Livelataukset nyt myös cd:llä, arkistot auki + hd-latauksia

Kaikki Brucen julkaisut, sekä levytykset että DVD:t
Avatar
Johnny72
Drive All Night
Viestit: 1948
Liittynyt: 11.01.2013 12:40

Re: Livelataukset nyt myös cd:llä, arkistot auki + hd-latauk

Viesti Kirjoittaja Johnny72 »

Yucca kirjoitti:Mutta voisko joku valaista, mikä ero tekee CDR:stä välteltävän. Äänen laatu vai itse fyysisen levyn kesto vai mikä? Olen muutaman levyn tilannut ja saanut, enkä ainakaan äänestä voi valittaa. Jos taas CDRt eivät kestä kunnossa, niin se olisi hyvä tietää, ennen lisäostoksia...
Äänenlaatu on tasan sama cd:ssä ja cdr:ssä, ero on levyn kestossa vuosien ja vuosikymmenten mittaan. Tosin itselläni on ollut cdr:iä jostain vuodesta 1998 asti, eli tekniikan ikään nähden jo aika kauan, sekä musiikki- että datakäytössä, enkä ole vielä huomannut yhdenkään alun perin moitteetta toimineen lakanneen ikääntymismuutosten takia toimimasta -- mutta toisaalta en kyllä ole niistä vanhimmista ihan jokaista varmaankaan pariin vuoteen edes yrittänyt soittaa/käyttää, eli tiedä sitten häntä.

Omasta puolestani olen miettinyt tätä Brucen arkistojulkaisujen ostamista niin, että olen hankkinut flacit enkä cdr:iä kolmesta syystä, joista cdr:n normaalia cd:tä rajallisempi kesto (ja siitä seuraava varmuuskopiointitarve) on se pienin. Ne kaksi muuta syytä ovat toimitusaika: flacit saa heti (eilenkin lopulta vielä saman päivän aikana) siinä missä näitä arkistokeikkojen cdr:iä saa näköjään odottaa pahimmillaan kuukausikaupalla; sekä hintaero: kymmenen jenkkitaalaa tuntuu paljolta siitä, että joku muu polttaa minulle musan levylle, kun pystyn tekemään flaceilleni tasan saman itse eurolla tai parilla. Mutta se mitä menetän, on tietysti alkuperäinen fyysinen esine, ja tietysti meidän kaikkien pitää punnita itse tykönämme, paljonko laitamme sille missäkin tapauksessa arvoa, ja tehdä ostopäätökset sen mukaan. Jos näissä myytävissä cdr:issä olisi huhuttua hienommat kansipahvit tai toimitusaika olisi vain muutaman päivän, tiedä häntä, vaikka valitsisin itsekin toisin.
Riku
Photographer
Viestit: 846
Liittynyt: 10.01.2013 8:24

Re: Livelataukset nyt myös cd:llä, arkistot auki + hd-latauk

Viesti Kirjoittaja Riku »

Mun mielenkiintoni tähän CD/CDR pohdintaan on (oli) juuri siinä, että miksi maksaisin CDR:stä kun voin tehdä ne itse, jos en saa edes tyylikästä paketointia tuolla lisähinnalla.
Tässä täytyy siis tilailla tarpeen mukaan bittejä ja askarrella sitten jälkeen päin tarvittavat toimenpiteet.
Aikataulu ei mulle merkitse tässä tapauksessa mitään. Esim. vuoden 75 keikan saaminen kuunneltavaksi voi kestää kuukaudenkin lisää...
Avatar
Liisa S
Daydream Believer
Viestit: 4206
Liittynyt: 09.01.2013 16:57
Paikkakunta: Espoo

Re: Livelataukset nyt myös cd:llä, arkistot auki + hd-latauk

Viesti Kirjoittaja Liisa S »

Tilasin ne kaksi ekaa julkaisua (Apollo '12 ja Agora '78) fyysisinä olomuotoina kai joskus heti vuodenvaihteessa, ja odotan niitä edelleen. Pari-kolme viikkoa sitten tuli tieto, että tilauksia aletaan toimittaa ja ehkä viikko sitten kerrottiin, että minun tilaukseni alkaa olla lähetysvalmis. Koska olen laiska polttamaan levyjä ja vielä laiskempi laittamaan niille minkäänlaisia kansia ja koteloita, päätin tällä kertaa siis investoida siihen, mitä ne Amerikan maalta suvaitsevat lähettää (olkoon vaikka cdr, jonka imaisen sitten iTunesiin talteen). Jos vaikka niissä olisi jotain koteloiden ja kansitaiteen kaltaista ihan jo olemassa. Kerron täällä, jos ne joskus tulevat perille.

Ja jos ne tulevat, ajattelin odottaa vielä seuraavaa julkaisua ja sitten tilata taas kaksi kerralla. Hällä väliä että osa näistä löytyy jo jonkinlaisina vähemmän laillisina tallenteina, nyt nämä ostetaan ihan virallisina julkaisuina.
Avatar
Liisa S
Daydream Believer
Viestit: 4206
Liittynyt: 09.01.2013 16:57
Paikkakunta: Espoo

Re: Livelataukset nyt myös cd:llä, arkistot auki + hd-latauk

Viesti Kirjoittaja Liisa S »

No tänään ne (Apollo '12 ja Agora '78) lopultakin tulivat. Tilauksesta kesti siis melkein 2 kuukautta että sai fyysiset levyt käteen asti. Sieviä levyjä pahvikoteloissaan, ja hyvä tavaton, nehän tuoksuvat ihan vastapainetulle! Olen näköjään liian tottunut kirppari- ja markettilevyihin joissa ei ole uuden tuoksua. Pitääpä vielä vähän impata näitä. Kuuntelu jää johonkin tulevaan päivään.
cortinaGT
The Wind and the Rain
Viestit: 2495
Liittynyt: 11.01.2013 15:49
Paikkakunta: Kiikoinen, Suur-Vammala

Re: Livelataukset nyt myös cd:llä, arkistot auki + hd-latauk

Viesti Kirjoittaja cortinaGT »

Mukava kuulla, että tekevät edes kohtalaista fyysistä tuotetta. Itse kylläkin karsastan digipack -levyjä, kun niitä on joissakin tapauksissa hankala nyppiä kotelostaan, minkä lisäksi kotelot kuluvat ja rispaantuvat käsiteltäessä. Jewel case on enemmän mieleeni kotelona. Niitä vaan ei kannata pudotella... :)
Helsinki, July 31, 2012 - Once in a Life-time
Avatar
heikki o
Moonlight motel
Viestit: 2029
Liittynyt: 09.01.2013 16:09
Paikkakunta: Maalla

Re: Livelataukset nyt myös cd:llä, arkistot auki + hd-latauk

Viesti Kirjoittaja heikki o »

Nyt saatavilla Nassau uusi vuosi -80. Oli kauan se pisin keikka.
Avatar
mrk
Prove It All Night
Viestit: 3187
Liittynyt: 11.01.2013 11:31
Paikkakunta: Tampere

Re: Livelataukset nyt myös cd:llä, arkistot auki + hd-latauk

Viesti Kirjoittaja mrk »

Nyt kelpaa. FLAC-HD lähti lataukseen.

Upealta kuulostaa muutaman biisin perusteella. Hienosti erottuu kaikki soittimet ja tilan tuntua sopivasti. Pesee CC:n Nassau Nightin mennen tullen. Kevyesti top-3 Brucen virallisista livejulkaisuista. Onhan tämä ihan jäätävän kova keikka. Tiedän mitä teen tänä iltana 3,5 tunnin ajan.
MikkoY
Born To Run
Viestit: 20
Liittynyt: 11.01.2013 20:59

Re: Livelataukset nyt myös cd:llä, arkistot auki + hd-latauk

Viesti Kirjoittaja MikkoY »

Liisa S kirjoitti:No tänään ne (Apollo '12 ja Agora '78) lopultakin tulivat. Tilauksesta kesti siis melkein 2 kuukautta että sai fyysiset levyt käteen asti. Sieviä levyjä pahvikoteloissaan, ja hyvä tavaton, nehän tuoksuvat ihan vastapainetulle! Olen näköjään liian tottunut kirppari- ja markettilevyihin joissa ei ole uuden tuoksua. Pitääpä vielä vähän impata näitä. Kuuntelu jää johonkin tulevaan päivään.
Muistatko mitä pakettiin oli kirjattu levyjen arvoksi? Tullut useampia levyjä yksitellen tilattua. Ja ainakin pariin viimeiseen on merkattu arvoksi 5 $. Eli tulliin jäämisestä ei ole ollut pelkoa.
Avatar
Johnny72
Drive All Night
Viestit: 1948
Liittynyt: 11.01.2013 12:40

Re: Livelataukset nyt myös cd:llä, arkistot auki + hd-latauk

Viesti Kirjoittaja Johnny72 »

heikki o kirjoitti:Nyt saatavilla Nassau uusi vuosi -80. Oli kauan se pisin keikka.
Onpa erinomainen uutinen, varsinkin jos ja kun äänenlaatu on kohdallaan, kuten mrk sanoo, ja kuten toisaalla netissäkin jo näköjään kerrotaan! Itse vain joudun tällä kertaa odottamaan ostoksen ja latauksen kanssa johonkin ensi viikon lopulle, sillä en viitsi hotellinettien varassa moista edes yrittää.
Avatar
Liisa S
Daydream Believer
Viestit: 4206
Liittynyt: 09.01.2013 16:57
Paikkakunta: Espoo

Re: Livelataukset nyt myös cd:llä, arkistot auki + hd-latauk

Viesti Kirjoittaja Liisa S »

MikkoY kirjoitti: Muistatko mitä pakettiin oli kirjattu levyjen arvoksi?
En yhtään muista, mutta ei varmaan kovin korkeaa summaa.
Vastaa Viestiin