena

Viesti Kirjoittaja CrazyNorah »

Varmaan fiksuinta ottaa joku kevättakki ja sitten esim villapaita tms jonoa varten, ja jättää se paita sitten telttaan. tai mikäli vie kamansa jonkun foorumilaisen autoon turvaan kuten minä, voi ottaa vähän enemmän sitä tavaraa mukaan jonoon.tuskin kukaan nyt mitään paitaa rupeaa keikan aikana kenenkään teltasta pöllimään.

mä ainakin ajattelin vetää mekon päälle ja nahkarotsin,ja sitten muuten mukaan villapaitaa ja lisäleggingsejä mitä voi ulkona vetää kerroksittain päälle. :)
Walk tall, or baby don't walk at all.
Avatar
mrk
Prove It All Night
Viestit: 3187
Liittynyt: 11.01.2013 11:31
Paikkakunta: Tampere

Re: 7.-8. 5. Turku HK-areena

Viesti Kirjoittaja mrk »

Hyvällä säkällä luvassa lunta maassa, yöpakkasia ja päivällä räntäsadetta.
Avatar
KaSTown
Drive All Night
Viestit: 1980
Liittynyt: 11.01.2013 12:57
Paikkakunta: Stadi

Re: 7.-8. 5. Turku HK-areena

Viesti Kirjoittaja KaSTown »

Liisa S kirjoitti:Juomattomuus on paha asia, voi alkaa pyörryttää ja on ihan kamala olo keikan jälkeen. Jos pyörtyy niin kaverit nostaa etuaidan yli ja järkkärit kantaa pois, ei haittaa - paitsi sinua koska missaat ison osan hyvää keikkaa. Jos et pyörry vaan muuten vain näännyt janoon, vedät liikaa nestettä sitten keikan jälkeen etkä voi nukkua kun koko ajan on pissihätä ja lisäksi jalat kramppaa. Ei niin haittaa jos seuraavana päivänä on vain duunia tai jotain, mutta jos meinaat pysyä kondiksessa useamman keikan putken, hoida nesteytys kuntoon!

Muistakaa varakorkit. Päivänsäteen mainitsema vaippa ei myöskään ole ihan poissuljettu ajatus, vaikka vielä ei ole tarvinnut turvautua siihen. Jos keikan jälkeen pääsee heti suihkuun ja housujen vaihdolle, homman voi tietty hoitaa ilman vaippaakin...
Mä en ole itse ikinä pitissä vaan katsomossa, mutta silti pari kommenttia. Milanossa 2008 mulla meni keikan aikana 1 l vettä ja 1 l jääteetä. Eikä silti ollut tarvetta vessaan ennen kuin hotellilla. Enkä hyppinyt vaan enimmäkseen istuin. Eli lämpötila ja kosteus kannattaa huomioida. San Sirolle mennessäni taksikuski sanoi lämpötilaksi 37C. Keikka oli lähes 3h. Juoda pitää, mutta vain vähän kerrallaan. Vaikka 2-3dl tunnissa.

Varakorkit on must! Viime vuonna Paris #1 meni tuskaillessa kuumuudessa (halli oli käytännössä huonosti lämmitetty sauna), Paris #2 ei ollut niin kuuma, mutta olo oli paljon rennompi kun tiesi, että messissä onkin pari (puolen litran) pulloa yhden sijaan. Ei tarvinnut pelätä keikan lopussa pökertymistä.
Avatar
KaSTown
Drive All Night
Viestit: 1980
Liittynyt: 11.01.2013 12:57
Paikkakunta: Stadi

Re: 7.-8. 5. Turku HK-areena

Viesti Kirjoittaja KaSTown »

mrk kirjoitti:Hyvällä säkällä luvassa lunta maassa, yöpakkasia ja päivällä räntäsadetta.
Eli oltais tarvittu THL-pilkkihaalarit =(
Avatar
JaSu
Drive All Night
Viestit: 1586
Liittynyt: 19.03.2013 11:29
Paikkakunta: Lieto

Re: 7.-8. 5. Turku HK-areena

Viesti Kirjoittaja JaSu »

Varmaan menee väärälle alueelle, mutta näitä lukiessa tulee mieleen, että THL-vaipat olisivat kova sana.
I was Bruced and battered, I couldn´t tell what I felt. I was unrecognizable to myself on the seats of HK-Areena 8.5.2013
Jenni
Gypsy Biker
Viestit: 878
Liittynyt: 11.01.2013 15:28

Re: 7.-8. 5. Turku HK-areena

Viesti Kirjoittaja Jenni »

^Ei kun vaan ompelukoneet surraamaan :D !
... we're gonna get to that place
where we really want to go
and we'll walk in the sun
Sandy
Factory
Viestit: 731
Liittynyt: 11.01.2013 11:35
Paikkakunta: Loimaa

Re: 7.-8. 5. Turku HK-areena

Viesti Kirjoittaja Sandy »

CrazyNorah kirjoitti:
mä ainakin ajattelin vetää mekon päälle ja nahkarotsin,ja sitten muuten mukaan villapaitaa ja lisäleggingsejä mitä voi ulkona vetää kerroksittain päälle. :)
Mulla ei oo mahdollisuutta kovin pitkiin jonotuksiin, tiistaina varmaan melko viime tipassa paikalle, keskiviikkona ois tarkotus jo aikasemmin päivällä. Niin ajattelin hoitaa pukeutumisen silleen ( jos siis kylmä), että otan jotain vanhoja rytkyjä, ns. työvaatteita, päällivaatteeks jonoon. Jotain niin huonoja, että ne voi hylätä roskikseen siinä vaiheessa, kun pääsee sisälle. Veikkaan, että tällä tyylillä olen jonon tyylikkäin nainen.. :lol:
the dope's that there's still hope
Avatar
KaSTown
Drive All Night
Viestit: 1980
Liittynyt: 11.01.2013 12:57
Paikkakunta: Stadi

Re: 7.-8. 5. Turku HK-areena

Viesti Kirjoittaja KaSTown »

Sandy kirjoitti: Mulla ei oo mahdollisuutta kovin pitkiin jonotuksiin, tiistaina varmaan melko viime tipassa paikalle, keskiviikkona ois tarkotus jo aikasemmin päivällä. Niin ajattelin hoitaa pukeutumisen silleen ( jos siis kylmä), että otan jotain vanhoja rytkyjä, ns. työvaatteita, päällivaatteeks jonoon. Jotain niin huonoja, että ne voi hylätä roskikseen siinä vaiheessa, kun pääsee sisälle. Veikkaan, että tällä tyylillä olen jonon tyylikkäin nainen.. :lol:
Ihanaa! Kyllä siinä ulkomaalaisfanit kieli ulkona pääsee ihailemaan suomalaista naiskauneutta! Vai vielä pieni vaatteiden vähentäminenkin (roskikseen) lisää vain tunnelmaa!!! Go Sandy, Go!
Lukittu